Gå til innhold

Jeg har en favorittside å sove på og det vises i ansiktet 😔

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sover best når jeg ligger på høyre side med kroppen. Prøver å lære meg å sove på ryggen, men våkner alltid på høyre side. 

Venstre side av ansiktet mitt ser ungt og friskt ut. På høyre side ser det ut til at jeg har mistet underhudsfettet, så kinnet henger litt og fremhever den nasolabiale linjen som også henger litt og vises mye bedre enn på den venstre siden. Har også litt rynker på kinnet på høyre side. Munnviken henger/går nedover på høyre side også. Det er så stor forskjell på høyre og venstre side i ansiktet mitt. Er bare 30 år, så jeg føler meg jo egentlig alt for ung for høyre siden. Er det noe som kan gjøres for å freshe opp høyre siden litt? Å begynne med botox og fillers på bare en side av ansiktet blir jo kanskje litt rart?

Og er det noen som har noen triks til hvordan jeg kan holde meg på ryggen hele natten eller i det minste belaste ansiktet mitt mindre når jeg sover? Jeg er en anspent person som kanskje presser meg selv litt for mye ned til tider.

Anonymkode: 5acf3...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har også mange kviser og arr på høyre side, mens huden er fin på venstre. Jeg kommer ikke over hvor stor forskjell det er på de to sidene i ansiktet mitt!

Anonymkode: 5acf3...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å legge ekstra dyner/puter rundt deg, sånn at du ikke klarer å snu deg?

Eller så kan du prøve å sove i sovepose eller lakenpose (den typen som har mumieform, ikke den som er firkantet), det er vanskelig å ligge på siden da fordi man ikke får bøyd beina i like stor grad som med dyne.

Anonymkode: 7af8f...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å legge ekstra dyner/puter rundt deg, sånn at du ikke klarer å snu deg?

Eller så kan du prøve å sove i sovepose eller lakenpose (den typen som har mumieform, ikke den som er firkantet), det er vanskelig å ligge på siden da fordi man ikke får bøyd beina i like stor grad som med dyne.

Jeg kom på en til: sov i hengekøye av den typen hvor man må ligge på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp silketrekk eller satengtrekk til puta di? 

Anonymkode: a2932...5a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Silketrekk! Koster litt, men god investering for hud

Anonymkode: 01737...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Silketrekk! Koster litt, men god investering for hud

Anonymkode: 01737...b38

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kjøp silketrekk eller satengtrekk til puta di? 

Undersøkelser viser at det gir minimal forskjell for huden og rynker. Man skal ikke tro på alt man leser!

Anonymkode: 83628...7e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Undersøkelser viser at det gir minimal forskjell for huden og rynker. Man skal ikke tro på alt man leser!

Anonymkode: 83628...7e9

Jeg tror ikke alt jeg leser, jeg har erfart det. Jeg har mye hud og store kinn i ansiktet, når jeg ligger på siden på flanellputa mi så bretter på en måte kinnet mitt seg jeg får en brett, ser jo ikke så kult ut. Med satengputetrekket så får ikke kinnet mitt støtte til å brette seg og jeg sklir liksom bare langs med. Våkner uten de brettekantene så det fungerer for meg. Og det var noe billig sateng fra jysk for en 100lapp, bare det er glatt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her, bare at jeg ligger på venstre siden. Men keg driter i det. ☺️

Anonymkode: e5276...af2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lambino

Jeg driver med ansiktsyoga. Du skal sove på ryggen og ligge slik at halsen ikke bøyer seg for mye, gjør den det får du rynker på hals og hovne øyne pga lymfe.

Gjør massasje og yogaøvelser for ansiktet hver dag så vil dette bedre seg raskt, jobb med å få den laveste siden av ansiktet høyere, tren opp kinnene så de holder seg høye. Her er det uendelig mye som kan gjøres for å ta vare på ansiktet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lambino skrev (2 timer siden):

Jeg driver med ansiktsyoga. Du skal sove på ryggen og ligge slik at halsen ikke bøyer seg for mye, gjør den det får du rynker på hals og hovne øyne pga lymfe.

Gjør massasje og yogaøvelser for ansiktet hver dag så vil dette bedre seg raskt, jobb med å få den laveste siden av ansiktet høyere, tren opp kinnene så de holder seg høye. Her er det uendelig mye som kan gjøres for å ta vare på ansiktet 😊

Har sett en slik video med ansiktsyoga. Hvordan er det for de som er sensitive da? Feks hvis jeg hadde tatt den øvelsen i ansiktet hadde jeg blitt helt rød.? Bare jeg klør meg litt blir det en stor rød flekk.

Anonymkode: d8a22...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lambino
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har sett en slik video med ansiktsyoga. Hvordan er det for de som er sensitive da? Feks hvis jeg hadde tatt den øvelsen i ansiktet hadde jeg blitt helt rød.? Bare jeg klør meg litt blir det en stor rød flekk.

Hva er det du har sett på egentlig? 
Du har sikkert som de fleste andre spenninger i ansiktet, start med å løse de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lambino skrev (1 minutt siden):

Hva er det du har sett på egentlig? 
Du har sikkert som de fleste andre spenninger i ansiktet, start med å løse de.

Denne her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lambino
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne her:

Nei nei, hun drar saker og ting nedover, det nytter ikke 😅feil vei 😂

Fumiko, face yoga method trives jeg med. Velg det som passer for deg å gjør det aldri hardere enn du er komfortabel med. Du skal trykke, ikke gni for å løse spenninger, ellers er det mange øvelser, feks de som løfter kinn du kan gjøre uten å ta på ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lambino skrev (9 minutter siden):

Nei nei, hun drar saker og ting nedover, det nytter ikke 😅feil vei 😂

Fumiko, face yoga method trives jeg med. Velg det som passer for deg å gjør det aldri hardere enn du er komfortabel med. Du skal trykke, ikke gni for å løse spenninger, ellers er det mange øvelser, feks de som løfter kinn du kan gjøre uten å ta på ansiktet.

Kunne du lagt til link som du bruker? Og tusen takk for oppklaringen 👍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lambino
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kunne du lagt til link som du bruker? Og tusen takk for oppklaringen 👍❤️

Hun har mye du kan se på. Det finnes også en gruppe på face.

Det er mye å lære, jeg har fått helt dilla og synes det er kjempegøy! Jeg ante ikke at jeg enkelt kunne fjerne poser under øynene og løfte øyelokkene mine. 
😁

Endret av Lambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
16 minutter siden, Lambino said:

Hun har mye du kan se på. Det finnes også en gruppe på face.

Det er mye å lære, jeg har fått helt dilla og synes det er kjempegøy! Jeg ante ikke at jeg enkelt kunne fjerne poser under øynene og løfte øyelokkene mine. 
😁

Støtter denne! Jeg er bare altfor lat og/eller dårlig hukommelse, så jeg glemmer å gjøre det daglig.. Ser dog forskjell allerede når jeg gjør det noen dager på rad. Anbefaler også Gua Sha! Veldig viktig med en ansiktsolje mens man holder på (behøver ikke være dyr, men helst så rene ingredienser som mulig.)

Jeg blir veldig rød jeg også, så jeg gjør det før leggetid. Renser ansiktet etter 20 minutt med ansiktsyoga eller gua sha, så på med retinol og fuktighet.

Anonymkode: 285ee...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lambino
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Støtter denne! Jeg er bare altfor lat og/eller dårlig hukommelse, så jeg glemmer å gjøre det daglig.. Ser dog forskjell allerede når jeg gjør det noen dager på rad. Anbefaler også Gua Sha! Veldig viktig med en ansiktsolje mens man holder på (behøver ikke være dyr, men helst så rene ingredienser som mulig.)

Jeg blir veldig rød jeg også, så jeg gjør det før leggetid. Renser ansiktet etter 20 minutt med ansiktsyoga eller gua sha, så på med retinol og fuktighet.

Anonymkode: 285ee...d91

Jeg har etterhvert fått noen rutiner. Sover på ryggen, gjør lymfemassasje og skulderotasjon hver morgen og akupress i ansiktet for å fjerne spenninger, det er utrolig hvor øm og stram kjeven blir iløpet av en dag?

Ellers jobber jeg mest med hake og hals, den forbanna kalkunhalsen er fælt! Synes kjevelinjen min har blitt noe bedre 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har samme problem, men det er fullstendig umulig for meg å sove når jeg ligger på ryggen. Det er en unaturlig stilling for meg, så da tar jeg heller rynkene. Snur meg en del gjennom natten, da, så begge sider av ansiktet får lide. 

Anonymkode: bec57...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...