AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Ser mange bruker dette som et skjellsord rundt om kring i diskusjoner overalt uten at det gir noe mening for meg. Så hva legger folk i dette? Anonymkode: d5daa...af3
Gjest Jaconandersen Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 En "Karen", er stort sett ei kvinne som er irritert og skal ha oppreisning. Da oftest i sammenheng med å føle seg galt behandlet av en ansatt i en forretning, og skal derfor snakke med daglig leder. Som oftest er det ikke berettiget og bare et utløp for frustrasjon og sinne.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Hvit, priviligert kvinne på 40+. Som er vant til å kunne oppføre seg som hun vil uten at det får negative konsekvenser. Konfliktsøkende, frekk og ufyselig. På tide at de blir satt på plass, de har sluppet unna med alt for mye alt for lenge. Anonymkode: bb7f2...8c0 15
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 Et idiotisk uttrykk som er adoptert fra USA. Anonymkode: ebb07...d59 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Et idiotisk uttrykk som er adoptert fra USA. Anonymkode: ebb07...d59 Tvert imot, sier jeg. Vi har MANGE Karens i Norge, og det er fint at det nå blir satt fokus på dette problemet. Spør en hvilken som helst medarbeider i butikk med direkte kundekontakt og alle vil forstå hva en Karen er dersom du forklarer det og kunne fortelle deg hundre historier, den ene verre enn den andre. Anonymkode: 38918...352 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 Sjekk ut denne siden, så skjønner du: https://youtube.com/c/KarensInTheWild Anonymkode: f13ed...176
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sjekk ut denne siden, så skjønner du: https://youtube.com/c/KarensInTheWild Anonymkode: f13ed...176 Jeg skulle akkurat til å linke til en video, også. Den beste måten å forstå hva en Karen er er å se det selv. Hvite kvinnfolk, som oftest 40+, som tror de eier verden og har mer rettigheter enn alle andre. Anonymkode: 68a96...0ae 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #8 Skrevet 9. mai 2021 Google is your friend. Anonymkode: 8e04e...cce
skreppamedleppa Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Når jeg jobbet i servicebransjen brukte vi karen referansen om de som alltid skulle klage, på alt.. Sure, gjerne middelaldrende kvinner som alltid skal ha ting på sin måte, som klager gjerne høylytt, alltid skal "snakke med sjefen" over småting. Blir brukt om megger rett og slett og er betinget! og ingen blir så veldig lei seg for at karen aldri kommer igjen.. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #10 Skrevet 9. mai 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Ser mange bruker dette som et skjellsord rundt om kring i diskusjoner overalt uten at det gir noe mening for meg. Så hva legger folk i dette? Anonymkode: d5daa...af3 Aner ikke, men de snakker om Karens år her inne også. Anonymkode: 1a9ba...397
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #11 Skrevet 9. mai 2021 skreppamedleppa skrev (4 minutter siden): Når jeg jobbet i servicebransjen brukte vi karen referansen om de som alltid skulle klage, på alt.. Sure, gjerne middelaldrende kvinner som alltid skal ha ting på sin måte, som klager gjerne høylytt, alltid skal "snakke med sjefen" over småting. Blir brukt om megger rett og slett og er betinget! og ingen blir så veldig lei seg for at karen aldri kommer igjen.. Som hun her tenker du? 😂😂😂😂 Anonymkode: d5daa...af3 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Aner ikke, men de snakker om Karens år her inne også. Anonymkode: 1a9ba...397 Sikker på at du ikke mener "karensår"? Anonymkode: 8e04e...cce 2
skreppamedleppa Skrevet 9. mai 2021 #13 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som hun her tenker du? 😂😂😂😂 Anonymkode: d5daa...af3 Spot on😅 Jeg dauer.. Jeg bruker "karen" betegnelsen i mange sammenhenger for å subtilt beskrive en megge. De fleste skjønner godt beskrivelsen enten de har jobbet innenfor service eller ikke, men det er nok mer beskrivende for oss med egen erfaring av alle de drøye tingene en kommer ut for.. Karen begrepet har nok festet seg i Norge for lengst.
*Stjerneskudd* Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 (endret) Karen er en hvit kvinne som er rassistisk og arrogant og ignorant https://no.m.wikipedia.org/wiki/Karen_(nedsettende) Endret 9. mai 2021 av *Stjerneskudd*
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #15 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skulle akkurat til å linke til en video, også. Den beste måten å forstå hva en Karen er er å se det selv. Hvite kvinnfolk, som oftest 40+, som tror de eier verden og har mer rettigheter enn alle andre. Anonymkode: 68a96...0ae Denne her er nesten litt morsom: https://youtu.be/CtzamSbln58 Anonymkode: f13ed...176
Honey Dew Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 Jaconandersen skrev (13 timer siden): En "Karen", er stort sett ei kvinne som er irritert og skal ha oppreisning. Da oftest i sammenheng med å føle seg galt behandlet av en ansatt i en forretning, og skal derfor snakke med daglig leder. Som oftest er det ikke berettiget og bare et utløp for frustrasjon og sinne. Og som nekter å bruke munnbind fordi hun mener hun ikke trenger det. 1
Honey Dew Skrevet 10. mai 2021 #17 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg skulle akkurat til å linke til en video, også. Den beste måten å forstå hva en Karen er er å se det selv. Hvite kvinnfolk, som oftest 40+, som tror de eier verden og har mer rettigheter enn alle andre. Anonymkode: 68a96...0ae Hun skulle bare ha rygget.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #18 Skrevet 10. mai 2021 Karen er ett utrykk menn gjerne bruker for kvinner de ikke liker og når de sier hun er en Karen så kan de se så stygge ting de bare vil om henne. Hadde det hatt EN mening, så hadde det vært en ting, men Karen liker ikke å bruke maske, men hun er maske-nazi samtidig. Karen liker ikke anti-vaxxere men hun er en selv. Hun klager i kommentarfeltene til MLM's men hun har MLM selv. De som kaller folk det, gjemmer seg bak " hun roper og klager og spør etter sjefen over ingenting!" Men de har gjerne ikke blitt seksuelt trakassert i sin klesbutikkjobb av menn. Eller stalket av mannlige kunder, som mange jenter og kvinner blir på jobb. Mannlige kunder kan rope og skrike alt de vil, men om en middelaldrene kvinne klager og spør etter sjef, nei da er hun verst. Karen har den betydningen du vil , for en kvinne du ikke liker. Se også "kjerring" , "hurpe" og " bitch" . Anonymkode: 2403c...856
skreppamedleppa Skrevet 10. mai 2021 #19 Skrevet 10. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Karen er ett utrykk menn gjerne bruker for kvinner de ikke liker og når de sier hun er en Karen så kan de se så stygge ting de bare vil om henne. Hadde det hatt EN mening, så hadde det vært en ting, men Karen liker ikke å bruke maske, men hun er maske-nazi samtidig. Karen liker ikke anti-vaxxere men hun er en selv. Hun klager i kommentarfeltene til MLM's men hun har MLM selv. De som kaller folk det, gjemmer seg bak " hun roper og klager og spør etter sjefen over ingenting!" Men de har gjerne ikke blitt seksuelt trakassert i sin klesbutikkjobb av menn. Eller stalket av mannlige kunder, som mange jenter og kvinner blir på jobb. Mannlige kunder kan rope og skrike alt de vil, men om en middelaldrene kvinne klager og spør etter sjef, nei da er hun verst. Karen har den betydningen du vil , for en kvinne du ikke liker. Se også "kjerring" , "hurpe" og " bitch" . Anonymkode: 2403c...856 Dette er ikke en kjønnskamp, ei heller ikke noe konkurranse om værst/best. Selvsagt oppfører menn seg som idioter. Og oftest er det i samme aldersgrupper. Vi hadde gjerne navn til disse og men sier en " typisk hvit mann 40-50+" eller "sint hvit mann" skjønte alle betegnelsen på at dette hadde vært litt av en idiot kunde med penis imellom beina. Både kvinner og menn i denne alderen har en lei tendens til å oppføre seg ekkelt på hver sine måter.. Og det er så himla mangen av de i det norske samfunnet at det er skremmende. Og begrepet karen blir brukt av begge kjønn for å beskrive en typisk megge, ikke bare menn.. Endret 10. mai 2021 av skreppamedleppa 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #20 Skrevet 10. mai 2021 Jeg tenker på "Karen" av Alexander Kielland og "Karens Jul" av Amalie Skram. 😅 Anonymkode: 164ea...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå