Gå til innhold

Slankeoperert, graviditet - vektøkning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er snart 6 år siden jeg ble slankeoperert, (gastric sleeve), og jeg føler det er riktig tid for å bli gravid.  Det som skremmer meg er vektøkningen, er det noe forskjell på hvor mye vi som er slankeopert legger på oss? 

Anonymkode: 45a25...4e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?😩

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gjennom to graviditeter etter gastric sleeve, 3 og 5 år etter. Begge gangene la jeg på meg under 10 kg. Dog lagt på meg 10 kg etter graviditetene hver gang.

Anonymkode: c365f...539

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har vært gjennom to graviditeter etter gastric sleeve, 3 og 5 år etter. Begge gangene la jeg på meg under 10 kg. Dog lagt på meg 10 kg etter graviditetene hver gang.

Anonymkode: c365f...539

Ufff, takk for svar. Kan jeg spørre hvorfor du la på deg etter graviditeten? Spiste du mer enn du pleier eller pga annet?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ufff, takk for svar. Kan jeg spørre hvorfor du la på deg etter graviditeten? Spiste du mer enn du pleier eller pga annet?

ts

Selvfølgelig må hun ha spist mer. Det er ingen annen årsak til overvekt, enn for høyt inntak av kalorier. 

Anonymkode: b95c6...bf8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig må hun ha spist mer. Det er ingen annen årsak til overvekt, enn for høyt inntak av kalorier. 

Nei, ? 
jeg har lavt stoffskifte så spiser jeg ikke så mye kalorier, ligger på 1200-1700 og jeg trener 6 ganger i uken. 

også, kan jeg legge til at når man er slankeoperert, så ligger du under 500 kal om dagen den første tiden, og går det gradevis oppover selvfølgelig, men kroppen vil da forbrenne mye mindre enn en vanlig person som alltid har veid 60 kg enn en som meg som har gått ned til 60 kg. 
ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ? 
jeg har lavt stoffskifte så spiser jeg ikke så mye kalorier, ligger på 1200-1700 og jeg trener 6 ganger i uken. 

også, kan jeg legge til at når man er slankeoperert, så ligger du under 500 kal om dagen den første tiden, og går det gradevis oppover selvfølgelig, men kroppen vil da forbrenne mye mindre enn en vanlig person som alltid har veid 60 kg enn en som meg som har gått ned til 60 kg. 
ts

Også? Det handler i bunn og grunn om at man spiser flere kalorier enn kroppen forbrenner

Anonymkode: cd31a...f53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Også? Det handler i bunn og grunn om at man spiser flere kalorier enn kroppen forbrenner

Ta deg en bolle. Det skjer MYE i kvinnekroppen under en graviditet. Jeg spise omtrent INGENTING pga ekstrem svangerskapskvalme. La på meg 10 kg i løpet av svangerskapet. Baby hadde det fint, heldigvis selv om jeg ikke klarte å spise så mye.

Anonymkode: 25ee1...36a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sleeve operert i 2016 og gikk gravid i 2019 , gikk opp 20 kg og 10 av di forsvant etter en uke så jeg spiste nok mer søtt enn jeg skulle gjort 😕 

Anonymkode: 5c121...f10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, ? 

ts

Det går ikke an å skylde på stoffskiftet 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

å jo da, les deg opp

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva annet forventer du deg av noen som velger minste motstands vei (slankeoperasjon)? 😅

Anonymkode: 7961a...930

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså, 

en som ALLTID har veid 60kg vs en som har gått fra 90kg til 60kg forbrenner MYE dårligere enn en som alltid har veid 60kg.

hvis den personen som alltid har veid 60kg, spiser 1900kalorier per dag for å ha stabil vekt,  kan ikke den som har gått fra 80kg til 60kg spise 1900kalorier for å være vektstabil.... kanskje noe å tenke på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...