Gå til innhold

Farger du håret hjemme eller hos frisør?  

51 stemmer

1. 1. Farger du håret hjemme eller hos frisør?

• Hjemme
      25
    • Frisør
      15
    • Begge deler
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange år har jeg farget håret hos frisøren, men nå som jeg er student er ikke økonomien helt den samme som når jeg jobba 100%. Å gå til frisør er dyrt, så jeg har vurdert å farge håret selv men er usikker.

Farger du håret hjemme eller hos frisør, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke farget håret hjemme sidn jeg var ung og brydde meg mindre - nå bryr jeg mer og ville ikke engang tenkt tanken på å farge hjemme.... for mye søl, for stor risk slik jeg ser det!

Skrevet

Jeg har aldri farget håret hos frisøren, har alltid gjort det hjemme. Det går lenge mellom hver gang jeg farger, og det går veldig på impuls så jeg gidder ikke å gjøre det hos frisøren - billig og veldig enkelt og jeg syns at resultatet blir bra ved å gjøre det hjemme. Men nå må det sies at jeg aldri har prøvd permanent farge - det tør jeg ikke. ;)

Hos frisøren har man jo muligheten til å stripe og få liv i håret samtidig som man farger da - sånn blir det jo ikke hjemme. (Bortsett fra at det nå finnes masser av "stripe enkelt hjemme"-produkter på markedet! ;) )

Skrevet

farger håret hjemme, med permanent farge- og er stor sett fornøyd. Sliter litt med å finne "dette ble jeg 110 % fornøyd med, fordi fargen sitter leeenge "-merket, men selve fargingen og resultatet etterpå er helt fint!

Men man skal være klar over at alle hårfarger med mye rødt i falmer rimelig fort. Er det andre som farger håret med permanent farge? Hvilket merke bruker isåfall dere?

Skrevet

For mange år siden farget jeg det alltid hjemme. Ble fint resultat, men litt styr og griseri var det jo. .

Nå farger jeg det alltid hos frisøren, men det har nok mest med bedre økonomi å gjøre. Dersom jeg måtte knipe inn litt, så hadde det ikke vært noe problem å farge selv. Kan være greit å få litt hjelp av en venninne da, sånn at du er sikker på at fargen blir jevnt fordelt og slik at du kan pensle bare etterveksten noen ganger.

Skrevet

Etter jeg har gått over til å bli skikkelig blondine, så farger jeg håret kun hos frisør. Jeg har hatt noen par sjokkopplevelser der håret har fått både grønnlig og grålig skjær etter hjemme farging. Når jeg går til frisør så vet jeg at fargen blir bra. Jeg hadde sikkert farget håret mitt hjemme hvis jeg hadde mørkt hår, men det har jeg ikke. Skal si at det svir i lommeboken hver gang. Jeg var å klippet meg farget meg forrige for to uker siden og da kom det på 1467 kr. :overrasket: Synes det er litt vel mye. Så neste gang skal jeg se om jeg finner en billigere salong!

Skrevet

Jeg gjør det alltid hjemme, og grunnen til det er at jeg ikke syns frisøren gjør en så mye bedre fargejobb enn meg selv på mitt eget hår at det er verdt å betale noen hundrelapper ekstra for å få en frisør til å gjøre det.

Skrevet

Jeg farger hjemme. Min naturlige farge er mørkebrun, og jeg farger kanskje hver annen måned kun for å friske opp den naturlige fargen.

Tenkte å gjøre det hos frisør en gang, men siden håret er så langt ville prisen på farging bli ca 1200 kr.

Skulle jeg ha gjort noe drastisk som bleking/avfarging/annen farge, ville jeg nok ha vurdert frisør.

Skrevet

Farger det hjemme. Har ikke vært mer fornøyd de gangene jeg har farget det hos frisøren, så da ser jeg ikke helt vitsen i og med at det er såpass dyrt. Når jeg var hos en ny frisør for noen mnd tilbake, trodde hun faktisk at jeg hadde farget det hos frisør.

Skrevet

Jeg farger det hos frisøren. Fordi jeg stoler mer på frisøren enn meg selv, når jeg bruker 2-3 farger og samtidig striper det. Ikke pent hvis nyansene blir feil!

Skrevet

Nå har jeg striper i håret og det gjør jeg hos frisør, men jeg vurderer å helfarge det neste gang og så eventuelt farge det hjemme når det er behov for det senere. Har langt hår (som vokser som ugress) og det koster så vannvittig mye hos frisør.

Stripe tør jeg nok ikke gjøre selv tror jeg, men jeg har ikke studert disse gjør-det-selv-pakkene så mye heller så jeg vet ikke hvordan det skal gjøres.

Jeg farger det lyst men ikke superblond.

Frisørvenninna mi hadde blitt kjempesur om hun visste jeg vurderte dette, men det er jo så dyrt. :forvirret:

Siden det er så dyrt går det også lengre tid mellom hver gang jeg tar meg råd til å gå til frisøren og da har jeg allerede gått rundt med en kjempelekker ettervekst en stund. Finner jeg en farge jeg liker og passer av hjemmefargene kan jeg jo lett ta etterveksten selv tenker jeg.

Skrevet

Jeg farger håret en gang i måneden, og da farger jeg det hjemme. Jeg har ikke råd til å gå til frisøren å få det gjort, dessuten tror jeg ikke jeg ville ha prioritert pengene på den måten hvis jeg hadde råd. Jeg syns det blir greit nok hjemme, jeg.

Skrevet

Jeg farget det hjemme i mange år....helt til jeg hadde en mindre heldig episode hvor jeg brukte tre timer på krisehjelp hos frisøren etterpå.....

Så nå bruker jeg frisøren, men har sluttet å farge. Striper det bare. (Det skjuler de små grå mye bedre.....)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg har alltid farget det hjemme med permanent farge, og syns resultatet blir bra. Har hatt mange forskjellige farger opp igjennom, men i det siste har jeg prøvd å holde meg i nærheten av min naturlige farge. Har naturlig rødt hår, men ønsker å få det rødere. Akkurat det syns jeg var litt vanskelig å få fint med de vanlige permanente fargene. I verste fall ble det lilla, så nå har jeg gått over til å bruke henna-farge. Litt mer kliss, men fargen blir kjempefin :)

Skrevet

Hvor får man henna-farge? Har aldri prøvd eller sett det. Det er mere kliss sier du?

Flertall som farger det hjemme (så langt i alle fall). Litt overraskende. :)

Skrevet

Farger det helst hos frisør, men jeg er student, og å bruke så mye penger som det koster å farge håret hos frisør - vel, det blir ikke alltid prioritert.

Derfor må jeg prøve å begynne å farge det selv nå - gruer meg.

Gjest synseren
Skrevet

Farger det hos frisør. Synes det blir finere resultat da. Deilig å unne seg den luksusen innimellom. Ja det er dyrt som dere skriver, men det handler om å prioritere tenker jeg. ;)

Skrevet

Jeg farger håret selv, og er fornøyd med det. Klippe meg selv skal jeg derimot slutte med, etter forrige måneds skamklipp :flau:

Er det andre som farger håret med permanent farge? Hvilket merke bruker isåfall dere?

Bruker helst Natea - den har god konsistens og drypper ikke (og det er det mange som gjør). Av og til blir det andre merker, hvis Natea ikke har akkurat den fargen jeg vil ha.

Skrevet

Jeg farger også håret permanent - men det blir liksom litt "den sorte fargen som står nærmest i hylla som er permanent og ser ok ut" ;) Har ikke tenkt så mye om hvilket merke jeg velger, men det har nå gått mye i Garnier.

Skrevet

Jeg farger hos frisøren, fordi håret mitt tåler ikke hjemmefarge. Det fikk jeg sårt erfare for noen år siden da håret ble som gummi og jeg måtte få krisehjelp hos frisøren etterpå. :flau: Det ble en dyr hjemmefargingsseanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...