Thyra Skrevet 30. oktober 2021 #521 Del Skrevet 30. oktober 2021 Isild skrev (1 minutt siden): Ingen kjenner detaljene i dette, men hvis det hun har fortalt i løpet av disse 7 mnd ikke er løgn. Da hverken må man eller skal man etterlate barn i en utrygg situasjon med en person som utøver vold ("tukt") frihetsberøvelse eller annen form for alvorlige krenkelser. Da er det viktig å kontakte de rette instanser for å få hjelp. HVIS noe av det har skjedd da. For, det er jo ett av spørsmålene. Om hun har løyet. Hun sier selv at hun har løyet. Og hvis alt er løgn, så stiller jo saken seg annerledes. Helt annerledes. Om retten tilkjenner han hovedomsorgen eller delt omsorg, har man vel ikke så mye valg. Ja, man kan kontakte rette instanser, men ikke sikkert man når fram. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 30. oktober 2021 #522 Del Skrevet 30. oktober 2021 Thyra skrev (12 minutter siden): Hun fremstår ihvertfall litt mer "moderne" i stilen nå. Ser ut som hun lever på 1950-tallet, i stedet for på 1700-tallet. Og brukte fortsatt øredobber på filmene hun la ut på Instagram. Hun skrev en kommentar om det. Hun hadde kjøpt seg klær på b- young var det vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 30. oktober 2021 #523 Del Skrevet 30. oktober 2021 tenker veldig mye på de 5 fine små jentene ❤️ . håper barnevernet kommer inn i bilde, Maren er voksen og bør stå i mot press, selvom det sikkert er utrolig vanskelig,men jeg klarer likevel ikke og fatte det med take på at hun har 5 små jenter, som må leve som henne hvis hun velger og bli der hun er 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 30. oktober 2021 #524 Del Skrevet 30. oktober 2021 Thyra skrev (21 minutter siden): Hun fremstår ihvertfall litt mer "moderne" i stilen nå. Ser ut som hun lever på 1950-tallet, i stedet for på 1700-tallet. Og brukte fortsatt øredobber på filmene hun la ut på Instagram. Hun kommenterte som svar under en av insta-videoene at det var plagg fra B.young, så noe har tydeligvis endret seg. I podcasten fortalte hun vel at hun tidligere hadde mønster og sydde klær av lintøy eller hva det var. Plagg som skulle være uformelige i alle fall. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 30. oktober 2021 #525 Del Skrevet 30. oktober 2021 laPistola skrev (17 minutter siden): på facebooksiden siden. Trodde aldri jeg skulle « forsvare» Andreas, men og legge ut et bilde av seg med barna sine foran slottet på Oslo tur.. er det er overtramp over barnas rett til privatliv har jeg ingen fb venner som følger barnas rett til privatliv. Jeg føler det er et overtramp så lenge både han og Maren er offentlige personer og "alle" vet at det er samlivsbrudd og tvist. Det å da avbilde barna og skrive at de er tilbake med far. Slik informasjon om barna syns jeg ikke "alle" har noe med, og jeg syns ikke det har noe på nettet å gjøre. Jeg ville reagert like mye dersom mine FB-venner ellers hadde lagt ut noe sånt. Et random bilde av barn foran slottet i forbindelse med en Oslotur - det hadde jeg ikke reagert på. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 30. oktober 2021 #526 Del Skrevet 30. oktober 2021 Thyra skrev (19 minutter siden): Om retten tilkjenner han hovedomsorgen eller delt omsorg, har man vel ikke så mye valg. Ja, man kan kontakte rette instanser, men ikke sikkert man når fram. Det er sant. Det er desverre mange saker om familievold som blir henlagt pga bevisets stilling, eller ikke anmeldt i hele tatt. Men i utgangspunktet så er man beskyttet ved Norsk lov mot "tukt" som er over kanten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 30. oktober 2021 #527 Del Skrevet 30. oktober 2021 skruf skrev (3 timer siden): Tror det var Facebook eller Instagram, jeg så bare en skjermdump av det her i tråden. Han la ut bilde av seg selv og de fem jentene og skrev et aller annet om at «Kongen har talt, barna er hjemme hos sin far», og et eller annet om Herren/Gud vinner tilslutt. Dette bildet ble lagt ut rett før Maren ble «taus» i sine sosiale medier, og noen uker etter ble dåpsvideoen lagt ut og de var gjenforent og hun og barna var tilbake i Hjartdal hos Andreas Dette var også ca 7mnd etter at hun flyttet ut med barna, og tidsmessig sett så samfaller det med tidsperspektiv for barnefordeling. I tillegg så tolker jeg Kongen har talt som retten/øvre myndigheter har bestemt. Andreas er såpass sterkt troende at han kjøpte nok forklaringen om at det var satan som sto bak, og ikke Maren sin frie vilje der hun valgte å forlate han. Han ser sikkert ikke på det at hun var kjæreste med en annen mann som utroskap heller (ikke at det var utroskap, det var jo slutt mellom dem) siden det var satan som sto bak, mtp de sterke meningene han har uttalt i media om utroskap tidligere, Jeg tror Andreas er knakende fornøyd nå; kone og barn er tilbake, det var ikke Maren som valgte å forlate han, det var satan som satte troen hennes på prøve. Ikke noe hun kunne for. Maren derimot……hun har det nok ikke godt nå. Men de jeg har mest vondt i hjertet mitt for er fem små jenter som vokser opp i dette trossamfunnet. Som i 7mnd levde fritt som de fleste andre barn, som danset til rockemusikk og fikk vokse og utvikle egne personligheter. Nå er de tilbake til å tro at moren var besatt av satan, til tukt og strenge begrensinger. De får ikke velge venner selv, de får ikke drive med de fritidsaktivitetene de vil, de får ikke kle seg som de vil når de blir ungdommer, de får ikke lese de bøkene eller se på tv som de vil, de får ikke date eller feste når den tiden kommer. Og de fem barna i Hjartdal vil nok etterhvert få flere søsken. Kroppen til Maren tilhører ektemannen, og hun kan ikke si nei når han vil ha sex. Kreve sin rett. Og hun har selv uttalt at prevensjon ikke er lov, man skal ta i mot de barna Gud velsigner deg med. Apropos prevensjon. Jeg husker at Andreas uttalte seg om dette på TV på torpet i 2018. Han sa åpent at han og kona ikke sov i samme seng, for da kunne han bli fristet og det var jo ikke lov med prevensjon.🙄 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 30. oktober 2021 #528 Del Skrevet 30. oktober 2021 Gjenferdet skrev (5 minutter siden): Apropos prevensjon. Jeg husker at Andreas uttalte seg om dette på TV på torpet i 2018. Han sa åpent at han og kona ikke sov i samme seng, for da kunne han bli fristet og det var jo ikke lov med prevensjon.🙄 Det er jo fint da, hun slipper i hvert fall og ligge med han om dette er et skuespill eller tvang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spain Skrevet 30. oktober 2021 #529 Del Skrevet 30. oktober 2021 laPistola skrev (1 time siden): Det er jo fint da, hun slipper i hvert fall og ligge med han om dette er et skuespill eller tvang. Tull og tøys,han lar seg nok friste,de lever neppe i sølibat 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. oktober 2021 #530 Del Skrevet 30. oktober 2021 cas12 skrev (3 timer siden): tenker veldig mye på de 5 fine små jentene ❤️ . håper barnevernet kommer inn i bilde, Maren er voksen og bør stå i mot press, selvom det sikkert er utrolig vanskelig,men jeg klarer likevel ikke og fatte det med take på at hun har 5 små jenter, som må leve som henne hvis hun velger og bli der hun er Men om hun velger å dra, så må kanskje de fine små jentene være der alene mye av (hele?) tiden... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. oktober 2021 #531 Del Skrevet 30. oktober 2021 Isild skrev (3 timer siden): Ingen kjenner detaljene i dette, men hvis det hun har fortalt i løpet av disse 7 mnd ikke er løgn. Da hverken må man eller skal man etterlate barn i en utrygg situasjon med en person som utøver vold ("tukt") frihetsberøvelse eller annen form for alvorlige krenkelser. Da er det viktig å kontakte de rette instanser for å få hjelp. HVIS noe av det har skjedd da. For, det er jo ett av spørsmålene. Om hun har løyet. Hun sier selv at hun har løyet. Og hvis alt er løgn, så stiller jo saken seg annerledes. Helt annerledes. Jeg tror ikke et sekund at hun har løyet. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 30. oktober 2021 #532 Del Skrevet 30. oktober 2021 Spain skrev (32 minutter siden): Tull og tøys,han lar seg nok friste,de lever neppe i sølibat Kommentaren var ut i fra det han sa. Hva sannheten er vet jeg ikke, de har ikke fått barn etter den uttalelsen så om det stemmer eller er tull og tøys 🤷♀️... Sølibat var nok ikke en uvanlig prevensjonsmetode på den tid prevensjon var ulovlig , og det er vel den tiden han mentalt lever i så mener det er mulig. Tror også det er mulig at de bruker prevensjon og han juger, hadde heller ikke falt av stolen om hun venter trillinger på neste insta post. Veldig vanskelig og forstå hva som er sant og hva som er tull og tøys i det ekteskapet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leila87 Skrevet 30. oktober 2021 #533 Del Skrevet 30. oktober 2021 Andreas la ut bildet foran slottet, men Maren kommenterte jo et hjerte under bildet bare noen minutter etterpå. Da skulle man jo kanskje tro de allerede hadde funnet tilbake til hverandre? Eller skulle M ha kommentert det mens hun enda var "besatt" av satan. Familien er jo også veldig tydelige på at hun dro tilbake helt frivillig, hadde A fått omsorgen for barna og hun ble "tvunget" tilbake for å være med barna sine, hadde de kanskje ikke kaldt det frivillig? Ikke vet jeg 🤔 Men noe rart er det. Andreas uttalte jo også i intervjuet fra Island (?) at barna hadde det best hos mor de første leveårene, så kunne far komme å irettesette etterhvert som de ble eldre. Ser ikke for meg at han skulle ønske å ha barna store deler av tiden hos seg, ta ansvar for klesvask, oppvask, hjemmelaget mat, være hjemmeværende med barna i tillegg til å holde styr på fjøset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. oktober 2021 #534 Del Skrevet 30. oktober 2021 Leila87 skrev (46 minutter siden): Andreas la ut bildet foran slottet, men Maren kommenterte jo et hjerte under bildet bare noen minutter etterpå. Da skulle man jo kanskje tro de allerede hadde funnet tilbake til hverandre? Eller skulle M ha kommentert det mens hun enda var "besatt" av satan. Familien er jo også veldig tydelige på at hun dro tilbake helt frivillig, hadde A fått omsorgen for barna og hun ble "tvunget" tilbake for å være med barna sine, hadde de kanskje ikke kaldt det frivillig? Ikke vet jeg 🤔 Men noe rart er det. Andreas uttalte jo også i intervjuet fra Island (?) at barna hadde det best hos mor de første leveårene, så kunne far komme å irettesette etterhvert som de ble eldre. Ser ikke for meg at han skulle ønske å ha barna store deler av tiden hos seg, ta ansvar for klesvask, oppvask, hjemmelaget mat, være hjemmeværende med barna i tillegg til å holde styr på fjøset. Det kan jo være at han ville fått en ny (flere?) kone(r) etter hvert som kunne passet på barna. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 30. oktober 2021 #535 Del Skrevet 30. oktober 2021 Thyra skrev (3 timer siden): Det kan jo være at han ville fått en ny (flere?) kone(r) etter hvert som kunne passet på barna. Står det damer i kø for å bo med dem da tro…? 😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. oktober 2021 #536 Del Skrevet 30. oktober 2021 Unika skrev (38 minutter siden): Står det damer i kø for å bo med dem da tro…? 😅 Ikke vet jeg, men det har jo vært snakk om at han skulle ta seg flere koner.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 30. oktober 2021 #537 Del Skrevet 30. oktober 2021 Unika skrev (39 minutter siden): Står det damer i kø for å bo med dem da tro…? 😅 Tydeligvis minst ei som er gæren nok til det, ettersom det at Andreas insisterte på flerkoneri var en av grunnene til at Maren valgte å dra… Hun snakker om det i podkasten. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juststop Skrevet 30. oktober 2021 #538 Del Skrevet 30. oktober 2021 Lorieen skrev (7 minutter siden): Tydeligvis minst ei som er gæren nok til det, ettersom det at Andreas insisterte på flerkoneri var en av grunnene til at Maren valgte å dra… Hun snakker om det i podkasten. NY episode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 30. oktober 2021 #539 Del Skrevet 30. oktober 2021 Juststop skrev (1 time siden): NY episode? Nei. Den fra 9. september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skulptur Skrevet 30. oktober 2021 #540 Del Skrevet 30. oktober 2021 Vampyrina skrev (15 timer siden): Det er slett ikke unormalt at hun har fått en kraftig psykisk reaksjon/knekk etter 7 mnd i "frihet". Tenk på den påkjenningen det har vært å endelig bryte ut, gå masse ned i vekt - bli vant til ny kropp, være alenemor til 5 små jenter... Og så tar hun kontakt med Andreas i stedenfor å oppsøke hjelp på annet vis (nå vet ikke vi om hun har prøvd dette, da)... Hun blir av Andreas forledet til å tro at det er Satan som har tatt bolig i henne 😰 Det er virkelig ikke til å fatte, og jeg synes oppriktig synd på henne som nå kanskje oppriktig tror på dette,i stedet for å forstå at de reaksjonene hun har hatt er HELT normale etter alt hun har vært igjennom!! 😭 Det var for over to år siden hun la om kostholdet til lavkarbo og ved det gikk 45 kilo ned i vekt. Så sin nye vekt hadde hun allerede da hun dro fra Andreas i mars. Begge trenger profesjonell hjelp og må slutte å skylde på « Satan»! Se denne med Andreas fra 2012 fra etter han hadde vært på Farmen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå