AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Fordi det er irriterende at ikke alle gidder å bidra på dugnad. Anonymkode: 5fb14...9ad
Morpheus Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Det der gir deg vel like mye som Ã¥ være ordensmannen pÃ¥ skolen. Du mÃ¥ være inne og jobbe i friminuttet, pusse av tavla osv. Mens de andre er ute og leker. Styret i et borettslag er dugnad, og folk gjør masse kjedelig jobb pÃ¥ dugnad uten noe takknemmelighet tilbake. Da er det bedre Ã¥ bruke tiden pÃ¥ noe annet eller som kan gi deg inntekt. Â
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fordi det er irriterende at ikke alle gidder å bidra på dugnad. Anonymkode: 5fb14...9ad Og derfor vil du være en av dem? Anonymkode: 0dc21...e03 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Fordi jeg har ikke tid. Har 2 jobber og et frivillig verv + en 3 åring. Det holder i massevis for meg. Jeg har sittet i styret i 2 brl før da. Anonymkode: 50639...d1f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Fordi det er umulig å komme ut igjen når du først er valgt inn. Jeg måtte flytte for å komme meg ut av styret, og til og med da fikk jeg spørsmål om jeg kunne fortsette som kasserer. 11 år var mer enn nok. Anonymkode: 2e5da...d67
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 Morpheus skrev (18 minutter siden): Det der gir deg vel like mye som å være ordensmannen på skolen. Du må være inne og jobbe i friminuttet, pusse av tavla osv. Mens de andre er ute og leker. Styret i et borettslag er dugnad, og folk gjør masse kjedelig jobb på dugnad uten noe takknemmelighet tilbake. Da er det bedre å bruke tiden på noe annet eller som kan gi deg inntekt.  Styremedlemmer får jo betalt. Men glem det. Man gjør jo noe fint først og fremst for seg selv, stedet hvor man bor. Anonymkode: 0dc21...e03 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fordi jeg har ikke tid. Har 2 jobber og et frivillig verv + en 3 åring. Det holder i massevis for meg. Jeg har sittet i styret i 2 brl før da. Anonymkode: 50639...d1f Hvor mye tid måtte du bruke på arbeidet i styret? Anonymkode: 0dc21...e03
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fordi det er umulig å komme ut igjen når du først er valgt inn. Jeg måtte flytte for å komme meg ut av styret, og til og med da fikk jeg spørsmål om jeg kunne fortsette som kasserer. 11 år var mer enn nok. Anonymkode: 2e5da...d67 Dette stemmer da ikke. Kjenner minst to som kom seg ut av diverse grunner. Anonymkode: 0dc21...e03 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Jeg har ikke tid. 100% jobb i turnus og alene med en 1,5-åring. Jeg kunne tenkt meg det faktisk, jeg liker sånne ting og bor i et veldrevet og positivt brl med god stemning! Men jeg hadde aldri fått deltatt på noen møter feks, da jeg må bruke all barnevakt jeg har tilgjengelig på sein- og helgevaktene mine. Jeg kan heller ikke ha noen tidsfrist på fritidssyslene mine - da jeg aldri vet hvordan barnet sover (kan gå en uke uten at jeg rekker å åpne pc’en liksom). Han er ekstremt aktiv, så å få gjort noe som helst utenom HØYT nødvendig husarbeid er håpløst i våkentiden. Så tror jeg hadde vært et elendig styremedlem 😛 Totalt upålitelig både mtp oppmøte og oppgaver. Anonymkode: e804a...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 Fordi jeg hater å stå i "front". Jeg misliker å si meningene mine når jeg kanskje ikke mener så mye om enkelte ting. Jeg er dårlig på å delegere, ta initiativ og er en forsiktig person som haaaater å si hva andre bør og må gjøre. Og jeg takler kritikk svært dårlig.  Derfor.  Tviler uansett på at jeg hadde vært ønsket og det er helt topp 😅 Anonymkode: 601ef...e48 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 Først og fremst fordi jeg bidrar i frivillighetsarbeid på andre måter og har fullt opp. Dernest fordi vi har en klin gæren nabo som har alt for god tid som uføretrygda, men er frisk nok til å kritisere hver eneste ting styret vårt gjør eller ikke gjør. Det hadde kommet til å smelt om jeg skulle ha måtta forholde meg til henne! Anonymkode: e83db...26f 1
solmåneogstjerner Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 Ja: får være med på beslutninger Nei: mye mas, og enkelte blir sure for vedtak de ikke er enige i (selv om alt ville blitt galt for dem. De skal helst ha perfekt vedlikehold, men uten å betale) Ville egentlig ikke, men sitter i styret likevel. Det er greit nok. Vi er et veldig lite borettslag. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor mye tid måtte du bruke på arbeidet i styret? Anonymkode: 0dc21...e03 Varierer. I det første brl var det et helt nytt brl, så da brukte vi ikke så mye tid. 1 møte i måneden på 2-2,5 time + litt oppfølgingssaker mellom møtene. I det andre var det en stor sak som måtte fikses, krevde veldig mye av alle i styret. Møter en gang i måneden fra 17-23 + møter med utenforstående (advokat, arkitekt, firmaer som skulle se på bygningsmassen og komme med anbud, plan og bygg), mailer, telefoner og oppfølging av saker uteom det. I begge styrer fikk jeg 4000kr per år. Anonymkode: 50639...d1f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden): Ja: får være med på beslutninger Nei: mye mas, og enkelte blir sure for vedtak de ikke er enige i (selv om alt ville blitt galt for dem. De skal helst ha perfekt vedlikehold, men uten å betale) Ville egentlig ikke, men sitter i styret likevel. Det er greit nok. Vi er et veldig lite borettslag. Hvor mye tid, hvor mange timer i måneden bruker du på dette sånn cirka? Anonymkode: 0dc21...e03
solmåneogstjerner Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor mye tid, hvor mange timer i måneden bruker du på dette sånn cirka? Anonymkode: 0dc21...e03 Nesten ingenting. Men så er vi et veldig lite borettslag, som har vært veldrevet i lang tid. Det er liksom ikke så voldsomt mye å gjøre her. Maks 10 timer i året 😊 Endret 10. mai 2021 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #17 Skrevet 10. mai 2021 Akkurat nå vil jeg ikke fordi de som har sagt ja til å sitte i styret gjør en strålende jobb, og har mange kvalifikasjoner som gjør at de er mer det borettslagsstyret vårt trenger akkurat nå. Vi er mange som setter stor pris på at de stiller opp, og ser hvilken enormt god jobb de gjør. Men jeg utelukker ikke 100% å stille på et senere tidspunkt. (Tror jeg var vara et år eller to, men slapp å steppe inn for noe.) Anonymkode: 376fd...00a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #18 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 20.27): Fordi det er umulig å komme ut igjen når du først er valgt inn. Jeg måtte flytte for å komme meg ut av styret, og til og med da fikk jeg spørsmål om jeg kunne fortsette som kasserer. 11 år var mer enn nok. Anonymkode: 2e5da...d67 Du kan fint gå av etter perioden din. Det er bare til å ikke stille til valg. Valgkomiteen må spørre før de nominerer noen. Hilsen styreleder. Anonymkode: b819a...645
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #19 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan fint gå av etter perioden din. Det er bare til å ikke stille til valg. Valgkomiteen må spørre før de nominerer noen. Hilsen styreleder. Anonymkode: b819a...645 Jeg sa hvert år at jeg ikke tok gjenvalg, likevel ble jeg valgt. De siste årene slet jeg med å klare kassererjobben pga sykdom, likevel måtte jeg fortsette. Året før jeg flyttet ble en annen valgt til kasserer, men det passet aldri for vedkommende å møtes for overlevering av papirer osv. Så på årsmøtet et par uker etter at jeg hadde flyttet lot jeg rett og slett bare papirene ligge igjen i møtelokalet da jeg dro. Anonymkode: 2e5da...d67
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #20 Skrevet 13. mai 2021 Jeg synes unnskyldningen: jeg har ikke tid er elendig. Akkurat som at alle andre har så veldig god tid... tid er dyrebar for alle.  Jeg vil ikke være med i styret denne gang. Jeg er fotballtrener og sitter i Fau for det ene barnet mitt og er klassekontakt for det andre barnet.  I neste periode byttes gjerne et av de vervene ut mot en plass i styret. Anonymkode: 580f7...41f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå