Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Isabellas
Skrevet

Nysgjerrig på om det er noen KG'ere som tror på Islam?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ikke. Gjør du?

Skrevet

Nei...

Men du mener vel forresten å tro på Allah? Å tro på Islam/Kristendommen/etc høres litt rart ut.

Skrevet (endret)

ikke jeg men samboeren min kommer fra Irak og tror vell på koranen og er muslim men han praktiserer det ikke.Å bra er det :)

Endret av katti
Gjest Isabellas
Skrevet

Hehe, ja jeg mente nok Allah osv... Nei, jeg tror ikke på noenting. Bare nysgjerrig om det er noen jenter her som gjør det.

Skrevet
Hehe, ja jeg mente nok Allah osv... Nei, jeg tror ikke på noenting. Bare nysgjerrig om det er noen jenter her som gjør det.

Nope, jeg tror ikke på Allah gitt. Jeg har derimot studert islam i snart tre år og vet så altfor godt hva islam egentlig står for til å tro på noe av det islam lærer.

Skrevet

Tja. Jeg tror alle religioner har et snev av sannhet i seg. Men å ha en bestemt religion er jeg imot, for med det forkaster man alle andre religioner. Så ja jeg tror på endel av islam, men nei jeg er ikke muslim og kommer aldri til å bli det.

Skrevet
Er det noe gallt i å avsky kristendom tror du?

Selv om du mener at det er en stor fare, har ikke islam, i motsetning til kristendommen, ikke tatt over Norge med blodig krig.

Skrevet
Hehe, ja jeg mente nok Allah osv...
Så da spør du altså om det er noen her som tror på Gud....det være seg jøder, kristne eller muslimer? :klø:
Skrevet
Isabellas

sixx

Så da spør du altså om det er noen her som tror på Gud....det være seg jøder, kristne eller muslimer?

Nå vet ikke jeg hva Isabellas mente, men hun har helt rett. Gud er et fellesnavn, en fellesbetegnelse, ikke et egennavn. De kristnes Gud heter Jahve, muslimenes Gud heter Allah - og de er ganske så forskjellige.

Skrevet (endret)
Nå vet ikke jeg hva Isabellas mente, men hun har helt rett. Gud er et fellesnavn, en fellesbetegnelse, ikke et egennavn. De kristnes Gud heter Jahve, muslimenes Gud heter Allah - og de er ganske så forskjellige.

:overrasket: Men "kjære" deg da...både muslimer, jøder og kristne tror på den samme gud...at omtalen er forskjellig er da uinteressant.

(De tre abrahamittiske religioner)

...

Innom for å rette skriveleif.

Endret av sixx
Skrevet
:overrasket: Men "kjære" deg da...både muslimer, jøder og kristne tror på den samme gud...at omtalen er forskjellig er da uinteressant.

(De tre abrahamittiske religioner)

Eh...det er da ganske vesentlig at de forskjellige tolkningene av Gud har resultert i tre forskjellige religioner (...) Med din logikk så er kristne også muslimer? Jaja..

Skrevet
Eh...det er da ganske vesentlig at de forskjellige tolkningene av Gud har resultert i tre forskjellige religioner (...) Med din logikk så er kristne også muslimer? Jaja..

Nå må du forsøke å lese hva jeg skriver da.

Etter å ha spurt om det fantes noen her inne som tror på islam, så ble trådstarter rettet til å spørre om noen trodde på Allah. I sitatet nedenfor ser du hva jeg spurte om:

Så da spør du altså om det er noen her som tror på Gud....det være seg jøder, kristne eller muslimer?

Muslimene kaller den felles gudekraft for Allah...og kristne kaller den for Gud.

............

Skrevet
Eh...det er da ganske vesentlig at de forskjellige tolkningene av Gud har resultert i tre forskjellige religioner (...)
Det er forresten ikke tolkningen av gudekraften som skiller de tre religionene....eller har resultert i de nyere tolkningene.

(Dette tror jeg rett og slett ikke du har så god greie på).

Skrevet
Jaja...  :roll:

:ler:

Det er også en måte å svare på når man blir fortalt at man tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...