Gå til innhold

Be om penger, vipps


Nesly

Anbefalte innlegg

La ut for en gave fra en venninnegjeng for en ukes tid siden. Har skrevet på melding hvor mye det ble på hver, samt sendt «be om penger» på vipps, alikevel er det ei som ikke gjør opp for seg. Er ikke store beløpet, men irriterer meg prinsipielt. Er det mulig å overse en «be om penger» på vipps? Noen som har vært i sammesituasjon? Hva gjorde dere/evt gjorde dere ikke...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesly skrev (4 minutter siden):

La ut for en gave fra en venninnegjeng for en ukes tid siden. Har skrevet på melding hvor mye det ble på hver, samt sendt «be om penger» på vipps, alikevel er det ei som ikke gjør opp for seg. Er ikke store beløpet, men irriterer meg prinsipielt. Er det mulig å overse en «be om penger» på vipps? Noen som har vært i sammesituasjon? Hva gjorde dere/evt gjorde dere ikke...?

Kan jo hende hun er blakk og må vente på lønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofus21 skrev (1 minutt siden):

Kan jo hende hun er blakk og må vente på lønn? 

Da sier man jo ifra. Uansett hva slags relasjon man har.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (23 minutter siden):

Da sier man jo ifra. Uansett hva slags relasjon man har.

Jeg er helt enig, men noen synes nok at det er kleint å være så blakk at det er lettere å bare ikke si noe og drøye å betale 

Anonymkode: bf8e4...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig, men noen synes nok at det er kleint å være så blakk at det er lettere å bare ikke si noe og drøye å betale 

Anonymkode: bf8e4...60b

Ja noen tør ikke si fra om sånt, syns det er pinlig, flaut.. Har opplevd det noen ganger. Jeg driver bl.a en privat undervisningstjeneste, og det er de samme folkene gang på gang som ikke gjør opp for seg innen betalingsfristen. Jeg sender påminnelse om fakturaen 1-2 uker etter fristen, og først da spør de om å få dele opp fakturaen, eller spør om utsettelse. Jeg hadde hatt mye mer rom for sånt hvis det gis beskjed før betalingsfristen. Og dessuten, dette er beløp de betaler en gang i halvåret, de vet jo fakturaen kommer lenge i forveien, så jeg syns det er skikkelig dårlig stil å ikke planlegge sånn at man får betalt innen fristen🤨

TS, i ditt tilfelle hadde jeg ventet litt, men går ukene så hadde jeg sendt på påminnelse.

Anonymkode: 5e699...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...