AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Jeg skal kjøpe meg et middagsservise, og hverdagservise med tallerken og krus. Hvilket har du? fornøyd? Angrer du? Anonymkode: 7e5fd...009
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Om man har noe ikke alle har er det kanskje vanskelig å få tak i 😉 Vi har et komplu middagsservise som vi arvet av min bestemor, det er et eller annet engelsk merke og garantert ute av produksjon. gullkantet og hele pakka. Vi har også arvet noe hverdagsservise fra bestemor, men det er mer kaffeservise Til bryllupet ønsket vi oss Iittala Teema-servise, ekstremt fornøyd! Skikkelig kvalitet som tåler hard bruk og ser fint og tidløst ut. Liker at det er litt kant på. Til barna har vi Mummiservise fra Arabia som matcher Teema. Anonymkode: eefd6...b0e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 Jeg kjøpte et hvitt enkelt med utrolig mange deler for en billig penge på Finn. Det bruker vi til hverdags, og det tåler veldig mye. Vaskes daglig i oppvaskmaskin og ser like fint ut. Har aldri sett at noen har maken 😄 Anonymkode: ed98e...ba6
lin Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Dytter litt på denne, for skal ha nytt servise selv. Har i flere år ønsket meg Iittala Teema, så det vurderes sterkt. Lurer på om de forhøya kantene gjør at de passer dårlig i oppvaskmaskinen? Ellers har jeg Eva trio legio nova og Kähler Hammershøi på lista. Men litt usikker på om jeg synes de blir for hvite.. Teema er litt mer offwhite i fargen, og det liker jeg bedre.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 Jaa har et fra min bestemor. Gull i kant. Polsk tror jeg. Anonymkode: 000c2...1cc
Fru Uperfekt Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 Mitt fin service fikk min tippoldemor i bryllupspresang fra sine foreldre. Det er til 24 personer og står fint lagret i kjelleren.
Million Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 (endret) Jeg har Foglia fra Villeroy & Boch. Det er jeg veldig glad i. Tidløst og vakkert, siden det er ensfarget hvitt, men med opphøyd pyntekant (i hvitt). Etter hva jeg forstår gikk dette ut av produksjon for noen år siden. Eksempel på dyp tallerken i serien: Endret 7. mars 2022 av Million 1
atropos Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 Jeg ble presset til å ønske meg servise til bryllupet, så da ønsket jeg med Rosendahl gran cru. Det er stilrent og tidløst og lett å finne deler til. Nå, ti år etter har jeg funnet ut at jeg egentlig ikke liker å være så stilren, så har bært det serviset i kjelleren og har kjøpt meg fine servicedeler på bruktbutikk. Mye er fra stavangerflint i mønster som Inger waage designet. (Forskjellige typer, men de er i samme stil, så synes de passer godt sammen)
Amossa Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 Fikk middagsserviset Saturn fra Hadeland i bryllupsgave. Det er enkelt og hvitt, og består av mange deler. Samler på et grønt, fransk fiskeservise. Det er ikke lett å få tak i, men jeg har alltid søk liggende på finn.no. Nå mangler jeg bare potetskål og sausenebb. Til hverdags har vi mørk blå Høganes i middagstaller, asjetter og krus. I tillegg har jeg kjøpt asjetter og skåler til forrett som kan settes sammen med både det hvite, blå og grønne. Noen er kjøpt i Helles (blå/grønn) og noen i Tyrkia (orange/brent). Synes det er fint å sette sammen deler i blant. Kaffeserviset vårt er fra franske Gien. Det er for lengst gått ut av produksjon, men jeg fant det på finn.no
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 Jeg har 24 h fra Arabia, men angrer på at jeg ikke kjøpte et brukt som ikke produseres lenger - det er så mye fint! I alle fall til kaffe/lunsj ville jeg hatt noe med litt farger fra Figgjo, stavangerflint el. Anonymkode: 81ff1...5b6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 Mitt middagsservise er arv etter mine foreldre. De fikk det i bryllupsgave tidlig på 1950-tallet, og det er fortsatt komplett uten skader og sår. Enkelt hvitt med sølvkant, til 12 personer med serveringsfat, to sausenebb, potetfat med lokk og to boller til tilbehør. Jeg begynte å samle på et middagsservise fra Villeroy og Bosch, men det gikk ut av produksjon, så det er bare halvveis komplett, dessverre. Om jeg skulle hatt et nytt servise, ville jeg gått for dette: https://www.kjokkenutstyr.net/wedgwood-sterling/ Anonymkode: 95425...c52
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 Ja, har dette: https://digitaltmuseum.no/011021914168/servise Men hvor den oransje ringen er brun i stedet. Hadde noen få middagstallerkener fra foreldrene mine som jeg var så glade i (mye nostalgi), og har samlet de siste årene så nå har jeg flere middagstallerkener, skåler og et kaffeservice. Veldig fornøyd med å ha noe ikke så mange har, og jeg er så glad i retro stil, så det passer meg ypperlig 😄 Anonymkode: 9e99f...143 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 Vi har «spode blue italian», veeeldig fornøyd med det, har fortsatt til gode å være hos noen som har det, men det kommer kanskje også av alderen våres (midt 30-årene) Anonymkode: bc647...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå