Gå til innhold

Maren Andrea Hansen

hobbykokken

Anbefalte innlegg

Hun hadde 22.2 k følgere når hun la ut soste bildet/filmen av dåpen. No har hun økt til 23.1 k følgere.  Mange som er nyskjerrig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverre så er det fullt ut lovlig å leve ut religiøse fanatismer her i Norge. Under paraplyen "religion" er det mye frihet til å leve som egne tvilsomme samfunn midt i samfunnet. Barn som ikke får feire jul og bursdag, barn som må bruke hijab, barn som ikke får lov til å kle seg som de vil, være venner med hvem de vil, prøve sminke om de vil. Barn som skal kues, tuktes og dresseres til å bli "lydige for Gud". Kvinner må være hjemme,  og de må dekke seg til. Mannen skal behandles kongelig og er familiens overhode. Jenter skal lære å bli som moren, og gutter skal lære å bli som faren. 

Overalt og i alle religioner skjer dette. 

Det JEG syns er det rareste med akkurat disse to er denne trangen de begge har hatt til å være i rampelyset. Reality-TV og influenser er liksom ikke helt forenelig med forkle, foreldede tradisjoner og den konservativkristne moralen han/de forfekter. 

Kjøper det ikke helt. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (2 timer siden):

C13B1A2A-5C1A-442C-8380-F408AADF1097.thumb.jpeg.8bd9bee2e5fb8bd7eda6e5cda45f59dd.jpeg

fra støttegruppa til Maren. Oppstarter har blitt bedt om å fjerne støttegruppa for å ikke bli anmeldt 

fy fader for en familie sier ei. Går rundt og er forbanna fordi at hundrevis BRYR SEG om Maren. Om du leser dette C, hva feiler det deg? Jeg vet du leser her

Familien får heller takke Maren enn å gå rundt å true å anmelde. Hadde Maren , som valgte å være en offentlig person, gitt det offentlige litt info. Ja da hadde ikke alle gått rundt å være bekymret og laget støttegruppe 

bruk heller energien C til å få Maren til å komme med en utalelse mer en. 30 sekund, så kan det hende alt roer seg rundt henne 

maren (eller Andreas) ønsket oppmerksomhet og kaos. Om ikke hadde de aldri lagt dåpen ut som offentlig på nettet

Dette var skrevet og ønsket av Maren selv. Greit at folk bryr seg, men for et forbanna oppstyr.. Har sagt til henne 1000000 ganger at hun skal legge ut noe, og hun kommer til å gjøre det.. Men med tanke på alt som skjer her, og på alle meldinger og slikt som er sendt til både familie og venner, så tror jeg at hun må finne de riktige ordene. Men dere - gå på jobb og kos dere med barna deres og familien deres i stedet for å bekymre dere for min. Jeg lover at vi passer på☺️

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamiah skrev (3 minutter siden):

Dette var skrevet og ønsket av Maren selv. Greit at folk bryr seg, men for et forbanna oppstyr.. Har sagt til henne 1000000 ganger at hun skal legge ut noe, og hun kommer til å gjøre det.. Men med tanke på alt som skjer her, og på alle meldinger og slikt som er sendt til både familie og venner, så tror jeg at hun må finne de riktige ordene. Men dere - gå på jobb og kos dere med barna deres og familien deres i stedet for å bekymre dere for min. Jeg lover at vi passer på☺️

Men hvorfor kunne ikke maren selv ta kontakt med hun som har gruppen og bedt henne fjerne den? 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamiah skrev (4 minutter siden):

Hvis hun ikke orker det forbanna styret, så var det svært lite gjennomtenkt å legge ut den dåpsvideoen... 

Ellers helt enig. Dette er ikke noe for hvermansen å bry seg med. Og det slutter hvermansen med hvis hun slutter å dele privatlivet sitt på internett. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
hobbykokken skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor kunne ikke maren selv ta kontakt med hun som har gruppen og bedt henne fjerne den? 

Enig. Veldig spesielt å la søstra snakke for seg når man like greit kunne sagt noe selv. Lukter bare enda mer rop om hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hebi skrev (12 minutter siden):

Hun hadde 22.2 k følgere når hun la ut soste bildet/filmen av dåpen. No har hun økt til 23.1 k følgere.  Mange som er nyskjerrig. 

Jeg begynner så smått å lure på om det er ønsket, i og med at hun i følge søsteren her inne har full tilgang til å uttale seg, men velger å sitte helt stille i båten. 
Og også med tanke på «dåpsvideoen» som hun faktisk kunne latt gå forbi i stillhet. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
vintage skrev (2 minutter siden):

Jeg begynner så smått å lure på om det er ønsket, i og med at hun i følge søsteren her inne har full tilgang til å uttale seg, men velger å sitte helt stille i båten. 
Og også med tanke på «dåpsvideoen» som hun faktisk kunne latt gå forbi i stillhet. 

Ja, og fjerne seg totalt fra some og så komme tilbake uten å si noe..hun kunne bare latt vær å gjøre noe om hun ikke ville ha oppstyr. Hva forventer man liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erieia skrev (2 minutter siden):

For all del, skjønner at dette må være stressende og tøft for dere, som jo ikke selv har valgt å dras inn i dette. Men ærlig talt, hvordan kan man ellers forvente at folk skal reagere? Med tanke på det Maren har delt om sitt liv med Andreas tidligere, synes jeg faktisk det er svært betryggende at det blir et sabla oppstyr. For hva slags samfunn lever vi i hvis ingen hadde brydd seg? Om det virkelig stemmer at alt det Maren selv har fortalt de siste månedene er renspikka løgn, så er det vel strengt hun som burde klandres her og ikke folk som bryr seg om et sårbart menneske som lever under psykisk og fysisk vold (igjen, i følge Maren selv!). Dersom det faktisk er slik at dette bare er oppspinn, så er det så drøyt og manipulerende at jeg har ikke ord. Men så lenge det er den minste tvil om hva som er situasjonen, må man bry seg. Det er vår forbanna plikt som samfunn og som medmennesker!

👏👏👏👏👏

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erieia skrev (6 minutter siden):

For all del, skjønner at dette må være stressende og tøft for dere, som jo ikke selv har valgt å dras inn i dette. Men ærlig talt, hvordan kan man ellers forvente at folk skal reagere? Med tanke på det Maren har delt om sitt liv med Andreas tidligere, synes jeg faktisk det er svært betryggende at det blir et sabla oppstyr. For hva slags samfunn lever vi i hvis ingen hadde brydd seg? Om det virkelig stemmer at alt det Maren selv har fortalt de siste månedene er renspikka løgn, så er det vel strengt hun som burde klandres her og ikke folk som bryr seg om et sårbart menneske som lever under psykisk og fysisk vold (igjen, i følge Maren selv!). Dersom det faktisk er slik at dette bare er oppspinn, så er det så drøyt og manipulerende at jeg har ikke ord. Men så lenge det er den minste tvil om hva som er situasjonen, må man bry seg. Det er vår forbanna plikt som samfunn og som medmennesker!

Jeg velger å ikke uttale meg om forholdet til Maren og Andreas annet enn at jeg kan si at de har fått og får videre den profesjonelle hjelpen de trenger☺️

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hun sitter så fint i den nye videoen hennes vet jeg ikke om visse tatoveringer passer helt inn.. Lurer på når Andreas får henne til å fjerne den hun har ved nakken..?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sjokkert over at hun sitter og snakker på video om dette med unger i umiddelbar nærhet. 

Det hører ikke hjemme noe sted, kristen eller ei. 

Vitner om en umoden tankegang, og det er vel inntrykket jeg nå sitter med totalt. En ung jente som strever med å finne seg selv, handler på impuls og har søkt tilbake til "tryggheten" med alle svarene og rammene hun tror hun trenger. Høres jo ut som han er storheten selv som tilgir henne, og at hun må være ydmyk.

Det er jo klassisk at offeret klandres og klandrer seg selv.

Trist....

Endret av Lilla33
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
hufsaaaaa skrev (19 minutter siden):

Hun la nettopp ut en video på insta nå!

Fy fader, STAKKARS. Totalt hjernevaska. Hun innrømmer i hvertfall at alt har vært løgn og det står det respekt av. Håper hun betaler tilbake for lappen og bil i sin helhet til de som gikk rett i fella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett videoen hun la ut på Instagram nå, er jeg nesten overbevist om at hun er manipulert og ikke tvunget. Nok en jente som lever i et destruktivt forhold preget av gashlighting og projisering, og dessverre er det sjeldent man hører på andres råd når man er i en sånn situasjon. Man blir fortalt at alt som er galt med forholdet er ens egen feil, og man tror på det. For å bryte ut må man ønske det selv, det er sjeldent noe utenforstående får gjort med det.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint at hun la ut en video med forklaring da, så kan #freemaren avlyses. 

Hun gikk i fella til Satan og har innsett at ektemannen er fantastisk, og at hun selv har vært løgnaktig og villedet -  det har vært en vanvittig åndskamp faktisk. Umulig å argumentere imot det. Kjære vene.  La de bare holde på. Kanskje de kunne fått egen TV-serie. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare forvirra nå.

Hjernevaksa?

Forvirret?

En slags meltdown?

Victimblaming?

Løgner?

Vet bare at jeg håper hun savner det frie livet sitt igjen om en liten stund og bryter fri igjen. Nå vet hun at hun kan. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (3 minutter siden):

Jeg måtte skru av etter 5 minutter, jeg ble fysisk kvalm og uvel av å se på. Jenta er jo helt ute. Snakker om at satan har tatt bolig i henne for å ramme Andreas… Den flotte, sterke jenta, totalt knekket. 😭

Slike konservative sekter er en styggedom, rett og slett. Det er fælt :(

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...