Gå til innhold

Hva er din "kosebukse"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For de fleste jeg kjenner, er kosebuksa en tights eller en løs joggebukse. 
Jeg bruker for det meste en fleece eller ull strømpebukse under i den kalde årstiden, og tynnere strømpebukse om sommeren. Så når jeg kommer hjem, går buksa av og jeg går i bare strømpebuksa. Digger følelsen med alt i ett plagg og som får beina til å føle seg varm og komfortabelt? 
Hva rusler du rundt i hjemme?  Sommer eller vinter? Er jeg rar?

Anonymkode: b789e...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan være strømpebukse elskede menneske på jobb men gud hvor deilig det er å få av seg røkkelet når jeg kommer hjem 😅 

Jeg har mye forskjellig "koseklær". Bruker stort sett velur om vinteren og flanell pysj bukse (enten en typisk rutete en, eller en med prikker eller noe annet mønster på)

Om sommeren er det en med mer svalende tekstil, men her også stort sett en eller annen form for pysj bukse. Summa sumarium så liker jeg det litt luftig.

Men det spiller vel ikke så stor rolle om du er rar eller normal, koseklær er koseklær og det aller viktigste er at du føler det er koseklær for deg.. Det er vel ikke all verden som skal se oss i de allikevel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baggy joggebukser, eller shorts om sommeren. Om vinteren to baggy joggebukser. Har flere fra Adidas, Champion, Puma, Nike og Umbro. Veldig mykt og godt med to joggebukser og det er varmt. Er det skikkelig kaldt drar jeg leggvarmere over joggebuksene. Går med to joggebukser fra oktober til mai. Ellers en i september og mai. Er frysapinne. Hadde på en knallrød Adidas innerst med hvite striper og over den en mørkeblå Puma med Puma i stor skrift på låret i dag. Blir nok det samme i morgen siden værmeldingen ikke spår bedre vær. Nå på tampen av sesongen er jeg litt lei, men er egentlig veldig kos med to joggebukser på. Nå gleder jeg meg til shortssesong! 

Anonymkode: 5949c...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmebuksa er stort sett ei kasjmirbukse om vinteren. Men jeg bruker like mye ullkjole eller skjørt med ullstrømpebukse. På sommerstid loffer jeg mye rundt i en lang og løs silkekjole.

Anonymkode: f4b9d...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights/leggings

Om sommeren foretrekker jeg bomullskjole, eller en kort/løs bomullsshorts med snøring i livet

Anonymkode: d4d93...c40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Store deler av året er det joggebukse + en myk og god genser.  På varme sommerdager byttes det ut med en løsthengende lang kjole.  "Labbetøfler" i ull året rundt, jeg elsker å være varm på føttene 😄

Anonymkode: 12f2f...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Baggy joggebukser, eller shorts om sommeren. Om vinteren to baggy joggebukser. Har flere fra Adidas, Champion, Puma, Nike og Umbro. Veldig mykt og godt med to joggebukser og det er varmt. Er det skikkelig kaldt drar jeg leggvarmere over joggebuksene. Går med to joggebukser fra oktober til mai. Ellers en i september og mai. Er frysapinne. Hadde på en knallrød Adidas innerst med hvite striper og over den en mørkeblå Puma med Puma i stor skrift på låret i dag. Blir nok det samme i morgen siden værmeldingen ikke spår bedre vær. Nå på tampen av sesongen er jeg litt lei, men er egentlig veldig kos med to joggebukser på. Nå gleder jeg meg til shortssesong! 

Anonymkode: 5949c...b89

Du er rar. To joggebukser samtidig ? 🧐

Anonymkode: 3e6ac...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere som er kjøpt under kategorien kosebukser i butikkene. Fine blomstrete eller stormønstrete bukser i all verdens farger. Blanding mellom joggebuksemateriale og litt tynnere bomullsstoffer. Har noen korte pyjamasshortser også, som brukes. Akkurat nå har jeg en blå/rosa/ grønn/hvit/turkis- farget på meg av sistnevnte kategori :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull joggebukse på vinteren, den elsker jeg. (Du med to polyester jocgebukser burde prøve det... se Janus)

På sommeren/når det er varmt: løst knelangt skjørt eller løs shorts. Har også en løs tynn knelang capri. Kjoler blir når jeg pynter meg. Men t-skjorte og skjørt er fritid 😄

Anonymkode: 1d677...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Playstationbuksa fra Sparkjøp, i størrelse L, så det faktisk blir en kosebukse. Skjønner ikke hvorfor joggeklær skal ha sånt skinny design! 😄 Kjøpte med meg grilldressbuksa de har der også som kosebuksa, men det er altfor kaldt å bruke den enda, så ikke så mye kos med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (1 time siden):

Playstationbuksa fra Sparkjøp, i størrelse L, så det faktisk blir en kosebukse. Skjønner ikke hvorfor joggeklær skal ha sånt skinny design! 😄 Kjøpte med meg grilldressbuksa de har der også som kosebuksa, men det er altfor kaldt å bruke den enda, så ikke så mye kos med det.

Der er jeg helt motsatt. 

Jeg liker ikke løse plagg når jeg skal slappe av hjemme. Synes stoffet vrir seg, og kommer i veien. Og det er mer behagelig når plagg er ettersittende, men selvfølgelig ikke trange. 

Synes imidlertid en løsere bukse, kjole med A-fasong, eller oversize genser, er fint når jeg skal ut. 

Anonymkode: d4d93...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dongeribukse.

Anonymkode: 0f7a0...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosebukse for meg er en velourbukse (kjøpt i går på Cubus) med vide ben  ^^,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleo88 skrev (4 timer siden):

God og myk joggebukse men to størrelser mindre enn vanlig buksestørrelse. Orker ikke føle meg som en hobo og vasse rundt i et telt selv om jeg slapper av. 

Samme her. Joggebukser er klart mest behagelig når de sitter godt på kroppen.

Anonymkode: 12e5b...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ledig joggebukse. Adidas Performance eller noe sånt tror jeg de er. Jeg har flere jeg bytter på.

Det er viktig at det sitter løst og ledig og ikke klemmer noe sted. Jeg hiver av meg jeansene så fort jeg kan og tar på joggebukse hjemme.

Anonymkode: 85f92...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Behagelige enkle bommulskjoler er mitt slappe av hjemme valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse, tights eller pysj alt ettersom. 

Anonymkode: 90552...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningstights, smal joggebukse fra hm, eller kari traa ullbukser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Haremsbukse» fra cubus!

Anonymkode: 8238a...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...