Gå til innhold

Mindre inntekt og generelt sett mindre suksess


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De med lavere iq har generelt sett mindre suksess i livet og mindre lønn. Det amerikanske forsvaret slipper ikke inn folk med lavere iq enn 83. Fordi de ikke kan bidra positivt uansett trening. Burde samfunnet gjøre det samme?

Anonymkode: b7fe0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jaconandersen
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De med lavere iq har generelt sett mindre suksess i livet og mindre lønn. Det amerikanske forsvaret slipper ikke inn folk med lavere iq enn 83. Fordi de ikke kan bidra positivt uansett trening. Burde samfunnet gjøre det samme?

Anonymkode: b7fe0...0df

Ja, samfunnet burde ikke slippe inn mennesker med mindre IQ enn 83. Dvs. de må holdes inni husene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal samfunnet nekte folk å ha mindre enn 83 i iq? Eller hva mener du «samfunnet» skal nekte dem? Jeg stiller spørsmål med din iq, i hvert fall. Du må ha ekstremt dårlig selvfølelse som rakker ned på de svakaste 

Anonymkode: 479c4...697

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (Akkurat nå):

Ja, samfunnet burde ikke slippe inn mennesker med mindre IQ enn 83. Dvs. de må holdes inni husene sine.

Ikke så ekstremt, men lage en ordning. Amerikanere som har forsket på dette siden ww1 sier de ikke kan brukes til noe positivt. Burde de ha enklere jobber?

Anonymkode: b7fe0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal samfunnet nekte folk å ha mindre enn 83 i iq? Eller hva mener du «samfunnet» skal nekte dem? Jeg stiller spørsmål med din iq, i hvert fall. Du må ha ekstremt dårlig selvfølelse som rakker ned på de svakaste 

Anonymkode: 479c4...697

Jeg rakker ikke ned, men dette er jo et problem. Jeg ser jo å at vi ikke kan kaste ut 10% av befolkningen

Anonymkode: b7fe0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager det deg at de ikke har enkle nok jobber? BRUKES TIL??! Har du hørt om «egenverdi?». Si meg, hvilken utdannelse har du selv?

Anonymkode: 479c4...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Plager det deg at de ikke har enkle nok jobber? BRUKES TIL??! Har du hørt om «egenverdi?». Si meg, hvilken utdannelse har du selv?

Anonymkode: 479c4...697

Har ikke nevnt utdannelse som en faktor. Uansett, hva betyr ordet fra en ukjent under anonym bruker. 

Jeg sier jeg ville som arbeidsgiver prøvd å unngått å ansette en med lav iq, men vi kan ikke kaste de ut eller slutte å støtte de og oppmuntre til arbeid. Det må da være en løsning

Anonymkode: b7fe0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke nevnt utdannelse som en faktor. Uansett, hva betyr ordet fra en ukjent under anonym bruker. 

Jeg sier jeg ville som arbeidsgiver prøvd å unngått å ansette en med lav iq, men vi kan ikke kaste de ut eller slutte å støtte de og oppmuntre til arbeid. Det må da være en løsning

Anonymkode: b7fe0...0df

Og hvordan tenker du skulle ha fått til det, sånt praktisk mener jeg. Sende ut iq tester på forhånd? 

Anonymkode: 3f45f...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og hvordan tenker du skulle ha fått til det, sånt praktisk mener jeg. Sende ut iq tester på forhånd? 

Anonymkode: 3f45f...473

Mange organisasjoner sender ut en kort personlighetstest til de som søker jobb. Kunne sendt med en liten iq-test

Anonymkode: b7fe0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke nevnt utdannelse som en faktor. Uansett, hva betyr ordet fra en ukjent under anonym bruker. 

Jeg sier jeg ville som arbeidsgiver prøvd å unngått å ansette en med lav iq, men vi kan ikke kaste de ut eller slutte å støtte de og oppmuntre til arbeid. Det må da være en løsning

Anonymkode: b7fe0...0df

Som arbeidsgiver ville du vel gått etter egnethet fremfor iq test? 

Mennesker med lav iq har ofte andre kvaliteter som feks flinke til å ha rutiner, være fornøyd med ensformige oppgaver uten å ha behov for å strebe, punktlighet og lojalitet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen yrker er det nok en fordel å ikke ha så høy IQ.

Anonymkode: 632f9...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (1 minutt siden):

Som arbeidsgiver ville du vel gått etter egnethet fremfor iq test? 

Mennesker med lav iq har ofte andre kvaliteter som feks flinke til å ha rutiner, være fornøyd med ensformige oppgaver uten å ha behov for å strebe, punktlighet og lojalitet.

 

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I noen yrker er det nok en fordel å ikke ha så høy IQ.

Anonymkode: 632f9...46b

Amerikanerne fant ut det motsatte. De har jobbet med dette siden ww1!

Anonymkode: b7fe0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la oss få et enda hardere arbeidsmarked! En skam at enkle, vanlige folk får jobber som eliten kunne fått! Enda flere tester og målinger som rangerer folk, bring it on. Ingen sliter psykisk eller tar selvmord i dette landet!!!

Anonymkode: 479c4...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

Amerikanerne fant ut det motsatte. De har jobbet med dette siden ww1!

Anonymkode: b7fe0...0df

Sett fra arbeidsgiver eller arbeidstakers ståsted?

Anonymkode: 632f9...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sett fra arbeidsgiver eller arbeidstakers ståsted?

Anonymkode: 632f9...46b

Kødder du? Har du lest?

Anonymkode: b7fe0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, la oss få et enda hardere arbeidsmarked! En skam at enkle, vanlige folk får jobber som eliten kunne fått! Enda flere tester og målinger som rangerer folk, bring it on. Ingen sliter psykisk eller tar selvmord i dette landet!!!

Anonymkode: 479c4...697

Veldig fint poeng. Takker

Anonymkode: b7fe0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kødder du? Har du lest?

Anonymkode: b7fe0...0df

Det gjelder jo kun forsvaret

Anonymkode: 632f9...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere vernede bedrifter? Det kan trengs. Kanskje du skal engasjere deg politisk

Anonymkode: 479c4...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flere vernede bedrifter? Det kan trengs. Kanskje du skal engasjere deg politisk

Anonymkode: 479c4...697

Er en grunn til at jeg poster anonymt. Dette er sosialt selvmord. 

Men det er et faktum verdt å se nermere på

Anonymkode: b7fe0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Amerikanerne fant ut det motsatte. De har jobbet med dette siden ww1!

Anonymkode: b7fe0...0df

Vel, det er mye amerikanerne ikke har funnet ut av. Norge er langt mer fremme når det kommer til menneskeverd og etikk enn USA. 

Å ekskludere mennesker som kan fungere godt i samfunnet på bakgrunn av en iq test er vel det som kalles sosial dumping av verste sort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...