Elsoo Skrevet 27. juni 2021 #661 Del Skrevet 27. juni 2021 @Frksabben huff så leit å høre, håper virkelig at det gir seg! Sender deg noen varme tanker ♡ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 27. juni 2021 #662 Del Skrevet 27. juni 2021 Elsoo skrev (59 minutter siden): @Frksabben huff så leit å høre, håper virkelig at det gir seg! Sender deg noen varme tanker ♡ Tusen takk, alle her inne er så fine! Vil så gjerne få være en del av denne termintråden ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HannaNO Skrevet 28. juni 2021 #663 Del Skrevet 28. juni 2021 Krysser fingrene for deg @Frksabbenog håper blødningene har stoppet opp ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 28. juni 2021 #664 Del Skrevet 28. juni 2021 @Frksabbengode tanker og krysser fingrene for deg 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påske-egget Skrevet 28. juni 2021 #665 Del Skrevet 28. juni 2021 Ikke gøy med blødninger og kjenner meg så godt igjen i den stadige frykten om å se blod på papiret ved dobesøk. Godt det var kortvarig for dere @HannaNO @Magenta Krysser fingrene for at det også er helt uskyldig for deg❣️ @Frksabben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 28. juni 2021 #666 Del Skrevet 28. juni 2021 Endelig tippet jeg 12 uker ❤️ En liten milepæl. Har ny UL nå på torsdag, og jeg er så nervøs og redd for at det ikke skal være liv der. Fikk jo sett et bankende hjerte i uke 8 + 4, men greier liksom ikke helt å slå meg til ro med at alt er bra likevel. Vet jo at sjansene for at ting er som de skal er store, men har opplevd å miste sent før, og det gjør meg ekstra redd, kjenner jeg. Skulle ønske jeg kunne skrudd hodet mitt tilbake til første svangerskapet som gikk helt knirkefritt uten en eneste bekymring eller tanke om at noe kunne gå galt. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HannaNO Skrevet 28. juni 2021 #667 Del Skrevet 28. juni 2021 Parv skrev (1 minutt siden): Endelig tippet jeg 12 uker ❤️ En liten milepæl. Har ny UL nå på torsdag, og jeg er så nervøs og redd for at det ikke skal være liv der. Fikk jo sett et bankende hjerte i uke 8 + 4, men greier liksom ikke helt å slå meg til ro med at alt er bra likevel. Vet jo at sjansene for at ting er som de skal er store, men har opplevd å miste sent før, og det gjør meg ekstra redd, kjenner jeg. Skulle ønske jeg kunne skrudd hodet mitt tilbake til første svangerskapet som gikk helt knirkefritt uten en eneste bekymring eller tanke om at noe kunne gå galt. 😅 Gratulerer med 12 uker! Jeg er sååå misunnelig 😅 Godt det kun er noen dager igjen til neste UL, kanskje du vil få litt mer ro i kroppen! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 28. juni 2021 #668 Del Skrevet 28. juni 2021 Gratulerer så mye med 12 uker @Parv!😍 Bare noen dager her nå så får vi vite kjønnet på den lille bamsemumsen vår❤️ Har brukt dopplerapparatet hyppig i det siste, og måler hjerteslagene til 158-160 slag minuttet🥰 Blir bare lettere og lettere å finne hjertelyden for hver dag som går så det er veldig beroligende! Krysser fingrene og alt annet kan krysses for at blødningene er helt uskyldige @Frksabben ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 28. juni 2021 #669 Del Skrevet 28. juni 2021 Tuusen takk, @HannaNO ❤️ Plutselig er 12 uker gått! Takk, @saloni ❤️ Såå spennende! Har du en følelse på om det gjemmer seg en jente eller gutt i magen? Hvor langt er du på vei nå? Har et dopplerapparat liggende selv, men tør ikke å ta det i bruk før jeg har fått bekreftet at alt er som det skal inni magen. Er så redd for å gi meg selv en ekstra bekymring dersom jeg ikke finner hjerteslagene med en gang. 😅 Selv om jeg klør veeeldig i fingrene etter å prøve litt likevel da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #670 Del Skrevet 28. juni 2021 saloni skrev (23 minutter siden): Bare noen dager her nå så får vi vite kjønnet på den lille bamsemumsen vår❤️ Så spennende!! Lurer også på om du har noe følelse? Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg vil vite kjønnet eller ikke.... har visst på bare 1 av 3 barn tidligere. Burde jeg da vite nå? 😅 Hva skal til for at jeg skal klare å bestemme hva jeg vil eller ikke? Kanskje jeg må spørre mannen hva han vil, haha! (vi snakker altså lite om dette svangerskapet hittil) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 28. juni 2021 #671 Del Skrevet 28. juni 2021 @Parv Jeg er 13+0 i dag, men klarte å finne babyens hjertelyd ca. 11+3 eller 11+4ish. Jeg trodde jeg fant babyens hjertelyd tidligere, men det var visst min egen 😅. Vår og babyens hjertelyd er ganske tett på hverandre ser du! Men når du først finner hjertelyden til baby så vet du at det er det - for det går dobbelt så fort! Forstår at du er redd for at det bare skal skape ytterligere bekymring... For min del har det ikke vært det, men vi er jo ulike der. Hvis jeg kan anbefale noe så er det å se på youtube: "How to use doppler at home" - det hjalp meg masse med å finne hjertelyden. @Amatariel @Parv Når det gjelder kjønn, så følte jeg før tidlig UL at det var gutt, etter TUL fikk jeg følelse av jente - og nå er jeg litt sånn - Aner ikke! Jeg føler kanskje at det faller mest på jente kanskje? Det blir veldig spennende uansett ❤️ Har dere noen følelse på kjønnet i deres mage? Jeg syns det er beundringsverdig at folk klarer å vente med å vite kjønnet til baby blir født jeg, @Amatariel! Så all ære til deg hvis du klarer/har klart å vente, jeg har ikke "ro i rogna" og føler bare jeg MÅ vite før jeg blir gal, haha. Hvor mange jenter og gutter har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. juni 2021 Forfatter #672 Del Skrevet 28. juni 2021 saloni skrev (11 minutter siden): Jeg syns det er beundringsverdig at folk klarer å vente med å vite kjønnet til baby blir født jeg, @Amatariel! Så all ære til deg hvis du klarer/har klart å vente, jeg har ikke "ro i rogna" og føler bare jeg MÅ vite før jeg blir gal, haha. Hvor mange jenter og gutter har du? Da jeg ble gravid med nr.1 så var det ikke vanlig i det hele tatt å vite kjønn (haha, har født i steinalderen!). Mamma hadde aldri visst med mine søsken, så falt meg ikke inn å spørre etter det. Det ble en jente. Noen år senere ventet vi nr.2 og da var det andre boller. Mye mer vanlig (hang bl.a på forum og ble påvirket) og den kommende storesøsteren var selvsagt superspent selv. Så da spurte vi etter kjønn på OUL og fikk vite at det var en gutt. Noen år senere igjen ventet vi nr.3 og da valgte vi å ikke vite. Syns egentlig det var mest spesielt av de to alternativene. Utrolig fint å først se med egne øyne hva det er når babyen kommer ut og kommer opp til deg. Dessuten hadde vi jo en av hver på dette tidspunktet, så akkurat hvilket kjønn det var betød så utrooolig lite. Vi hadde babyutstyr, klær i forskjellige farger osv. Og så var det litt gøy at kommende bestemor rev seg i håret og var såå spent (mye mer enn oss, hehe). Nr. 3 ble en jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 28. juni 2021 #673 Del Skrevet 28. juni 2021 @saloni Da kan det jo være håp for at jeg finner den jeg også! Trooor jeg skal prøve å avvente til etter torsdagens kontroll likevel. 😉 Takk for tips ang youtube. Det skal jeg sjekke ut når jeg kommer så langt. Nå gleder jeg meg egentlig bare til å dele nyheten med familien, kollegaene mine og venninnegjengen. Jeg er faktisk veldig usikker på hva jeg føler angående kjønn. Hadde lenge en forestilling om jente, men nå kan det like gjerne være gutt. Jeg har en gutt fra før, og dette svangerskapet han vært veldig forskjellig fra det første, så det er kanskje derfor jeg har tenkt at det er en jente. Det blir veldig spennende å se. Kanskje får jeg et hint på torsdag, men det er vel kanskje litt tidlig å se det enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 28. juni 2021 #674 Del Skrevet 28. juni 2021 Jeg trenger litt tips dere. Jeg er 5+5 i dag og for ca 6 dager siden mistet jeg alle symptomene som oppblåst, murring og stikninger, hyppig vannlating og periodevis noe uggen. Nå har jeg kun ømme pupper, men det kan være pga progesteronen jeg bruker. Dette føles akkurat som første gang jeg var gravid som endte i BO. Så å måle hcg tror jeg ikke vil roe meg noe. Jeg har time til ultralyd om 2 uker, men det er veldig lenge å vente, iallefall når man er ganske sikker på at det ikke er noe liv lengre. Ville dere ha tatt en tidlig ultralyd 6+2? (Før jeg reiser bort på ferie). Jeg er sikker på hvor langt jeg er påvei da det er ivf baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsoo Skrevet 28. juni 2021 #675 Del Skrevet 28. juni 2021 Dame1989 skrev (23 minutter siden): Jeg trenger litt tips dere. Jeg er 5+5 i dag og for ca 6 dager siden mistet jeg alle symptomene som oppblåst, murring og stikninger, hyppig vannlating og periodevis noe uggen. Nå har jeg kun ømme pupper, men det kan være pga progesteronen jeg bruker. Dette føles akkurat som første gang jeg var gravid som endte i BO. Så å måle hcg tror jeg ikke vil roe meg noe. Jeg har time til ultralyd om 2 uker, men det er veldig lenge å vente, iallefall når man er ganske sikker på at det ikke er noe liv lengre. Ville dere ha tatt en tidlig ultralyd 6+2? (Før jeg reiser bort på ferie). Jeg er sikker på hvor langt jeg er påvei da det er ivf baby Hei! Huff så kjedelig å miste symptomer, skjønner godt at du blir usikker. Jeg skal på ultralyd 6+2 (før vi drar på ferie) og er veldig glad for at jeg slipper å vente lenger på ultralyd. Så jeg hadde nok gjort det om jeg var deg. Jordmor sa at det skulle være mulig og se hjerte slå, om antall uker stemmer. Jeg føler meg skikkelig gravid i det ene øyeblikket og i det neste glemmer jeg det litt. Tror det er vanlig at symptomene kommer og går så håper det er tilfellet hos oss begge. Hva betyr BO? Er det det samme som missed abortion? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 28. juni 2021 #676 Del Skrevet 28. juni 2021 Elsoo skrev (1 time siden): Hei! Huff så kjedelig å miste symptomer, skjønner godt at du blir usikker. Jeg skal på ultralyd 6+2 (før vi drar på ferie) og er veldig glad for at jeg slipper å vente lenger på ultralyd. Så jeg hadde nok gjort det om jeg var deg. Jordmor sa at det skulle være mulig og se hjerte slå, om antall uker stemmer. Jeg føler meg skikkelig gravid i det ene øyeblikket og i det neste glemmer jeg det litt. Tror det er vanlig at symptomene kommer og går så håper det er tilfellet hos oss begge. Hva betyr BO? Er det det samme som missed abortion? Jeg vet jo eksakt hvor langt jeg er påvei pga ivf. Vis man er litt usikker og tar 2-3 dager feil kan man risikere å ikke se bankende hjerte selv om alt er normalt. BO er blighted ovum, hvor alt vokser utenom fosteranlegget. Når jeg tok medisinsk abort i uke 9-10 hadde jeg 48000 i hcg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 28. juni 2021 #677 Del Skrevet 28. juni 2021 Noen flere med småbarn hjemme nå som de er gravide? Jeg har en MEGET aktivt to-åring i heimen, typ full dag i bhg og vil fortsatt gjerne være ute i 2 timer på tur på ettermiddagen. Alt som er action er gøy. Gå turer, løpe, bade, klatre, huske, sykle, biler, buss, traktor you name it. Det er jo absolutt sånn en to-åring skal og bør være, men nå kjenner jeg at jeg kommer til kort 😅 Det er høyt og lavt hele ettermiddagen frem til klokken 19, da sovner han - og det gjør jaggu meg som regel jeg også. Har en mann med reisejobb, som til tider er vekke i 3-4 uker av gangen. Skikkelig fælt å si dette, men kjenner at jeg gruer meg litt til han skal ha tre uker ferie - og all underholdning lander på meg🆘 Føler meg ikke som tidenes mor akkurat for øyeblikket. Noen med tips til hva man kan finne på med den aldersgruppen som er litt mer rolig aktivitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 28. juni 2021 #678 Del Skrevet 28. juni 2021 Hei alle sammen! Jeg har hatt en meget aktiv dag i Dyreparken, det var faktisk veldig passende. Fikk tankene over på alt annet ❤️ Ingen blod så langt idag!! Noe brunt som sikkert er rester fra igår. Fortsett en halv, øm pupp og ingen murringer i ryggen i hele dag! Jeg har en bakenforliggende livmor så er der det primært skjer for min del. Gikk rundt i parken idag og føøøølte hele tiden at DER, der starta det, gikk på do også var det ingenting nytt 💪🏻 Veldig rart.. MEN jeg sitter jo her uten så veldig mye symptomer annet enn den puppen da. Tenker vell egentlig at løpet er kjørt og har nok parkert hodet litt på den teorien. Den forsvarsmekanismen tror jeg at jeg må ha for å klare stå i en ny SA. Har TUL om akkurat en uke idag, tenker det er passende mtp. situasjonen nå. Er barnet dødt og ikke kommer ut av seg selv vil jeg tidlig få rede på det. Er det liv vil det blir en nyyyydelig overraskelse. 🌸🌸 Håper alle dere har hatt en fin mandag med godfølelsen! Jeg setter stor pris på at dere tenker på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 28. juni 2021 #679 Del Skrevet 28. juni 2021 Frksabben skrev (15 minutter siden): Hei alle sammen! Jeg har hatt en meget aktiv dag i Dyreparken, det var faktisk veldig passende. Fikk tankene over på alt annet ❤️ Ingen blod så langt idag!! Noe brunt som sikkert er rester fra igår. Fortsett en halv, øm pupp og ingen murringer i ryggen i hele dag! Jeg har en bakenforliggende livmor så er der det primært skjer for min del. Gikk rundt i parken idag og føøøølte hele tiden at DER, der starta det, gikk på do også var det ingenting nytt 💪🏻 Veldig rart.. MEN jeg sitter jo her uten så veldig mye symptomer annet enn den puppen da. Tenker vell egentlig at løpet er kjørt og har nok parkert hodet litt på den teorien. Den forsvarsmekanismen tror jeg at jeg må ha for å klare stå i en ny SA. Har TUL om akkurat en uke idag, tenker det er passende mtp. situasjonen nå. Er barnet dødt og ikke kommer ut av seg selv vil jeg tidlig få rede på det. Er det liv vil det blir en nyyyydelig overraskelse. 🌸🌸 Håper alle dere har hatt en fin mandag med godfølelsen! Jeg setter stor pris på at dere tenker på meg! Krysser fingrene for at ultralyden viser et bankende hjerte og at alt er bra Vi er jo like langt og vi begge tror at det ikke er noe mer liv. Vi får håpe vi begge tar feil :)🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 28. juni 2021 #680 Del Skrevet 28. juni 2021 Dame1989 skrev (3 minutter siden): Krysser fingrene for at ultralyden viser et bankende hjerte og at alt er bra Vi er jo like langt og vi begge tror at det ikke er noe mer liv. Vi får håpe vi begge tar feil 🤞 Ja, rart med det? 😖 Kan det være noe med denne uken vi er i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå