Solina Skrevet 24. juni 2021 #601 Del Skrevet 24. juni 2021 Så gøy @malani! 🥰 Spennende med dere som har bikket 12 uker! Jeg er 10+0 i dag, skal på UL om 2,5 uke og det virker samtidig både snart og ulidelig lenge til 😅 heldigvis går tiden litt fortere nå enn de første ukene gjorde. Andre som sliter med mageknip? Jeg har en litt sensitiv tarm fra før, så er forsåvidt vant til det, men det føles mye verre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #602 Del Skrevet 24. juni 2021 Gratulerer med flott UL @malani Tenk at du fikk vite kjønn! Sååå stas! Jeg plotter inn en guttebass på deg i lista vår 💙 Og så utrolig spennende med den terminen da... èn ting er å ikke vite hvilken dato man skal føde på, det er jo normal og vanlig - men utrolig spesielt å ikke vite hvilket år det blir 😳 Jeg ønsket meg veldig en 2021-baby og kunne godt tenkt meg å føde desember! Men med termin først 21.januar, så blir det nok ikke det. Og jeg har jo uansett ikke lyst å føde prematurt. De kommer når de kommer disse barna. Skal terminen din i listen stå til etter OUL kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsoo Skrevet 24. juni 2021 #603 Del Skrevet 24. juni 2021 Gratulerer så mye @malani♡ så deilig det må være å ha kommet forbi 12 uker! Har dere allerede fortalt familie og venner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malani Skrevet 24. juni 2021 #604 Del Skrevet 24. juni 2021 Tusen takk allesammen! 💙😍 Jeg tror ikke helt på det enda ass, når datteren min lå i magen trodde jeg ikke på det heller og blev SÅ overrasket da hun ble født, til tross for 2 ul som bekreftet jente 🤪 @Amatariel Ja, la terminen stå til evt ny termin etter oul 😊 Det blir spennende å se hvilket år det blir, ja 🤪 Jeg er selv født sent i desember og ønsket meg virkelig ikke en desemberbaby, men den her babyen tog litt tid på seg så ikke noe å gjøre med 🤷♀️ @Elsoo Nei, har ikke fortalt det til noen 🤫 Håper vi kan reise over grensa å fortelle familien min 'face to face' i juli, ellers drar de fullvaksinerte besteforeldrerne hit i august men da er det litt sent, datteren min spurte meg allerede for 2 uker siden om jeg hadde baby i magen; "det ser sånn ut"... 🙈😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #605 Del Skrevet 24. juni 2021 malani skrev (1 minutt siden): Det blir spennende å se hvilket år det blir, ja 🤪 Jeg er selv født sent i desember og ønsket meg virkelig ikke en desemberbaby, men den her babyen tog litt tid på seg så ikke noe å gjøre med 🤷♀️ Jeg er også født sent i desember, så skjønner litt hva du mener. Samtidig har jeg aldri hatt et problem med bursdagen min, og alltid syns det har vært en så koselig tid. Det blir nok bra uansett! At man gror baby og skaper liv er faktisk helt surrealistisk og veldig vanskelig å ta innover seg. Føles liksom ikke ekte. Jeg har vært gravid mange ganger, men klarer likevel ikke å forstå det. Ved sist fødsel så utropte jeg "en baby!!" når den kom ut av meg som om jeg var helt sjokkert at det var det liksom. Men det er noe med å SE det. Og da vi skulle hjem fra sykehuset så er det litt sånn "hæ, er dette lov, skal vi bare ta med oss dette lille vesenet hjem og ha ansvar for det?". Såå rart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 24. juni 2021 #606 Del Skrevet 24. juni 2021 Idag har jeg en skikkelig drittdag. Føler meg ikke et sekund gravid, sett bort fra pizzatrynet som møter meg i speilet. Lurer på om kanskje det som var av liv ikke er mer? Litt samme som i februar da jeg mistet. Har samme magefølelse… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malani Skrevet 24. juni 2021 #607 Del Skrevet 24. juni 2021 @saloni Så kult med samme termindato 🙌 Oh, ja, det var en veldig fin opplevelse! Gled deg! 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #608 Del Skrevet 24. juni 2021 Frksabben skrev (3 minutter siden): Idag har jeg en skikkelig drittdag. Føler meg ikke et sekund gravid, sett bort fra pizzatrynet som møter meg i speilet. Lurer på om kanskje det som var av liv ikke er mer? Litt samme som i februar da jeg mistet. Har samme magefølelse… Uff, fælt å ha det sånn. Men vi har vel alle disse periodene. Heldigvis stemmer ikke magefølelsen alltid, det kan være bare "ubegrunnet" frykt. Jeg følte på meg at jeg kom til å oppleve MA igjen i forkant av min TUL for ikke så lenge siden, for det lignet veldig på slik jeg følte det i fjor, da jeg opplevde det. Men det ble en helt motsatt opplevelse denne gangen. Ikke vær bekymret for manglende symptomer, det er helt normalt! Med datteren min kjente jeg ikke at jeg var gravid før uke 18 da bevegelsene begynte å komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 24. juni 2021 #609 Del Skrevet 24. juni 2021 Amatariel skrev (4 minutter siden): Uff, fælt å ha det sånn. Men vi har vel alle disse periodene. Heldigvis stemmer ikke magefølelsen alltid, det kan være bare "ubegrunnet" frykt. Jeg følte på meg at jeg kom til å oppleve MA igjen i forkant av min TUL for ikke så lenge siden, for det lignet veldig på slik jeg følte det i fjor, da jeg opplevde det. Men