L@dy in red Skrevet 3. september 2005 #1 Skrevet 3. september 2005 Interresant å høre hva andre mener om at Martha og Ari har kjøp lysekrone til over 8 millioner kroner Ikke for ingenting at jeg er totalt imot alt som heter kongedømme. Ærligtalt, så må jeg si at de folka der kan ikke vite hva verdien av penger er for noe. Sitter bare å grøsser når jeg tenker på det, ihvertfall når pengene er så ULIKT fordelt. Tenk på gamle, syke, barnefamilier som sliter for å få endene til å møtes, hvor kanskje begger sliter seg halvt i hel og da går det sånn akkurat. Ikke rart man blir provosert for å si det mildt. Har vel egentlig ikke så mye motargumenter, men så syntes jeg ærligtalt at det overhode ikke skulle være nødvendig. At de bruke penger som andre bruker dopapir, bør være nok til at folk bør reagere. Mener nå jeg.
Gjest Piper Skrevet 3. september 2005 #2 Skrevet 3. september 2005 De har da sine egne penger som alle andre, for jeg tviler på de pengene kommer fra skattebetalerne. Han har jo tjent en del på boken/bøkene sine, og hun på sitt.
Gjest Violetta Skrevet 3. september 2005 #3 Skrevet 3. september 2005 Å søren, var det de som fikk den. Jeg la også inn et bud på ebay faktisk, men det var bittelitt lavere enn åtte mill. (50,-) Æsj altså. Da blir det lampen fra Ikea likevel.
April Skrevet 3. september 2005 #4 Skrevet 3. september 2005 Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det Sonja som har fått nye lysekroner til slottets ballsal til 8,5millioner og ikke Märtha og Ari...
Gjest Spacegirl Skrevet 3. september 2005 #5 Skrevet 3. september 2005 Kjente jeg fikk litt hakeslepp når jeg leste det . Men når de har pengene, så må de vel bruke dem på noe...
monja Skrevet 3. september 2005 #6 Skrevet 3. september 2005 Ja, var det ikke Sonja tru? Nåja, noe må vel hun og bruke lønna si på.
Englepus Skrevet 4. september 2005 #8 Skrevet 4. september 2005 Vekk med kongedømmet så får vi en utgiftspost mindre. Gjør de egentlig så mye nytte for seg annet enn å klippe noen snorer her og der?
L@dy in red Skrevet 4. september 2005 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2005 Syntes liksom jeg leste at det var Martha og Ari jeg??????? :klø: :klø: hmmm, nå ble jeg nesten litt usikker her. Ja ja, spiller liten rolle egentlig. Like ille om det var Sonja som kjøpte lyskronen. Syntes rett og slett det er en stor skam. Helt enig med innskriveren som mener at vi bør avskaffe kongedømme.
Dødspingvinen Skrevet 4. september 2005 #10 Skrevet 4. september 2005 Martha og Ari får ikke lønn fra staten lenger. Den ga Martha opp for å gifte seg. Alt de har av penger har de tjent selv på bøker og eventyrlesning. Det er bare Kongeparet og Kronprinsfamilien som får penger fra staten.
Gjest Gjesta Skrevet 4. september 2005 #11 Skrevet 4. september 2005 Vekk med kongedømmet så får vi en utgiftspost mindre. Gjør de egentlig så mye nytte for seg annet enn å klippe noen snorer her og der? ← Ja for det er myyyye billigere å ha president som skal byttes ut hvert fjerde år, så presidentboligen må innredes på nytt etter ny-presidentens smak..............
Usikker Skrevet 4. september 2005 #12 Skrevet 4. september 2005 Det er noe jeg lurer på :klø: Hvorfor bryr vi oss så mye om hva andre gjør - hva andre kjøper osv. Fei for egen dør sier jeg. Og hvis du leste dette om den lysekrona i Se og Hør......... ja så er det sikkert helt sant
Mini_me Skrevet 4. september 2005 #13 Skrevet 4. september 2005 Var ikke denne lyskrona en kopi av de som tidligere hadde vært på slottet?Og at de hadde fått lov av danske dronninga til å kopiere dem ( de hang på et slott i DK) Det er helt klart at dette var nødvendig. Tenk på hvor mye bedre lyset blir i ballsalen til den prisen!!!
Gjest Yvette Skrevet 4. september 2005 #14 Skrevet 4. september 2005 Lyekronene er til slottets store festsal. De er kopier av lysekronene som opprinnelig tilhørte slottet men som under Unionstiden ble ført til Amalienborg Slott i København. Ved siden av ligger store festsal. Søylehallen med to etasjer er den eneste gjenværende av sitt slag i Europa. Den er fortsatt under oppussing. Salen brukes til festligheter og ball, og siste store ball her var under kongeparets sølvbryllupsjubileum i 1993. Rommet har også vært brukt som kino. Slottet arbeider nå med å fremskaffe lysekroner som kan bringe rommet tilbake til sin opprinnelige prakt. Sakset fra Kongehuset.no og db.no
skrue Skrevet 4. september 2005 #15 Skrevet 4. september 2005 Republikk eller kongedømme. Begge typer styringsformer krever representasjonslokaler og administrasjon. Tror ikke prislappen hadde blitt så ulik i noen av tilfellene.
Englepus Skrevet 4. september 2005 #16 Skrevet 4. september 2005 Så det er ikke mulig å ha bare en statsminister altså? Uansett så er det vel "billigere" å ha ett statsoverhode enn to ..
~sikka~ Skrevet 4. september 2005 #17 Skrevet 4. september 2005 Det er noe jeg lurer på :klø: Hvorfor bryr vi oss så mye om hva andre gjør - hva andre kjøper osv. Fei for egen dør sier jeg. Og hvis du leste dette om den lysekrona i Se og Hør......... ja så er det sikkert helt sant ← Ja hvorfor skal vi ikke bry oss om hvor våre skattebetalerkroner havner?
Gjest Violetta Skrevet 4. september 2005 #18 Skrevet 4. september 2005 Så det er ikke mulig å ha bare en statsminister altså? Uansett så er det vel "billigere" å ha ett statsoverhode enn to .. ← Tror du presidentfruene er gratis altså? Det tror ikke jeg...
reddelinnea Skrevet 4. september 2005 #19 Skrevet 4. september 2005 Hvis jeg hadde hatt så mye penger tror jeg heller jeg hadde gitt bort jeg enn å kjøpe en lampe? Kanskje...
~sikka~ Skrevet 4. september 2005 #20 Skrevet 4. september 2005 Hvis jeg hadde hatt så mye penger tror jeg heller jeg hadde gitt bort jeg enn å kjøpe en lampe? Kanskje... ← Ja enig med deg ja! Alt for mye penger for en lampe da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå