Gå til innhold

Sliter med søvn for tiden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter for tiden med å sovne. Jeg legger bort alt av skole og jobb noen timer før jeg skal sove. Legger også bort skjermer før jeg skal sove. Jeg ligger bare å tenker. Det har vært et veldig belastende halvår. Så noe ligger nok i det + at det er vår. Mange ganger frister det å bare gå ut å sette seg og tenke ut, men jeg orker ikke å dyrke tankene mine heller. 

I natt så brukte jeg lang tid på å sove. Jeg sovne rundt 1 og sov 4 timer. Etter det følte jeg meg uthvilt. kl 5 på en fridag. Jeg sto opp og var oppe 15 minutter før jeg la meg igjen. Og sovna sikkert ikke før 7. Og da sov jeg til 1300. 

Passer veldig dårlig å slite med søvnen når eksamen nærmer seg 😕

Samtidig så er det slik hver gang når våren kommer. Noen som også sliter med søvnen om våren? 

Anonymkode: 22ac0...eba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller/leser på tlf til jeg kjenner jeg er trøtt. Legger hodet ned og så sovner jeg. Har tankekjør hele dagen lang så er temmelig sliten når kvelden kommer. 

Inniblant hjelper det å gjøre noe i 5-10 min før man legger seg, ut og gå en kjapp tur, drikke et glass vann. Rutiner er også viktig for å "klargjøre" hodet for å sovne. Lese en lettlest bok rett før lyset slokkes? "Støylyd" (whitenoise), avslappende musikk/yogamusikk. 

Hjelper også hjernen å skrive ned noen tanker. Føre dagbok, eller bare å henge det og det på en "knagg" i hodet. Sortere litt opp. 

Anonymkode: e79ee...bef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Apoteket har naturlig sovemedisin som heter novanight, det hjelper meg til å sovne og få roligere søvn. Men hør med legen din først❤️

Anonymkode: 77979...812

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Apoteket har naturlig sovemedisin som heter novanight, det hjelper meg til å sovne og få roligere søvn. Men hør med legen din først❤️

Anonymkode: 77979...812

Placebo 

Anonymkode: 2a42b...993

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...