Olaug Olsen Skrevet 10. mai 2021 #1 Skrevet 10. mai 2021 (endret) I en annen tråd klager et menneske over at samboeren har grå hår og mangler smykker og sminke. Da lurer jeg på om stilikonet fra Mail online funker bedre. Bilde: Lenke til artikkel:https://www.dailymail.co.uk/femail/article-3508366/The-60-year-old-better-body-Grey-haired-model-wows-breathtakingly-beautiful-swimwear-campaign.html Folk som klager over gråhårede damer følger ikke med i motebildet. Når kvinnen er ferdig med småbarnsperioden, får hun tid til seg selv igjen. Hun kan trene og bruke tid på seg selv. Dette betyr ikke nødvendigvis at hun skal farge håret, slik man gjorde i gamledager. Naturlig skjønnhet er in, og stilikoner som Yazemeenah Rossi og Cindy Joseph går opp veien for kvinner som ikke har oppnådd grått hår enda. Disse damene er vakre og stilige forbilder for yngre motebevisste kvinner. Dersom noen mener grått hår er ustelt, kan de ta turen tilbake til 1960 tallet, der de hører hjemme blant slengbukser og sjøgrønne sofaputer. url: https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2008817/I-supermodel-AFTER-I-went-grey-How-60-year-old-beauty-poster-girl-boomer-generation.html Farging av hår er 2019. Etter pandemien er det in å se ut som alderen man har. Det som er mote nå, er å følge opp med trening og en velstelt kropp, og vise fram alder og skjønnhet på en måte som viser karakter og integritet. Se disse bildene? Er ikke disse damene velstelt? Jeg spør! Endret 10. mai 2021 av Olaug Olsen 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #2 Skrevet 10. mai 2021 Det er klart noen godt kjente modeller er representative for hvordan kvinner ser ut. Og siden noe var mote på 60-tallet, ja, da må det jo være fint! Anonymkode: cdbc1...7b3 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #3 Skrevet 10. mai 2021 Det er din preferanse. Forfallne gamle damer er ikke noe menn tenner på. De vil ha unge spenstige damer som passer litt på seg selv og ikke bare lar forfallet skje når det er så enkelt å gjøre noe med. Tror ikke dere kvinner vil at vi menn skal være noen slasker heller? Anonymkode: fafc9...701 1
Olaug Olsen Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er din preferanse. Forfallne gamle damer er ikke noe menn tenner på. De vil ha unge spenstige damer som passer litt på seg selv og ikke bare lar forfallet skje når det er så enkelt å gjøre noe med. Tror ikke dere kvinner vil at vi menn skal være noen slasker heller? Anonymkode: fafc9...701 Ser kvinnene på bildene ut som slasker? https://graziamagazine.com/me/articles/caroline-labouchere-how-i-learned-to-love-my-grey-hair/ Endret 10. mai 2021 av Olaug Olsen 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Olaug Olsen skrev (3 timer siden): Ser kvinnene på bildene ut som slasker? https://graziamagazine.com/me/articles/caroline-labouchere-how-i-learned-to-love-my-grey-hair/ De ser ut som bestemødre som har kamferdrops i veska som de deler ut til barnebarna sine. Men for all del, det er finere enn når de kutter deg og får permanent. Anonymkode: fafc9...701 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 Syns hun er akkurat passe naturlig. Sminke (og sminket bra) = tiltrekkende Naturlig, grå hårfarge = tiltrekkende Lang, feminin hårfrisyre = tiltrekkende Tatt vare på kroppen sin = tiltrekkende Fjerning av kroppshår = tiltrekkende Men jeg syns det er rart å ta hun der til inntekt for den type sjuskete "naturlighet" som har blitt beskrevet i noen andre tråder, og som egentlig bare er å gi f... i eget utseende. Hun der gir jo åpenbart ikke f... Hun sminker seg, soler seg, behandler håret sitt og fjerner kroppshår bl.a. Og ikke har hun fått seg en praktisk, kort manneklipp heller. Nydelig gammel dame, må jeg si. En helt perfekt mellomting mellom plastikkdukke og sjuskete naturlighet. Ser ren, feminin og hygienisk ut, men ingenting "over the top". Helt perfekt. Anonymkode: 564ed...e96 4
Gjest Fnuggolina Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 For det første har de like mye sminke som andre modeller. Og stylet hår. De fleste gråhårede modeller justerer også fargen til mer kaldere/jevn og glansfull tone hos frisør.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forfallne gamle damer er ikke noe menn tenner på. De vil ha unge spenstige damer Det er din preferanse. På samme måte som at ikke alle kvinner trenger/må ha rik ,velkledd mann i dress, med six pack og stor kuk, som fikser negler, hud ,skjegg på salong. Anonymkode: 567e0...f1d 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 Hele konseptet "ustelt" går på hygiene. Skitne klær og uvasket kropp. Ikke vasket hår. At noen ikke liker en bestemt hårfarge har ikke noe med hygiene å gjøre. Hårfarge betyr ikke noe for om man er ustelt. 🤦♀️ Anonymkode: 90a6c...d7e 5
mlifjeld Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Ingen av disse damene er vel sjuskete? De tar jo godt vare på seg selv og ser fantastiske ut! Grått hår er jo som andre hårtyper, det ser jo fint ut om det er det er velstelt. 2
Olaug Olsen Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #11 Skrevet 10. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): De ser ut som bestemødre som har kamferdrops i veska som de deler ut til barnebarna sine. Men for all del, det er finere enn når de kutter deg og får permanent. Anonymkode: fafc9...701 Hahha jeg ler meg ihjel! du mener at de står med permanent og kutter deig? Eller at de kutter deg av midt i setningen med en overgangsalder-sur kommentar, og deretter går og får seg permanent? Det som jeg vil si med denne tråden er at om et flertall av menn mener at disse damene ikke får til å være stilige eller tiltrekkende, så skjønner jeg godt at andre gir opp. Damene i seg selv er så fin som man kan få dem, innenfor deres alder. Så om ikke de engang evner å være attraktive, ja da er det alderen i seg selv det er noe i veien med, og ikke selve damen. Som kvinne må man sette seg stilikoner som man kan leve opp til. Skulle jeg valgt en 16 åring, eller en mann, ville jeg ikke kunne stått inne for det. Ei heller nådd opp til noe som helst. Man må se framover og oppover, til de som er eldre enn seg, og som på en eller annen måte får det til. Med stil. Endret 10. mai 2021 av Olaug Olsen
Olaug Olsen Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2021 Fnuggolina skrev (2 timer siden): For det første har de like mye sminke som andre modeller. Og stylet hår. De fleste gråhårede modeller justerer også fargen til mer kaldere/jevn og glansfull tone hos frisør. Dette var nytt for meg. Kan man justere selv, eller må man til frisør?
Gjest Fnuggolina Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 Olaug Olsen skrev (29 minutter siden): Dette var nytt for meg. Kan man justere selv, eller må man til frisør? Tror endel gjør det selv, type Wella T18(?) og liknende? Aldri prøvd selv. Men finnes mange fargekurer/tonere med veldig kalde sølvtoner for eksempel - og en periode farget jo mange sølvgrått. Også unge.
Olaug Olsen Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #14 Skrevet 10. mai 2021 Fnuggolina skrev (4 minutter siden): Tror endel gjør det selv, type Wella T18(?) og liknende? Aldri prøvd selv. Men finnes mange fargekurer/tonere med veldig kalde sølvtoner for eksempel - og en periode farget jo mange sølvgrått. Også unge. Takk for tips. Jeg er brunette, og har foreløpig bare to grå hår, så jeg gir dette litt tid
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 Tråden handler om ustelte damer, og så legger dere ut bilder av modeller som er stylet og stelt. Forstår ingenting jeg. Tenkte mer på noe ala mama june Anonymkode: 16614...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tråden handler om ustelte damer, og så legger dere ut bilder av modeller som er stylet og stelt. Forstår ingenting jeg. Tenkte mer på noe ala mama june Anonymkode: 16614...5f4 Har du lest tråden ts tenker på? Anonymkode: bb82f...d0c
Olaug Olsen Skrevet 10. mai 2021 Forfatter #17 Skrevet 10. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Tråden handler om ustelte damer, og så legger dere ut bilder av modeller som er stylet og stelt. Forstår ingenting jeg. Tenkte mer på noe ala mama june Anonymkode: 16614...5f4 Hm ja hun var tykk. Men det er fint å få avkreftet at gråhåret = ustelt. For mange av damene som er i 50 og 60 årene, er det visst obligatorisk å farge håret. Jeg hører så mye rart. Noe av det stammer fra KG. Andre ting hører jeg andre steder. Jeg ville bare lodde stemningen litt i forhold til hva man legger i dette med ustelt. Siden jeg har gjort meg ferdig med tenårene, funderer jeg litt på hvordan jeg selv kan legge opp løpet for å eldes med stil. Når det er sagt er jo dette med fedme et samfunnsproblem. Kanskje noen som har peiling på dette, kan lage en tråd om fedme. I min tråd ønsket jeg bare å snakke om hvordan kvinner kan se bra ut litt opp i årene, i voksen alder. Endret 10. mai 2021 av Olaug Olsen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå