Gå til innhold

God venninne, men krevende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne på andre kanten av landet. Hun er absolutt en god venninne, men har en tendens til å være VELDIG gjest, selv når hun er hos oss i opptil 1 uke. Hjelper altså minimalt med mat/oppvask mm.

Det hadde vært helt greit det, hvis det ikke var for at hun har en helt annen holdning når hun selv har gjester. Hun kommanderer mer eller mindre meg, når ting skal gjøres, og jeg kjenner at jeg blir irritert. Jeg mener også IKKE at gjester skal sitte på rumpa hele dagen, men det er heller ikke naturlig for meg å få beskjed om å dekke bordet, da er det noe helt annet å bli spurt.

Mannen min syns det er irriterende å se på hvordan hun selv er gjest, og hva hun forventer av egne gjester, spesielt meg. 

Jeg er alt for konfliktsky til å ta saken opp, men kjenner det gjør at jeg kvier meg litt før besøk. Noen råd?

Anonymkode: 4c29b...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun tror du ikke vil/trenger at hun skal delta så lenge du ikke kommanderer på samme måte som hun gjør? Eller i det minste spør... 

Noen deltar automatisk, andre trenger å bli bedt eller få beskjed. Hvis hun blir spurt og nekter er det muligens rom for å spørre en god venninne om hvorfor uten at det behøver å være på en konfronterende måte (ettersom du er konfliktsky)? 

Anonymkode: 1ed3d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...