Gå til innhold

Lukt av nabo er grusomt sterk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri opplevd dette før, men en nabo av meg lukter såpass kraftig, at det oser ut i gangen. Det er nesten som om jeg lukter det inne hos meg. Er litt i lag med han og har invitert han med på litt forskjellig, men kommer rett og slett ikke over den sterke lukten. Vet virkelig ikke hva han gjør og driver med, for å få det der til.

Tror dere han har en sykdom eller er det rett og slett at han dusjer 1 gang i skuddåret?

Anonymkode: d6f3b...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den der lukta, gjør at jeg nesten ikke orker å omgås han.

Anonymkode: d6f3b...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CaramelDevil skrev (Akkurat nå):

Hva lukter det?

Jeg greier ikke å definere det. En merkelig lukt.

Anonymkode: d6f3b...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en eldre kar?

Anonymkode: 0e498...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det en eldre kar?

Anonymkode: 0e498...dba

Nei, tror han er i begynnelsen av 30 åra.

Anonymkode: d6f3b...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være hasj?

Anonymkode: 35608...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har bare sterk kroppslukt. En eks var plaget med det, dvs. det plaget vel ikke ham, men meg. Det hadde ingenting med hygiene å gjøre for han dusjet grundig hver dag, men likevel kunne han lukte ganske sterkt. Det var ikke svette eller "skitten" lukt, bare lukt. 

Da det ble slutt (hadde ikke noe med lukten å gjøre :fnise: )  så slo det meg at det kanskje var et bevis på at vi ikke passet sammen. Mulig det bare var jeg som merket lukten og reagerte. 

Anonymkode: 78d4a...a4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, tror han er i begynnelsen av 30 åra.

Anonymkode: d6f3b...7e2

Ok.

Kom bare til å tenke på svigerfaren min hvor det luktet sånn "gammelmannslukt" både av ham og i huset hans.

Sannelig ikke godt å si hva det kan være. Er det noe du kan sammenligne lukten med?

Anonymkode: 0e498...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange typer lukt fra et menneske:

- Svette

- Kjønnslukt (inkl. ikke tørket seg ordentlig etter dobesøk)

- Svett hår- lukt

- Sammenlagt/ kombinasjon av all slags kroppslukt dersom man ikke har dusjet seg på veldig lenge (sånn du lukter fra enkelte uteliggere)

- Dårlig ånde (fra mat, medisiner, dårlig munnhygiene, etc)

- Røyklukt (fra klærne, kroppen)

- Skitne klær som er brukt om igjen og om igjen

- Lukt fra jobben han har - fjøs, garasje, fiskevær, kjøkken/matos osv. som setter seg i klær og kropp 

- Og, vanlig kroppslukt som ethvert menneske utskiller gjennom porene i huden, inkludert mannlige og kvinnelige hormoner. 

Klarer du å spesifisere bedre?

Endret av Eryn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet og en mann som hadde en voldsom sterk kroppslukt, selv etter han dusjet luktet han like sterkt. Dette førte til at jeg klarte ikke å være nær eller intimt med han dessverre. Tror noen har slik sterk lukt som betyr at en ikke passer sammen. Vet ikke men tror det. Noen menn har jo en lukt som er tiltrekkende. 

Anonymkode: ad19b...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan det være hasj?

Anonymkode: 35608...76e

Nei ,det er det nok ikke. Den lukten kjenner jeg godt til.

Anonymkode: d6f3b...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ok.

Kom bare til å tenke på svigerfaren min hvor det luktet sånn "gammelmannslukt" både av ham og i huset hans.

Sannelig ikke godt å si hva det kan være. Er det noe du kan sammenligne lukten med?

Anonymkode: 0e498...dba

Det er jo helt vanlig. Merker det hos foreldrene mine også, etter de ble pensjonister begynte det å lukte "gamle folk" i huset deres. Det kommer av at når de slutter å jobbe og blir eldre så gidder de ikke dusje hver dag lenger, går i samme klær over flere dager, de slurver gjerne med husvask og vasker ikke like grundig, og den lukta setter seg i klær og møbler. 

Anonymkode: b4a47...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at det lukter av han og ikke leiligheten? Søppel kanskje?

Anonymkode: 0fe89...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg greier ikke å definere det. En merkelig lukt.

Anonymkode: d6f3b...7e2

Kan skyldes medisinbruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kronisk sykdom og går på spesielle medisiner, og det gjør at jeg har fått en helt spesiell kroppslukt. Det går ikke an å vaske bort lukten, den er der hele tiden selv rett etter at jeg har dusjet og skrubbet kroppen. Synes det er veldig pinlig. Jeg er "for ung" til å lukte som en syk, gammel dame. Opplever det som veldig hindrende og jeg tør ikke stå nær folk, men holder god avstand (så for min del er jeg egentlig ganske fornøyd med korona😜🤣). 

Anonymkode: 8deba...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo helt vanlig. Merker det hos foreldrene mine også, etter de ble pensjonister begynte det å lukte "gamle folk" i huset deres. Det kommer av at når de slutter å jobbe og blir eldre så gidder de ikke dusje hver dag lenger, går i samme klær over flere dager, de slurver gjerne med husvask og vasker ikke like grundig, og den lukta setter seg i klær og møbler. 

Anonymkode: b4a47...f27

Dette er faktisk helt feil. Det skjer en kjemisk reaksjon i huden etterhvert som vi blir eldre og det er det som gjør at det lukter. https://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/jo-eldre-du-blir-desto-sterkere-lukter-du-2571313

Anonymkode: 0e97c...ed0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være hodebunnslukt?

Jeg synes det er en fæl lukt, og merker det godt de få gangene jeg møter folk som ikke har vasket håret på veldig lenge. Vi har vel alle gått litt for lenge uten å vaske håret og kjent et hint av den, men går folk veldig lenge så kan den lukten bli veldig overveldende. Lukter det ofte på sykehjem, det inngår kanskje i "gammelmannslukten".

Anonymkode: e5ad5...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...