AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #41 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men det er jo helt sant. Det er ikke mer synd på deg enn på meg. Du aner ingenting om hvordan andre folk har det. Så om du ikke vil bli stigmatisert fordi du går på NAV, kan du også drite i å anta at folk som er i jobb også har andre ting på stell, og at det bare er derfor de klarer å stå i jobb. Vi klarer å stå i jobb fordi vi må, det er ikke et alternativ å "bli syk". Anonymkode: 13781...eb6 Lol. Anonymkode: 3bf1b...c44
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #42 Skrevet 11. mai 2021 Smeltemann skrev (2 timer siden): Da må man få de som er arbeids føre i jobb. Det genererer penger til fellesskapet. Hvilke jobber? Det blir stadig færre jobber grunnet automatisering og globalisering. Det er nok mer sannsynlig at man må forvente større kutt i velferdsordninger i tiårene som kommer dessverre. Anonymkode: 5f33d...219 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #43 Skrevet 11. mai 2021 A-hunter skrev (2 timer siden): Det er jo ikke riktig. Selv om flere gærne politikere vil skru av Nordsjøen er jo oljen og gassen der i mange tiår til. Det samme er de som vil kjøpe det. Men samme det. MDG har lovet oss over 250 000 lønnsomme jobber innen både subsidiert havvind og tang og tare. Så frykt ingenting. Det er nok fossile ressurser igjen å utvinne, men utfordringen blir etterspørsel. Sakte men sikkert er verden i mye større grad over på elektrisistet/hydrogen/andre energikilder enn fossilt brennstoff. Tipper man er mye nærmere det om noen tiår. Uavhengig av hva MDG mener har vi ikke noe valg når de typiske markedene for fossilt brennstoff har byttet teknologi. Anonymkode: 5f33d...219
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #44 Skrevet 11. mai 2021 Får takke velferdssamfunnet som er så generøst, hadde ikke det vært like snilt som det hadde sysselsettingen vært høyere. Anonymkode: 82d49...c89 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #45 Skrevet 11. mai 2021 Det er jo kjempevanskelig for veldig mange mennesker å faktisk få seg jobb, selv type ufaglært butikkjobb får noen hundre søknader på én stilling. Teskje = færre arbeidsplasser enn arbeidssøkere. Andre har belyst dette med statistikk, folk er minst like syke og arbeidsløse i andre land også, dette forsvinner ikke ved å rasere velferdsstaten. Det fører bare til at langt flere lever i fattigdom, må leve av slektninger etc. Vi får ikke "så mange barn" heller, det er ikke der problemet ligger. Tvert i mot oppfordres nordmenn til å få flere barn, da det vil være få til å ta vare på vår generasjon når vi blir gamle. Overpopulasjon er et problem på verdensbasis, men ikke i vårt land. Anonymkode: 00bcb...16b 1
A-hunter Skrevet 11. mai 2021 #46 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tipper man er mye nærmere det om noen tiår. Legg til 120 år så er vi nærmere virkeligheten. Energi får vi fra vannkraft, hydrokarboner eller kjernekraft. Ingen andre kilder finnes (er kjent). Hydrogen (som kun er energibærer), vind og sol er ikke i nærheten av å kunne konkurrerer med billige hydrokarboner. Dessuten er det rart med det, men energibehov oppstår ikke når det plutselig begynner å blåse eller sola finner på å skinne.
Gjest Smeltemann Skrevet 12. mai 2021 #47 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvilke jobber? Det blir stadig færre jobber grunnet automatisering og globalisering. Det er nok mer sannsynlig at man må forvente større kutt i velferdsordninger i tiårene som kommer dessverre. Anonymkode: 5f33d...219 Det er jobb til de som vil jobbe, en må kanskje flytte på seg eller så må man ta en jobb som ikke en har fullt så lyst på.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #48 Skrevet 12. mai 2021 On 5/10/2021 at 11:22 PM, AnonymBruker said: Men det er jo helt sant. Det er ikke mer synd på deg enn på meg. Du aner ingenting om hvordan andre folk har det. Så om du ikke vil bli stigmatisert fordi du går på NAV, kan du også drite i å anta at folk som er i jobb også har andre ting på stell, og at det bare er derfor de klarer å stå i jobb. Vi klarer å stå i jobb fordi vi må, det er ikke et alternativ å "bli syk". Anonymkode: 13781...eb6 Enig. Tror jeg skulle vært døden nær før jeg tok imot Norges oppsparte midler for at jeg kunne gå hjemme og bruke alt på meg selv. Det er et ganske enkelt regnestykke at om ikke nok folk jobber så vil man ikke kunne få tusenvis utebetalt for å bidra med nada. Anonymkode: eb660...ab1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå