AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Går på paralign forte, og på pakken står det at jeg skal ta 1-2 tabletter 4 ganger per dag. Gjør det noe om jeg tar 3 tabletter på en gang nå? Eller er det veldig farlig? Anonymkode: c24f2...c1e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Ikke be om råd på nett!! Paralgin forte er ikke bare bare. Anonymkode: 9e91f...c86 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke be om råd på nett!! Paralgin forte er ikke bare bare. Anonymkode: 9e91f...c86 Jeg vet ikke hvem andre jeg skal spørre nå!! Har mye smerter pga operasjon, og har ikke tatt noe av de så langt i dag. Tenkte kanskje sykepleiere har god erfaring med dette Anonymkode: c24f2...c1e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Vil fraråde å ta mer enn dosen som er foreskrevet. Ellers jeg er enig med AB over her, ikke ta råd fra ukjente. Jeg er sykepleier, men du har jo ingen garanti for å vite at det faktisk er sant. Du kan ringe legevakten å spørre. Anonymkode: ef996...b2e 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke hvem andre jeg skal spørre nå!! Har mye smerter pga operasjon, og har ikke tatt noe av de så langt i dag. Tenkte kanskje sykepleiere har god erfaring med dette Anonymkode: c24f2...c1e Da ringer du legevakten. Ikke fordi alle på kg er inkompetente idioter, men fordi du aldri kan vite om svaret du får er til å stole på. Anonymkode: df477...212 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Går på paralign forte, og på pakken står det at jeg skal ta 1-2 tabletter 4 ganger per dag. Gjør det noe om jeg tar 3 tabletter på en gang nå? Eller er det veldig farlig? Anonymkode: c24f2...c1e Det står jo på etiketten din: 1-2 tab 4 ganger per dag. Da kan du ikke ta mer, du kan bli forgiftet! Viktig å følge legens instruks. Anonymkode: c9d35...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det står jo på etiketten din: 1-2 tab 4 ganger per dag. Da kan du ikke ta mer, du kan bli forgiftet! Viktig å følge legens instruks. Anonymkode: c9d35...4b3 Takk! Skal ikke ta mer enn 2 Anonymkode: c24f2...c1e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #8 Skrevet 8. mai 2021 Det er livsfarlig, du kan dø. Anonymkode: 21e95...f2b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #9 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er livsfarlig, du kan dø. Anonymkode: 21e95...f2b Nei. Anonymkode: f1b8b...bf1
Live88 Skrevet 8. mai 2021 #10 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg vet ikke hvem andre jeg skal spørre nå!! Har mye smerter pga operasjon, og har ikke tatt noe av de så langt i dag. Tenkte kanskje sykepleiere har god erfaring med dette Anonymkode: c24f2...c1e Da ringer du legevakten og spør dem!😊 du kan ikke vite med sikkerhet at de som svarer deg her er helsepersonell iom at det ikke er lov å signere som det JF forumsreglene. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #11 Skrevet 8. mai 2021 Du må ta dem som foreskrevet. Det er mye vanskeligere å ta smertetopper når de først er kommet - derfor skal du «forebygge» ved å ta dem jevnlig (altså slik legen har skrevet du skal ta dem). Anonymkode: 49f1f...c25 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #12 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er livsfarlig, du kan dø. Anonymkode: 21e95...f2b Man skal selvfølgelig følge anvisning fra lege, men skremselspropaganda blir for "dumt". Anonymkode: ce3d0...7c7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #13 Skrevet 8. mai 2021 Det er ikke lov å utgi seg for å være helsepersonell her inne. Du kan ikke ta 3 tabletter med paralgin forte. Dette kan du lese om på felleskaralogen i tillegg til at legen din selvsagt har foreskrevet en dose du ikke må overstige. Anonymkode: cf910...4ee
minister-mio Skrevet 8. mai 2021 #14 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg vet ikke hvem andre jeg skal spørre nå!! Har mye smerter pga operasjon, og har ikke tatt noe av de så langt i dag. Tenkte kanskje sykepleiere har god erfaring med dette Anonymkode: c24f2...c1e Det er ikke rart du har vondt hvis du ikke har tatt noen 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #15 Skrevet 8. mai 2021 Live88 skrev (6 minutter siden): Da ringer du legevakten og spør dem!😊 du kan ikke vite med sikkerhet at de som svarer deg her er helsepersonell iom at det ikke er lov å signere som det JF forumsreglene. Oi viste ikke det! Tar som beskrevet på pakken. Takk for gode råd dere! Anonymkode: c24f2...c1e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #16 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man skal selvfølgelig følge anvisning fra lege, men skremselspropaganda blir for "dumt". Anonymkode: ce3d0...7c7 Tja, dersom TS er en liten kvinne, kan 3 tabletter paralgin forte føre til at man puster dårligere, og i verste fall at man stopper å puste. Det er ikke noe å leke med hjemme for å si det sånn. Er TS en liten kvinne som aldri har tatt paralgin forte før, bør hun heller ikke ta mer enn max 1 tablett. Anonymkode: cf910...4ee
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #17 Skrevet 8. mai 2021 De eneste gruppene av helsepersonell som kan gi deg kvalifiserte råd om bruk av sterke smertestillende som Paralgin Forte er legene/tannlegene som forskriver disse medikamentene, og farmasøytene som utleverer dem. Sykepleiere har absolutt IKKE kunnskap nok på dette feltet! Mitt beste råd på en lørdagskveld/natt er egentlig å ringe et døgnåpent apotek. Tror nemlig ikke du får snakke med en lege hvis du ringer legevakten, så da er du like langt. Anonymkode: 075f2...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #18 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De eneste gruppene av helsepersonell som kan gi deg kvalifiserte råd om bruk av sterke smertestillende som Paralgin Forte er legene/tannlegene som forskriver disse medikamentene, og farmasøytene som utleverer dem. Sykepleiere har absolutt IKKE kunnskap nok på dette feltet! Mitt beste råd på en lørdagskveld/natt er egentlig å ringe et døgnåpent apotek. Tror nemlig ikke du får snakke med en lege hvis du ringer legevakten, så da er du like langt. Anonymkode: 075f2...8c8 Ikke for å spore av tråden men. Senest denne uken fikk jeg råd fra en sykepleier ang sterke smertestillende, og jeg vet også at sykepleiere ved mange avdelinger på sykehus har ganske frie tøyler når det gjelder smertelindring, så jeg tror du undervurderer kraftig sykepleiernes kunnskaper om opiater. Anonymkode: cf910...4ee 3
Gjest Skrevet 8. mai 2021 #19 Skrevet 8. mai 2021 Siden vi ikke tillater innlegg signert av helsepersonell stenges tråden. I dette tilfellet vil jeg anbefale deg å ta kontakt med legevakten eller vakttlf til avdelingen du ble operert på om du har noe slikt. Anki, mod
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #20 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De eneste gruppene av helsepersonell som kan gi deg kvalifiserte råd om bruk av sterke smertestillende som Paralgin Forte er legene/tannlegene som forskriver disse medikamentene, og farmasøytene som utleverer dem. Sykepleiere har absolutt IKKE kunnskap nok på dette feltet! Mitt beste råd på en lørdagskveld/natt er egentlig å ringe et døgnåpent apotek. Tror nemlig ikke du får snakke med en lege hvis du ringer legevakten, så da er du like langt. Anonymkode: 075f2...8c8 Er du så dum? Det er spl som observerer pasienter etter de har tatt medisiner. Og ser bivirkninger. Da har legene gått for lenge siden. Mange av de vet knapt hva slags bivirkninger de har. Anonymkode: 3a4b4...142 1
Fremhevede innlegg