Gå til innhold

Fra P-stav til hormonspiral

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere brukt p-stav. Mistet mensen, men fikk mer kviser enn hva jeg hadde i puberteten... Det samme gjaldt cerazette p-piller. Er det noen som har erfaring med å gå fra p-stav til hormonspiral og kan si noe om eventuelle forskjeller i bivirkninger? Og er det vondt å sette inn? Leser skrekkhistorier om at folk spyr av innsettingen fordi det er så vondt. 

Jeg vurderer også kobberspiral da jeg trives aller best uten hormoner, men har forholdsvis lang menstruasjon (5 dager), og hører man ofte blør mye mer av denne. 

Anonymkode: 52963...385

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med samme problem som deg og hormonstav ga like mye kviser som cetazette. Har nå kobber spiral og mensen var verst de første 5 gangene ca, og jeg hadde kraftig mensen fra før så forberedte meg på blodbad.. det var ille først, men så gikk det ned til 3-4 dager med middels blødning og så 2-3 dager med bare bittelitt. Fornøyd med det!

Anonymkode: 54593...c14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg slet med samme problem som deg og hormonstav ga like mye kviser som cetazette. Har nå kobber spiral og mensen var verst de første 5 gangene ca, og jeg hadde kraftig mensen fra før så forberedte meg på blodbad.. det var ille først, men så gikk det ned til 3-4 dager med middels blødning og så 2-3 dager med bare bittelitt. Fornøyd med det!

Anonymkode: 54593...c14

Takk for oppklarende svar. Hvilken kobberspiral har du? Har skjønt at det finnes både vanlig, gynefix og ballerina?

Anonymkode: 52963...385

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra Cerazette til hormonspiral og sliter med akkurat de samme bivirkningene nå. Kviser, ustabile blødninger og null sexlyst. Skal ta den ut om 3 uker etter 8 måneders talmodighetstest. Puh!  Var smertefullt ja og dyyrt. Kastet bort 1800 kr på dette marakelse. Ville forsøkt kobberspiral fremfor hormonprevensjon dersom du er plaget av kviser. Kopperspiral har derimot sterke (smertefulle) blødninger som hyppig bivirkning😱

Anonymkode: 68e36...4c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...