Gå til innhold

Hva hjelper mot seboree?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaring med seboree i hodebunn og hvilke produkter som kan ta dette vekk for godt?

Anonymkode: fa1ea...4fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel noe som ikke kan forsvinne for godt, man må bare håndtere symptomene. Jeg har seborreisk eksem og et pågående utbrudd akkurat nå. Lite kult med langt mørkt hår og de røde flassende og kløende flekkene. 😐

Jeg bruker selukos sjampo man får kjøpt på apoteket og synes det fungerer tålelig greit. Jeg har tidligere brukt betnovat på resept fra lege som fungerer ganske godt, men siden jeg brukte det så mye så prøver jeg å unngå det nå. Det kan vist føre til fortynning av huden på sikt ved langvarig bruk. Jeg må bruke head& shoulder sjampo, i tillegg bruker jeg einerlåg teatree sjampo som kanskje hjelper noe. 

Ellers må jeg føne håret, for fuktig hodebunn forverrer tilstanden. Hårvask hver dag hjelper også på i de verste periodene. Jeg har lest at tindvedolje skal kunne hjelpe for enkelte. Jeg har prøvd, men synes flasslagene ble tykkere og sårere. Har også prøvd det i ansiktet på grunn av rosacea og der ble det virkelig ille.  Jeg bruker sinktilskudd og synes kanskje det hjelper noe, men godt mulig det bare er innbilling. 

En bekjent bor der det er så og si klorfritt grunnvann i springen og synes det blir værre på reiser. 

Anonymkode: 52325...cf9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk denne på resept av hudlegen for seporisk eksem i hårbunnen: Diprosalic «MSD» - Felleskatalogen 

Smører inn den på partier som blusser opp, og som regel går det raskt bort. Ellers bruker jeg shampoo mot seborisk eksem nesten hver gang jeg vasker håret. Det holder det i sjakk men det kan blusse opp partier og da smører jeg med diprosalic'en.

Anonymkode: 3d50b...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...