Gjest Isabellas Skrevet 3. september 2005 #1 Skrevet 3. september 2005 Nysgjerrig på om det er noen KG'ere som tror på Islam?
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2005 #3 Skrevet 4. september 2005 Nei... Men du mener vel forresten å tro på Allah? Å tro på Islam/Kristendommen/etc høres litt rart ut.
Gjest katti Skrevet 4. september 2005 #4 Skrevet 4. september 2005 (endret) ikke jeg men samboeren min kommer fra Irak og tror vell på koranen og er muslim men han praktiserer det ikke.Å bra er det Endret 4. september 2005 av katti
Gjest Isabellas Skrevet 4. september 2005 #5 Skrevet 4. september 2005 Hehe, ja jeg mente nok Allah osv... Nei, jeg tror ikke på noenting. Bare nysgjerrig om det er noen jenter her som gjør det.
Gjest Gjesten Skrevet 11. september 2005 #6 Skrevet 11. september 2005 Hehe, ja jeg mente nok Allah osv... Nei, jeg tror ikke på noenting. Bare nysgjerrig om det er noen jenter her som gjør det. Nope, jeg tror ikke på Allah gitt. Jeg har derimot studert islam i snart tre år og vet så altfor godt hva islam egentlig står for til å tro på noe av det islam lærer.
Pöbel Skrevet 11. september 2005 #7 Skrevet 11. september 2005 Tja. Jeg tror alle religioner har et snev av sannhet i seg. Men å ha en bestemt religion er jeg imot, for med det forkaster man alle andre religioner. Så ja jeg tror på endel av islam, men nei jeg er ikke muslim og kommer aldri til å bli det.
Gjest Milah Skrevet 11. september 2005 #8 Skrevet 11. september 2005 Nei, jeg tror ikke på noen ting!
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #10 Skrevet 11. september 2005 Nei, jeg avskyr Islam. ← Hvorfor?
Gjest EsarH Skrevet 12. september 2005 #11 Skrevet 12. september 2005 Hvorfor? ← Er det noe gallt i å avsky kristendom tror du?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #12 Skrevet 12. september 2005 Er det noe gallt i å avsky kristendom tror du? ← Selv om du mener at det er en stor fare, har ikke islam, i motsetning til kristendommen, ikke tatt over Norge med blodig krig.
sixx Skrevet 12. september 2005 #13 Skrevet 12. september 2005 Hehe, ja jeg mente nok Allah osv...Så da spør du altså om det er noen her som tror på Gud....det være seg jøder, kristne eller muslimer? :klø:
Gjest Gjesten Skrevet 14. september 2005 #14 Skrevet 14. september 2005 Isabellas Hehe, ja jeg mente nok Allah osv... Nei, jeg tror ikke på noenting. Bare nysgjerrig om det er noen jenter her som gjør det. sixx Så da spør du altså om det er noen her som tror på Gud....det være seg jøder, kristne eller muslimer? Nå vet ikke jeg hva Isabellas mente, men hun har helt rett. Gud er et fellesnavn, en fellesbetegnelse, ikke et egennavn. De kristnes Gud heter Jahve, muslimenes Gud heter Allah - og de er ganske så forskjellige.
sixx Skrevet 14. september 2005 #15 Skrevet 14. september 2005 (endret) Nå vet ikke jeg hva Isabellas mente, men hun har helt rett. Gud er et fellesnavn, en fellesbetegnelse, ikke et egennavn. De kristnes Gud heter Jahve, muslimenes Gud heter Allah - og de er ganske så forskjellige. ← Men "kjære" deg da...både muslimer, jøder og kristne tror på den samme gud...at omtalen er forskjellig er da uinteressant. (De tre abrahamittiske religioner) ... Innom for å rette skriveleif. Endret 14. september 2005 av sixx
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2005 #16 Skrevet 14. september 2005 Men "kjære" deg da...både muslimer, jøder og kristne tror på den samme gud...at omtalen er forskjellig er da uinteressant. (De tre abrahamittiske religioner) ← Eh...det er da ganske vesentlig at de forskjellige tolkningene av Gud har resultert i tre forskjellige religioner (...) Med din logikk så er kristne også muslimer? Jaja..
sixx Skrevet 14. september 2005 #17 Skrevet 14. september 2005 Eh...det er da ganske vesentlig at de forskjellige tolkningene av Gud har resultert i tre forskjellige religioner (...) Med din logikk så er kristne også muslimer? Jaja.. ← Nå må du forsøke å lese hva jeg skriver da. Etter å ha spurt om det fantes noen her inne som tror på islam, så ble trådstarter rettet til å spørre om noen trodde på Allah. I sitatet nedenfor ser du hva jeg spurte om: Så da spør du altså om det er noen her som tror på Gud....det være seg jøder, kristne eller muslimer? Muslimene kaller den felles gudekraft for Allah...og kristne kaller den for Gud. ............
sixx Skrevet 14. september 2005 #19 Skrevet 14. september 2005 Eh...det er da ganske vesentlig at de forskjellige tolkningene av Gud har resultert i tre forskjellige religioner (...)Det er forresten ikke tolkningen av gudekraften som skiller de tre religionene....eller har resultert i de nyere tolkningene. (Dette tror jeg rett og slett ikke du har så god greie på).
sixx Skrevet 14. september 2005 #20 Skrevet 14. september 2005 Jaja... ← Det er også en måte å svare på når man blir fortalt at man tar feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå