Gå til innhold

Hvor mye har du i billån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye har du i billån og hvor lang nedbetalingstid har du? 

Anonymkode: 71006...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok opp et lån på 70 000 for ett år siden. Bilen kostet 270 000. Jeg valgte tre års nedbetalingstid, men har betalt inn et par større enkeltbeløp, pluss at jeg har betalt mer enn jeg må hver måned ellers også. Derfor blir lånet gjort opp etter ett år og to måneder. 

Anonymkode: 6226f...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tatt billån. Spart til å kjøpe meg bil. Når den må byttes ut, går mellomlegget fra oppsparte midler. Det er så dyrt å ha bil fra før, så betale renter og lån i tillegg ville jo blitt katastrofalt. 

Men jeg er veldig glad at det finnes folk som gjør det, taper masse penger og kjøper helt ny bil. 

Takket være dere kan jeg kjøpe en brukt bil til bare en brøkdel av prisen, som er nesten like god og varer i år etter år. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renter er prisen for utålmodighet.

Jeg er tålmodig og har aldri hatt billån på de tre jeg har hatt.

 

Anonymkode: 8e93b...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morpheus skrev (8 minutter siden):

Aldri tatt billån. Spart til å kjøpe meg bil. Når den må byttes ut, går mellomlegget fra oppsparte midler. Det er så dyrt å ha bil fra før, så betale renter og lån i tillegg ville jo blitt katastrofalt. 

Men jeg er veldig glad at det finnes folk som gjør det, taper masse penger og kjøper helt ny bil. 

Takket være dere kan jeg kjøpe en brukt bil til bare en brøkdel av prisen, som er nesten like god og varer i år etter år. 

Enda bedre å ikke ha bil. Da slipper man å ta på seg kostnader.

Anonymkode: a983f...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

300.000kr, fem år nedbetaling, men satser på tre👍🏼 

Anonymkode: 3f246...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 kr. Mannen har et på 400.000 ish, betales ned i år.

Anonymkode: c4766...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 000. «Bakt inn» i boliglånet, betaler ekstra pr mnd slik at det blir betalt ned på 5 år

Anonymkode: 1d0e5...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0, ferdig nedbetalt for 2 mnd siden 🙌🏼

Anonymkode: 4c380...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge kjørt på 0 i lån nå. Da lånet var nedbetalt satte jeg et autotrekk på hva jeg månedlig hadde betalt inn på egen konto til neste bil som trengs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ikke billån på 25 år. 

 

Anonymkode: c18d7...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok opp eit lån på 219.000kr. Har igjen ca 77.000kr nå. Fornøyd med bilen.

Anonymkode: a703a...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

345 000. Har ingen nedbetalingstid da jeg har flexilån knyttet opp til bolig. Betaler 5 000 hver måned.

Anonymkode: f9a3f...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150.000 igjen. Usikker på hvor lenge jeg har igjen, men betaler rundt 4k i mnd. 

Anonymkode: 0db34...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lån på 285000 våren 2017 og betalte det ned på 1 1/2 år, så nå har jeg 0,-

Anonymkode: a98a5...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morpheus skrev (5 timer siden):

Aldri tatt billån. Spart til å kjøpe meg bil. Når den må byttes ut, går mellomlegget fra oppsparte midler. Det er så dyrt å ha bil fra før, så betale renter og lån i tillegg ville jo blitt katastrofalt. 

Helt enig. Jeg forstår folk som har utrolig dårlig råd og ikke får satt av og derfor må ta opp billån om bilen plutselig stuper. Men å ta opp billån for å kjøpe bil har aldri vært aktuelt. Snakk om bortkastede penger. 

Anonymkode: 22e66...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt billån, men hatt rimelige biler. Dyreste jeg har kjøpt kostet 75 000.- Pengene var spart opp på forhånd. Vurderte å kjøpe nyere og dyrere bil nå, men fikk i stedet sponset bil på jobben. Slapp derfor lån. Må fordelsbeskatte. 

Anonymkode: 8f96b...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80.000,- over 5 år. Regner med å få betalt ned raskere. Bilen kostet 290.000,-, fikk noe i innbytte for den gamle bilen, og spyttet i resten selv.

Anonymkode: 09b81...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 kr.

Bil er kanskje det jeg må ha som jeg er minst opptatt av. Ikke verdt å låne penger for for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...