Gå til innhold

Kirsti?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns det er fint. Men er en risiko for at ungen kommer til å bli kalt Sjirsti og det er ikke like fint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker både Kirsti og Kirsten.

Kirsti og Karsten ser jeg for meg er to fine søsken-navn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kirsti er et vakkert navn. 

Anonymkode: d4361...c2d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker ikke det navnet, kjenner ei sur kjerring som tror hun er noe med det navnet. 

Anonymkode: 38d66...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er et forferdelig navn, men hun blir i alle fall alene om det! Ser for meg at Kirsti blir litt som navnene «Bønna» og «Gjøde». Utrydda om noen år.

Anonymkode: 7b9c7...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig noen som spør om et helt normalt navn. Kall ungen Kirsti om du vil. Hun får sannsynligvis beholde navnet alene i klassen, i stedet for å dele det med fire andre elever med samme navn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jukkapalme skrev (22 timer siden):

Syns det er fint. Men er en risiko for at ungen kommer til å bli kalt Sjirsti og det er ikke like fint. 

Enig i dette. Liker både Kirsti og Kjersti, men Sjirsti og Sjærsti er ikke så fint. Og dessverre er det færre og færre som klarer å uttale kj-lyden.

Anonymkode: a6dfc...6c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Kirsti! Fint bokstavrim med de to i-ene, og kort og feminint. Liker skandinaviske navn. Men ja, du må jo sørge for at ungen lærer seg å uttale kj-lyden skikkelig! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner ingen under 40 med det navnet, OG jeg kjenner ei skikkelig sur og hurpete gammel dame som heter det. Likevel synes jeg faktisk det er fint. :) 

Anonymkode: cd75c...576

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kirsti er fint det. Men som flere nevner, i den oppvoksende generasjon kan færre og færre snakke rent.. Worst case er jo at Kirsti selv aldri lærer å uttale eget navn og presenterer seg som "Shijsti" 🙈

Anonymkode: 3158e...4c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg synes det er et forferdelig navn, men hun blir i alle fall alene om det! Ser for meg at Kirsti blir litt som navnene «Bønna» og «Gjøde». Utrydda om noen år.

Anonymkode: 7b9c7...da1

What? Kirsti er da et helt alminnelig navn. Akkurat som med alle andre gamle navn så må nok både Kirsti og tante Bjørg under torva før disse blir populære igjen. Når Emma og Lea blir gamle tanter kommer de yngre til å synes det er heslige navn.. 

Anonymkode: 3158e...4c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

/Kj/-lyden er virkelig på vei ut av talespråket, og mange barn etablerer aldri lyden. Ville derfor vært skeptisk til å vurdere navnet. Men flott er det!

Anonymkode: 1c955...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fint ❤️ Det het min grandtante. 

Anonymkode: 7c67b...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes både Kirsti, Kjersti, Kjerstin, Kirsten, Kristin og Kristi er fine navn. Nå er det jo slike skandinaviske navn som er populære, så ikke vær så sikker på at ditt barn blir alene om navnet sitt i klassen.

Anonymkode: 2b963...5ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg heter det 🙂. Håpløst i utlandet, men ellers helt ok. Blir jo til Kirsty på engelsk. Har faktisk aldri blitt kalt Sjirsti, eller noe i den duren 😀. Men enkelte har merkelig nok store problemer med å skille mellom Kirsti/Kjersti/Kristin. Vi var mange i oppveksten med de navnene, og husker at noen lærere surret fælt med navnene våre 

Anonymkode: b27c0...678

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...