Gå til innhold

Hva spiser du når du er matlei?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at det sikkert har vært hundre tråder om det før, men uansett... hva spiser du når du er matlei? Og gjerne over lengre tid? Sliter med å få i meg nok

Anonymkode: a9349...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Rugbrødskiver med roastbiff, remulade, ringer av rødløk (rå) - og godt smør på brødet selvsagt. Kan spises som middag om man vil slippe unna lagingen av varmmat.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skive med nugatti, trønderfår eller leverpostei. Det glir alltid ned. Eller toast med smør.

Anonymkode: 53d20...c33

AnonymBruker
Skrevet

Nøtter. Krever ikke noe arbeid

Anonymkode: 81821...08f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting.

Anonymkode: 0f2d2...da5

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper meg nok en kokebok eller leser matblogger og finner noe jeg aldri har prøvd før. 

Anonymkode: eeadc...d0f

Skrevet

Pølser 😅 Enten pølse og brød, pytt i panne eller pølser og egg 

• Liker 3
Skrevet

Pitabrød. Alt kan stappes i et pitabrød. 

AnonymBruker
Skrevet

Spekemat og potetsalat til middag, gjerne med jordbær eller melon til. Knekkebrød med italiensk salat og hamburgerrygg blir jeg aldri lei. Også synes jeg et glass tynn appelsinsaft, vann med sitron eller noe annet friskt å drikke vekker appetitten. Hvis jeg ikke klarer å finne ut hva jeg skal spise, drikker jeg som regel et sånt glass så går det greit etterpå 😊

Anonymkode: 7c857...c0e

AnonymBruker
Skrevet

Spagetti ala capri 

Anonymkode: fef05...602

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Frossen pizza 😅

Anonymkode: 3d308...add

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet at det sikkert har vært hundre tråder om det før, men uansett... hva spiser du når du er matlei? Og gjerne over lengre tid? Sliter med å få i meg nok

Anonymkode: a9349...24a

Lager meg smoothie eller nicecream som jeg kan pakke med næring 

Couscous med stekte grønnsaker og sopp soyasaus

Maiskaker med hjemmelaget peanøttsmør(superenkelt) og bananskiver

Kutter opp grønnsaker og spiser med hummus 

Anonymkode: 2b3e8...ad8

Skrevet

Sliter mye med å være matlei. Jeg spiser det jeg får lyst på og da spiser jeg gjerne det i ei uke i strekk bare fordi det er det eneste som frister. Jeg har aldri noe fast jeg spiser når jeg er matlei, må kjenne på dagsformen, men det blir ofte hjemmelaget bolognese, - fordi det vet jeg er godt når det er ferdig, uansett hvor matlei jeg er. 

Nå har jeg hatt totalt dilla på pinjekjerner, basilikum, tomat, fetaost, kremet baksamicieddik, og har spist dette i mange mulige varianter i en måneds tid. I salater, på knekkebrød, med pasta... Lurer på om jeg kommer til å bli lei det snart 🤷‍♀️😂

Skrevet

Kjeks (helst Bixit eller Digestive) 

Skrevet (endret)

Av brødmat; leverpostei og rødbeter samt majones.. en kombo jeg har spist i alle år siden jeg gjekk i barnehagen til nå over 30 år senere. Denne er alltid en slager når ingenting frister.. ellers tomatsild av en eller annen grunn.. Hender jeg får skikkelig cravings etter tomatsild, og dette frister alltid når ingenting frister..

Middagstyp: "patentsmørbrød" med karbonade, ost, speilegg og kanskje steikte potetbåter og tomatbønner.. karbonader og steikt løk, pølser...biff.. Noe med kjøtt rett og slett som gjerne er litt "slaffsete" 😅 av mangel på bedre beskrivelse, altså som gjerne kan inneholde sauser og dipper.. som pastasalat med skinke og egg samt masssssssse rømme/hvitløk dressing 

Endret av skreppamedleppa
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Spagetti ala capri 

Anonymkode: fef05...602

Me too. Akkurat nå har jeg skapet fullt av bokser. Spises til frokost og kvelds, har holdt på med det siden påske. Blir vel snart lei.  I dag hadde jeg en boks hvor det var dobbelt opp med kjøttboller og ingen pølser. 

Skrevet

Fruktsalat🥰🍇🍎🍐🍍🍓

Gjest TheCatLady
Skrevet

Pasta stort sett. Det er enkelt å lage og man kan ha ulike sauser til. 

Skrevet

Når jeg blir skikkelig matlei og ingenverdensting frister, men føler at jeg bør spise noe, så kjøper jeg ferdig salatblanding i butikken og ferdig stekt kylling hos tyrkeren. 

Det er noenlunde sunt, jeg får i meg litt proteiner, og tarmtottene slutter å gneldre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...