Gå til innhold

hvorfor er det så mye sutremusikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når generasjon fornærma skal lage musikk, så må det jo bli sutrete. 😁

Anonymkode: b2851...93e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

youcancallmejune skrev (På 11.5.2021 den 20.57):

Mannen min kaller det the snowflake voice. Unge damer av i dag er innmari sarte og like innmari unike. 

Ja. Hundrevis av unike artister med samme sutreknirk i stemmen sin. 

Anonymkode: b2851...93e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende hvor historieløse dere som sutrer over «ungdommens sutremusikk» her inne er :—) Tydelig at dere ikke hører særlig mye verken på musikken fra samtiden eller tidligere utgivelser. Men synse om den skal dere uansett, tydeligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk elsker å rulle i selvmeldidenhet 

Anonymkode: 21ed9...2a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (8 timer siden):

Spennende hvor historieløse dere som sutrer over «ungdommens sutremusikk» her inne er :—) Tydelig at dere ikke hører særlig mye verken på musikken fra samtiden eller tidligere utgivelser. Men synse om den skal dere uansett, tydeligvis.

Før i tiden var tekstene formulert bedre fremfor i dag. Den dag i dag kan sangens hook for eks være "i'm so depressed, i'm so depressed, god i'm so depressed". Mens før formulerte man det slik at man måtte virkelig lytte, føle og viktigst av alt tenke på det man hørte. I dag blir man servert på ett gull fat alt man trenger å høre, er veldig lite kreativt så lenge man har en beat å danse til bryr folk seg lite. Før i tiden kunne man til og med tolke sanger som egentlig var ment deprimerende som glad sanger. Alt kommer ann på person når det gjelder musikk før 1991, etter det skiftet alt seg og ble mer in your face sånn har jeg det og nå har du det sånn og hvis ikke dans til denne syke beaten. Ikke rart folk går lei dagens musikk, null kreativitet og null fantasi.

Anonymkode: 96c49...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Før i tiden var tekstene formulert bedre fremfor i dag. Den dag i dag kan sangens hook for eks være "i'm so depressed, i'm so depressed, god i'm so depressed". Mens før formulerte man det slik at man måtte virkelig lytte, føle og viktigst av alt tenke på det man hørte. I dag blir man servert på ett gull fat alt man trenger å høre, er veldig lite kreativt så lenge man har en beat å danse til bryr folk seg lite. Før i tiden kunne man til og med tolke sanger som egentlig var ment deprimerende som glad sanger. Alt kommer ann på person når det gjelder musikk før 1991, etter det skiftet alt seg og ble mer in your face sånn har jeg det og nå har du det sånn og hvis ikke dans til denne syke beaten. Ikke rart folk går lei dagens musikk, null kreativitet og null fantasi.

Anonymkode: 96c49...bd8

Nei, det stemmer ikke. Det var like mye «dårlig» musikk før som det er nå. Grunnen til at du ikke vet det er at vi tar med oss den «gode» musikken videre mens resten blir liggende. Det vil skje med nåtidens musikk også. Så lenge man har laget musikk har man også laget drittmusikk. Slik har det alltid vært, slik vil det alltid være. At du tror det plutselig skjedde noe på 90-tallet som gjorde at musikken ble dårlig handler nok heller om at du ikke hører særlig mye på musikk laget etter 1991, eller at du er nostalgisk ovenfor musikken du selv vokste opp med og ikke klarer eller vil prøve å like noe som er «nytt».
 

Newsflash: musikk er ikke nødvendigvis dårlig bare fordi du mener den er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venus24 skrev (På 16.5.2021 den 17.43):

Nei, det stemmer ikke. Det var like mye «dårlig» musikk før som det er nå. Grunnen til at du ikke vet det er at vi tar med oss den «gode» musikken videre mens resten blir liggende. Det vil skje med nåtidens musikk også. Så lenge man har laget musikk har man også laget drittmusikk. Slik har det alltid vært, slik vil det alltid være. At du tror det plutselig skjedde noe på 90-tallet som gjorde at musikken ble dårlig handler nok heller om at du ikke hører særlig mye på musikk laget etter 1991, eller at du er nostalgisk ovenfor musikken du selv vokste opp med og ikke klarer eller vil prøve å like noe som er «nytt».
 

Newsflash: musikk er ikke nødvendigvis dårlig bare fordi du mener den er det.

Hvilken musikk som blir laget nå mener du at blir med oss videre i historien da? 

Anonymkode: eb20d...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

 Hvilken musikk som blir laget nå mener du at blir med oss videre i historien da? 

Anonymkode: eb20d...4a0

Ikke meg du svarer. Men here we go again. Selvfølgelig er det mange av dagens unge artister som blir med oss videre!

Men nå kommer det det vel noen middelaldrende og mener at NEI ingen av de unge artistene er gode nok. Hørt denne diskusjonen hundre ganger før. Ikke noe nytt at folk liker best musikk fra egen ungdom.

Anonymkode: 5ebc9...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke meg du svarer. Men here we go again. Selvfølgelig er det mange av dagens unge artister som blir med oss videre!

Men nå kommer det det vel noen middelaldrende og mener at NEI ingen av de unge artistene er gode nok. Hørt denne diskusjonen hundre ganger før. Ikke noe nytt at folk liker best musikk fra egen ungdom.

Anonymkode: 5ebc9...738

Det var er genuint spørsmål fra min side. Jeg er en 25 år gammel kvinne, så ingen gammel gubbe 😋

Anonymkode: eb20d...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare nysgjerrig på hvem du mener er verdt å høre på i fremtiden. Er enig i at det er flere som er gode nok til å bli husket. Sorry for avsporing i tråden, skal slutte nå.

Anonymkode: eb20d...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (På 16.5.2021 den 17.43):

Nei, det stemmer ikke. Det var like mye «dårlig» musikk før som det er nå. Grunnen til at du ikke vet det er at vi tar med oss den «gode» musikken videre mens resten blir liggende. Det vil skje med nåtidens musikk også. Så lenge man har laget musikk har man også laget drittmusikk. Slik har det alltid vært, slik vil det alltid være. At du tror det plutselig skjedde noe på 90-tallet som gjorde at musikken ble dårlig handler nok heller om at du ikke hører særlig mye på musikk laget etter 1991, eller at du er nostalgisk ovenfor musikken du selv vokste opp med og ikke klarer eller vil prøve å like noe som er «nytt».
 

Newsflash: musikk er ikke nødvendigvis dårlig bare fordi du mener den er det.

For å svare deg....

Jeg trur ikke at det "plutselig" skjedde noe på 90 tallet, det er noe jeg vet. Grunnen er ganske simpel. Gjennom hele 80 tallet begynte musikken å bli mer og mer kommerisiell. Til slutt ble det nok. I 1991 kom Nirvana med Nevermind og det var siste spiker i kista. Etter det ble mye av musikk bransjen endra. For nå skulle artister selge mer enn 2 milioner plater etter første utgivelse før plateselskapene i det hele tatt gadd å se på deg to ganger. Så derfor ble det starten av indie selskaper. Selskaper som for eks Death Row Records oppstod av den grunn, ja de hadde 2-3 greie artister 2Pac og Biggie for eks, men musikk bransjen var så og si død. Kun fokus på hva som er mainstream og kult, alt for mye fokus på det kommersielle. Alt med musikk den dag i dag handler om penger og berømmelse ikke noe annet (for de som klarer business delen av det). Har ingenting for min del med nostalgi eller at jeg ikke klarer å tilpasse meg tidene. Jeg er ikke så gammel som du trur, men jeg har studert musikk veldig lenge og jobber i bransjen. Så derfor sier jeg ikke at musikk er dårlig fordi jeg sier det, men fordi musikk bransjen er dårlig. Kan gjerne diskutere videre, men igjen må du skjønne hvordan bransjen funker. Jeg hører selv tvunget til å høre på musikk laget etter 1991 og jeg kan med hånden på hjertet si at det meste er forferdelig å lide seg igjennom. Mange som trur de har det og som får høre så av publikum, men å se på det med kritikerøyne er en annen sak. De fleste fra publikum liker det fordi de er en enhet, de står sammen og kan synge og danse til det. Men er musikk bra bare fordi man kan danse og synge til det i alkohol rus? Hva om du ikke har alkohol eller er på bar med andre mennesker, er det fortsatt bra? Hvis du er musikk intressert og vil tolke sanger og melodier er svaret simpelt og det er "nei, dagens musikk er ikke bra når jeg har noe å sammenligne det med uten rus". Prøv selv, lytt til 10 sanger som er de meste populære den dag i dag for så å høre på de 10 mest populære sangene fra 50 tallet og så lytt deg igjennom de 10 neste fra hvert 10 år. Du vil få veldig mange inntrykk, noen 10 år er bedre enn andre. Men til slutt vil du nok selv innse at de 10 mest populære nå vil ikke måle seg med de som kom 30 år og lenger tilbake i tid. Går du virkelig inn for det vil du til slutt se når ting ble alt for kommersielt og når musikken faktisk var mer orginal. Ble veldig mange kopier til slutt og noen av dem ser man selv den dag i dag. Ta likehetene mellom The Weekend og Michael Jackson for eks.

Anonymkode: 96c49...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største sutreren i Norge er Maria Mena. Hvor mange klagesanger som ex'en kan man skrive?

Anonymkode: 62e57...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/23/2021 at 2:25 AM, AnonymBruker said:

For å svare deg....

Jeg trur ikke at det "plutselig" skjedde noe på 90 tallet, det er noe jeg vet. Grunnen er ganske simpel. Gjennom hele 80 tallet begynte musikken å bli mer og mer kommerisiell. Til slutt ble det nok. I 1991 kom Nirvana med Nevermind og det var siste spiker i kista. Etter det ble mye av musikk bransjen endra. For nå skulle artister selge mer enn 2 milioner plater etter første utgivelse før plateselskapene i det hele tatt gadd å se på deg to ganger. Så derfor ble det starten av indie selskaper. 

Anonymkode: 96c49...bd8

Indieselskapene startet opp på slutten av 70-tallet.

Anonymkode: 62e57...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Den største sutreren i Norge er Maria Mena. Hvor mange klagesanger som ex'en kan man skrive?

Anonymkode: 62e57...540

UENDELIG mange!

Anonymkode: b2851...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...