Gå til innhold

Vaske seg uten å dusje

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i senere tid vært plaget med økt svette, og særlig om natten. Jeg føler meg så fort ekkel, men kan ikke dusje flere ganger om dagen.. Hvordan kan man vaske seg skikkelig uten å måtte dusje? Hva gjør dere?

Anonymkode: 04acf...3ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk klut til kroppsvask er like bra. 

Anonymkode: bd151...934

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jo du kan dusje flere ganger om dagen. Bare spyl av deg med vann, og evt bruk litt såpe akkurat under armene, så kan du heller vaske deg mer skikkelig hver kveld eller morgen.

Anonymkode: bef59...817

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruk klut til kroppsvask er like bra. 

Bare en vaskeklut som du væter i vasken og så bruker på kroppen? Jeg forsøkte det for noen dager siden men følte ikke jeg fikk vasket meg noe særlig..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ler er det noen som seriøst ikke vet hvordan man bruker klut???? 

Anonymkode: ff4fd...f2e

• Liker 9
Skrevet

Vaskeklut is the word.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer hver morgen. Skjønner ikke hvorfor det er et problem?

Anonymkode: e1637...b0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare en vaskeklut som du væter i vasken og så bruker på kroppen? Jeg forsøkte det for noen dager siden men følte ikke jeg fikk vasket meg noe særlig..

Har du nettopp begynt å vaske deg selv? Spør moren din hvordan du skal vaske deg med klut og såpevann.

Anonymkode: e148f...30d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan fylle litt vann i vasken, ta oppi litt såpe og så dyppe kluten nedi og så vaske kroppen. Lykke til!

Anonymkode: e202e...506

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om man svetter såpass mye at man må dusje flere ganger om dagen, så kontakter man lege.
Om man føler seg så uren og ekkel at man må dusje flere ganger om dagen, så kontakter man lege.

Jeg har selv slitt med mye svette på grunn av medisiner, jeg dusjer kroppen om morgen om jeg har svettet mye på natta.
Dusjer eventuelt skikkelig om kvelden dersom jeg har svettet mye i løpet av dagen eller før jeg skal ut å være sosial. Ellers bruker jeg klut, og bytter klær.

Anonymkode: 4d39d...4ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støtter klut. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo du kan dusje flere ganger om dagen. Bare spyl av deg med vann, og evt bruk litt såpe akkurat under armene, så kan du heller vaske deg mer skikkelig hver kveld eller morgen.

Anonymkode: bef59...817

Tåpelig å kaste bort så mye vann bare for en kattevask.

Anonymkode: 6b87a...b5e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om man svetter såpass mye at man må dusje flere ganger om dagen, så kontakter man lege.
Om man føler seg så uren og ekkel at man må dusje flere ganger om dagen, så kontakter man lege.

Jeg har selv slitt med mye svette på grunn av medisiner, jeg dusjer kroppen om morgen om jeg har svettet mye på natta.
Dusjer eventuelt skikkelig om kvelden dersom jeg har svettet mye i løpet av dagen eller før jeg skal ut å være sosial. Ellers bruker jeg klut, og bytter klær.

Kan f.eks være overgangsalder da. Da har man det problemet, ikke mye å fly til doktor for. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan f.eks være overgangsalder da. Da har man det problemet, ikke mye å fly til doktor for. 

Det er mange ulike årsaker til at man svetter mye, og det er ikke alle årsaker leger kan gjøre noe med, men leger kan hjelpe med tankegangen rundt det å håndtere svette som symptom.
Om man føler så ekkel at man må dusje flere ganger om dagen, og at man føler seg ekkel selv etter vask med klut, så kan man få hjelp av lege til å håndtere disse følelsene.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg skal ta en klutvask i stedet for dusj sverger jeg til flytende Lactacyd. For meg er det den eneste hudvasken som duger, med andre såper synes jeg at svettelukten er tilbake kort tid etter, til tross for at de funker helt greit ved vanlig dusjing.

Anonymkode: 88245...be4

AnonymBruker
Skrevet

Nattsvette kan være symptom på at noe er galt. Evt at du spiser sterk mat før leggetid. 

Anonymkode: eb0c5...c25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...