AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Ja vet det høres svært rart ut og sikkert ingen som kan svare. Men mtp så mange medlemmer der er her i forumet må jeg bare prøve likevel. Søndag morgen skulle jeg ta på et sterkt etsende sårmiddel mot munnskold jeg hadde kjøpt på apoteket. Det inneholder bla svovelsyre og skal etse såret slik at betennelse forsvinner og såret får en frisk ny start på sårtilhelingen. Så klarte jeg å kneppe q-tipsen med innholdet slik at det rant inni hele munnen min😱 Det svidde sinnsykt og hele munnen ble nummen og fikk hvitt belegg flere steder. Tennene føltes akutt ‘porøse’ som etter en har spist sitron o.l😣 Nå snart et døgn etter svir det ikke lengre, men er svært ubehagelig og tennene er fortsatt porøse. Har ikke orket å spise noe pga dette belegget og tennene. Har heller ikke turt å pusse tennnene for å ikke slite på emaljen enda mer da tennene føles porøse og skjøre nå ( tannlegen har sagt jeg har syreskader på tennene fra før jeg må være obs på og helst ikke drikke brus og saft🙈) Nå er jeg livredd for at jeg har skadet munn og tenner for livet pga dette uhellet. Og tenker jeg ihvertfall må få prøve å få meg en akutt time for dette i morgen..? Har noen tips om hva jeg kan gjøre for å forebygge mer skader/slitasje i mellom tiden? Og er det lege eller tannlege jeg henvender meg til for dette? Håper noen kan svare, for nå er jeg litt redd😔 Anonymkode: 9876f...16b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Skylte du med vann i munnen da det skjedde? Det er viktig Anonymkode: e7baa...4c6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skylte du med vann i munnen da det skjedde? Det er viktig Anonymkode: e7baa...4c6 Ja glemte helt å nevne det. Skylte masse med vann og gjorde det lenge etterpå. Har bare skylt munnen med vann, fluortannkrem o.l siden det skjedde. Forsøkte å spise men da kjentes tennene ut som de skulle brekke😣 Håper virkelig bare det er innbilning. Og munnhulen og tungen kjennes ut slik som fingrer er etter å ha badet lenge i lunkent vann...sånn ruglete med hvitt belegg. Er så ekkelt og ubehagelig😣 Anonymkode: 9876f...16b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #4 Skrevet 10. mai 2021 Hvordan vet du at tennene er porøse? Anonymkode: ef555...b95
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #5 Skrevet 10. mai 2021 Jeg ville kommet meg til tannlegen og fått hjelp. De kan nok smøre på noe for å dempe syreskadene. Ellers kan du lage smoothie eller suppe og drikke med sugerør? Anonymkode: e7baa...4c6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg ville kommet meg til tannlegen og fått hjelp. De kan nok smøre på noe for å dempe syreskadene. Ellers kan du lage smoothie eller suppe og drikke med sugerør? Anonymkode: e7baa...4c6 Smoothie med frukt og eller yoghurt blir for surt. Gikk ned litt suppe med masse melk nå. Ikke rart jeg ikke får sove uten mat. Fant ikke ut av det med akutttime til tannlege. Har ikke råd til privat. Koster jo 2000-3000 bare for en sjekken😱 Anonymkode: 9876f...16b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå