AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 For et par uker siden følte jeg en liten kløe i underlivet, og startet å gni meg ekstra med papir etter å ha risset. Dette var nok dumt for problemet ble verre og verre. Jeg har tatt en soppkur, og følte litt lindring, men så ble jeg usikker på om det var sopp, og har sluttet å smøre meg. Og så har jeg klødd litt mer, og nå er det verre. Jeg har ikke sett noe utflod, kun kløe mellom de ytre og indre kjønnsleppene. Jeg har brukt vanlig såpe frem til nå. Men tenker å kanskje bare vaske med vann? Noen som har erfaring med et sånt problem? Kan jeg smøre på olje? Anonymkode: 7d207...488
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Hva slags truser bruker du? Bomullstruser er det beste, ikke bruk string. Prøv å vaske med kun rent vann en ukes tid (morgen og kveld) Blir det ikke bedre, er legen neste stopp Anonymkode: 96108...121
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 Legg på en varm klut for lindring om det er ille. Det kan godt være sopp selv om du ikke har endret utflod, men om du ikke har hatr sopp før anbefales det å gå til lege for å teste. Om du ikke har testet deg for kjønnssykdommer bør du det. Anonymkode: e446a...02a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 Om det ikke er sopp, kan det være Lichen Sclerosus feks. det er egentlig veldig vanlig tilstand hos kvinner nedentil, men som ikke man snakker så mye om. Begynner med kløe og rødhet, så får man bitte små sår som kan bli til arr, må i så fall behandles med steroidkrem. Anonymkode: 325d7...798
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 Har du bare brukt krem? Det kan hende du må bruke stikkpiller som føres opp i skjeden. Det har gjerne bedre effekt på sopp. Anonymkode: c97dd...ff3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 Gå til legen!! Når du allerede har forsøkt en soppkur og ikke hatt effekt, er det best å få en ekspert til å se på det. Det kan være sopp som krever en sterkere behandling på resept, men det kan også være mye annet. Overbehandling med reseptfri soppkur kan gjøre det verre. Anonymkode: eca7b...09c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #8 Skrevet 9. mai 2021 Jeg bruker vanligvis string i syntetisk stoff... så ikke det beste akkurat 🙈 men skal prøve bomullstruser nå. Jeg har hatt sopp noen ganger før, og da har jeg hatt utflod, og kuren har hjulpet. Jeg tok en stikkpille med canesten på mandag, og har smørt på canestenkrem i noen dager før jeg stoppet. Jeg har smurt med bephanten salve nå, som jeg bruker på ungen min når hun har bleieutslett/er rød. Fikk selvfølgelig mensen akkurat, som om ikke det var nok styr fra før 😅 Skal gi det noen dager før jeg drar til lege. Ts Anonymkode: 7d207...488
PM75 Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Prøv Diflucan. Hvis den ikke tar knekken på kløen, så er det ikke sopp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå