AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Først av alt, vi er i kontakt med veterinær, men føler vi famler litt i blinde, har time igjen i ettermiddag. Vi har en valp på 10 mnd som av og til kaster opp om nettene. Gjerne i 4-5 tiden på natten tasser hun litt rundt før hun brekker seg og kaster opp. Hun har vært sjekket for om det sitter fast fremmedlegeme, men ingenting der. Hun har nok litt sensitiv mage, og får tilpasset fôr. Hun har tilgang på vann om natten. Avføringen er helt fast og fin. Men i natt våknet jeg av at hun liksom låg å smattet og svelgte litt en periode. Så gikk det kanskje 5 min så var det opp for å brekke seg/kaste opp. Magen er helt fin nå på morgenen, og hun spiser, leker og er i toppform. Det var da det slo meg, kan det være reflux (eller lignende?) at det kommer når hun sover såpass lenge om gangen? Skal selvsagt drøfte det med veterinæren på timen i ettermiddag, men tenkte høre om noen her har erfaring Anonymkode: 6dafa...d3b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Hvor ofte fôrer du? Og hvordan deler du opp fôrmengden? En av mine må nemlig ha større porsjon på kvelden. De andre får 1/3 på morgen og 2/3 på kvelden. Men den ene hunden må få nesten hele dagsrasjonen på kvelden. Hvis ikke så brekker hun seg på sein natt eller tidlig morgen. Anonymkode: 57d38...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor ofte fôrer du? Og hvordan deler du opp fôrmengden? En av mine må nemlig ha større porsjon på kvelden. De andre får 1/3 på morgen og 2/3 på kvelden. Men den ene hunden må få nesten hele dagsrasjonen på kvelden. Hvis ikke så brekker hun seg på sein natt eller tidlig morgen. Anonymkode: 57d38...bd5 Hun får 3 x til dagen, med like mye hver gang. Hun skal etter sin vekt ha 150gr av tørrfôret, og har fått 50gr hvert måltid, men jeg skal prøve å heller gi 1/3 og 2/3 i dag. Har tenkt litt på det om det er for at hun faktisk er tom i magen hun gjør det. Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 6dafa...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Dersom det er gult skum hun kaster opp kan det være et tegn på tom mage ja. Hunden min gjorde akkurat det samme, men det gikk over da vi begynte å gi ham mat tre ganger om dagen Anonymkode: 438ce...552 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 Oppdatering, hun fikk en større porsjon til kvelden i går, og natten var oppkast-fri Krysser fingrene for at det vedvarer Anonymkode: 6dafa...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oppdatering, hun fikk en større porsjon til kvelden i går, og natten var oppkast-fri Krysser fingrene for at det vedvarer Anonymkode: 6dafa...d3b Så godt å høre!😊👍 Anonymkode: 57d38...bd5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå