Gå til innhold

Dere som er gode på psykiatri

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en ung pasient som snakker rotete, usammenhengende, stoppe opp midt i setninger, ikke finne på orda man skal si og å bruke lang tid på å finne på hva man skal si

Altså når alt det er tilstede samtidig. Hva er det tegn på? 

Anonymkode: f72a7...835

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Språkvansker? Psykose? Depresjon, angst? Kan være så langt... 

Anonymkode: 562d1...bb8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du har en ung pasient som snakker rotete, usammenhengende, stoppe opp midt i setninger, ikke finne på orda man skal si og å bruke lang tid på å finne på hva man skal si

Altså når alt det er tilstede samtidig. Hva er det tegn på? 

Det kan jo være tegn på alt! Men om du jo jobber med denne pasienten så har du vel kollegaer du kan forhøre deg med?

Anonymkode: 977ca...d90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det kan jo være tegn på alt! Men om du jo jobber med denne pasienten så har du vel kollegaer du kan forhøre deg med?

Det er ikke en pasient. Jeg snakker sånn selv. Vet ikke hvorfor. Noen ganger kan jeg snakke ganske "rent", mens andre ganger blir alt jeg sier bare tull og mumlete. Gjør det ikke meg vilje. Lurer på hvorfor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke en pasient. Jeg snakker sånn selv. Vet ikke hvorfor. Noen ganger kan jeg snakke ganske "rent", mens andre ganger blir alt jeg sier bare tull og mumlete. Gjør det ikke meg vilje. Lurer på hvorfor. 

Ok,men det kan som sagt være alt eller normalt for deg og har absolutt ingen ting med en diagnose å gjøre

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville tenkt at du er veldig stresset eller aktivert av noe. Utrygg, redd, stresset, dårlig tid. Oppjaget på et vis.

• Liker 1
Skrevet

Adhd? Der kan det ofte være organiseringsvansker som også går på det med at man kan slite med å organIsere det man skal si.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ARima skrev (13 timer siden):

Adhd? Der kan det ofte være organiseringsvansker som også går på det med at man kan slite med å organIsere det man skal si.

Har aldri hørt noen med adhd ankler sånn. De med adhd snakker vel helt motsatt, altså kjapt, mye, fort.. 

AnonymBruker
Skrevet

Schizofreni/psykose, traumer, schizoid pf, søvnmangel, midlertidig stress, 

Hvor mye av tida er du normal?

Anonymkode: eb127...5ea

AnonymBruker
Skrevet

Men har du andre plager/symptomer enn talevanskene? Og når kommer talevanskene? Helt tilfeldig, eller f.eks når du er sliten/trøtt/stressa etc?

Anonymkode: 119c3...786

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Schizofreni/psykose, traumer, schizoid pf, søvnmangel, midlertidig stress, 

Hvor mye av tida er du normal?

Anonymkode: eb127...5ea

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men har du andre plager/symptomer enn talevanskene? Og når kommer talevanskene? Helt tilfeldig, eller f.eks når du er sliten/trøtt/stressa etc?

Anonymkode: 119c3...786

Jeg merker det når jeg er hos psykiateren. Men det kan være fordi jeg så å si aldri snakker lengre setninger ellers pga at jeg har verken venner eller familie eller noenting. Å si enkeltord eller svare "ja" og "nei" hos psykiateren og ellers går bra, men det er når jeg skal begynne å si lengre setninger, forklare ting, huske noe og forklare det er da alt jeg sier bare blir rotete og tull. Det blir masse hull i setningene mine. 

Jeg har problemer med sosial angst, depresjon, mye paranoia, litt stemmer, ocd, asperger

Jeg kan jo spørre psykiateren, men lurte på hva folk her tenker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg merker det når jeg er hos psykiateren. Men det kan være fordi jeg så å si aldri snakker lengre setninger ellers pga at jeg har verken venner eller familie eller noenting. Å si enkeltord eller svare "ja" og "nei" hos psykiateren og ellers går bra, men det er når jeg skal begynne å si lengre setninger, forklare ting, huske noe og forklare det er da alt jeg sier bare blir rotete og tull. Det blir masse hull i setningene mine. 

Jeg har problemer med sosial angst, depresjon, mye paranoia, litt stemmer, ocd, asperger

Jeg kan jo spørre psykiateren, men lurte på hva folk her tenker.

Skjer det når du får en følelse av å bli overveldet? At du mister kontroll? 

Anonymkode: 40fb4...312

AnonymBruker
Skrevet

Angst?

Anonymkode: 6ce7f...c46

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har ADHD, hun snakker ofte slik,spesielt om hun er stresset eller sliten. 

Anonymkode: 31b1a...b4b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn i blant, har ADD. Tankene mine går i ett konstant og jeg snakker før jeg tenker. Blir distrahert av ting mens jeg snakker. Til flere ting som skjer samtidig til vanskeligere kan det være å 'keep up' samtalen og flyten i samtalen. Om jeg føler meg litt angstfull eller andre sterke følelser, kan det også påvirke hvordan jeg kommuniserer. 

Anonymkode: e72bc...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...