det ble en helt motsatt opplevelse denne gangen. Ikke vær bekymret for manglende symptomer, det er helt normalt! Med datteren min kjente jeg ikke at jeg var gravid før uke 18 da bevegelsene begynte å komme. Ja du har nok rett! Er bare umulig å ikke bli pessimistisk. Gud som jeg skulle ønske jeg kunne kjenne på samme glede som før SA’en. Alt ble liksom litt ødelagt av den? Har fortsatt ikke tillatt meg selv å glede meg eller fantasere ang graviditeten. Skal bli godt å få sett om det er håp eller ikke på TUL’en 5/6. Måtte dagene fly😂❤️ Takk for gode ord @Amatariel😌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #610 Del Skrevet 24. juni 2021 Frksabben skrev (2 minutter siden): Ja du har nok rett! Er bare umulig å ikke bli pessimistisk. Gud som jeg skulle ønske jeg kunne kjenne på samme glede som før SA’en. Alt ble liksom litt ødelagt av den? Har fortsatt ikke tillatt meg selv å glede meg eller fantasere ang graviditeten. Skal bli godt å få sett om det er håp eller ikke på TUL’en 5/6. Måtte dagene fly😂❤️ Takk for gode ord @Amatariel😌 Jeg forstår... Jeg savner også tiden før opplevd SA. Heldigvis har jeg hatt to svangerskap før alle mine aborter, så jeg kan leve litt på hvordan det var å være relativt ubekymret da. Teit at det skal være slik da... Det er jo like stor sjanse for at det skal gå bra nå, som med de andre barna jeg har. Men det er liksom den erfaringen med da det ikke gikk bra som sitter sterkest i. Så vanskelig å glede seg ordentlig (uaktuelt å kjøpe inn noe f.eks, tenke på navn osv.) før etter OUL. Men - vi får holde ut så kommer vi nok dit en dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 24. juni 2021 #611 Del Skrevet 24. juni 2021 Hei alle! Tips mot svangerskapskvalme tas imot med STOR takk… her har jeg vært så og si sengeliggende i 13 dager nå. Det aller meste kommer i retur. Var hos legen igår, og skal inn igjen om 2 uker for nærmere oppfølging. Heldigvis har jeg noen ekstra kg, men fortsatt veldig frustrerende når du vet du må spise… men ingenting frister… 🤭 Har heldigvis sommerferie, så det er godt.. Veldig slitsomt å ha det sånn her, da jeg kaster opp over 10 ganger per dag.. Fikk prostafen av legen, er fryktelig skeptisk til piller, men har begynt å innse at jeg kanskje bare må. Er 8+6 nå, og forstår at jeg nok har flere uker igjen med denne ekstreme kvalmen. Fikk vite at min mor var likedan… 🥲 Oppmuntrende ord tas imot med stor takk 💕 Allerede tenkt at dersom vi skal ha et barn til må det bli litt aldersforskjell… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #612 Del Skrevet 24. juni 2021 Kjedelig med kvalme @Isabel94 Jeg hadde det sånn i første trimester med mine to første. Jeg forsøkte seaband, og det hjalp litt. Ellers hjalp det noe å avstresse mest mulig (stress trigget kvalme), så alt ble gjort i rolige bevegelser. Av mat var det mest salte kjeks og grønne eplebåter som gikk ned - i små biter. Ville forsøkt medisin om du har fått det hos legen ja, man føler seg så mye bedre som ikke-kvalm! Bra du får oppfølging Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 24. juni 2021 #613 Del Skrevet 24. juni 2021 (endret) Frksabben skrev (45 minutter siden): Idag har jeg en skikkelig drittdag. Føler meg ikke et sekund gravid, sett bort fra pizzatrynet som møter meg i speilet. Lurer på om kanskje det som var av liv ikke er mer? Litt samme som i februar da jeg mistet. Har samme magefølelse… Uff, det er så vondt å ha disse følelsene.. Hadde samme magefølelse selv før første UL, men magefølelsen var heldigvis helt feil. Da var det heldigvis bare den irrasjonelle pessimisten i meg som snakket til magen min, og ikke instinktet. Veldig vanskelig å skille de to når man har hatt en dårlig opplevelse tidligere 🙄 Prøv å trøst deg med at redselen og bekymringen for at noe er galt ikke hjelper noe fra eller til. Dessuten, som @Amatariel skriver: Sjansene er store for at det går bra. ❤️ Det er dessuten helt normalt at symptomene kommer og går. Endret 24. juni 2021 av Parv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 24. juni 2021 #614 Del Skrevet 24. juni 2021 Amatariel skrev (37 minutter siden): Jeg forstår... Jeg savner også tiden før opplevd SA. Heldigvis har jeg hatt to svangerskap før alle mine aborter, så jeg kan leve litt på hvordan det var å være relativt ubekymret da. Teit at det skal være slik da... Det er jo like stor sjanse for at det skal gå bra nå, som med de andre barna jeg har. Men det er liksom den erfaringen med da det ikke gikk bra som sitter sterkest i. Så vanskelig å glede seg ordentlig (uaktuelt å kjøpe inn noe f.eks, tenke på navn osv.) før etter OUL. Men - vi får holde ut så kommer vi nok dit en dag! Ja, er det ikke rart med det? Men det er jo sånn, det er det vonde som stikker dypeste. DESSVERRE! Første graviditeten som også ble den første SA’en hadde jeg altså handla tøy, bed side crib og gulpekluter allerede da jeg mistet i uke 6+5. Hadde fått gaver av mine nærmeste venninner og alt var bare rosenrødt. Nå er det såvidt jeg har dristet meg til å laste ned gravidapp men fant ut jeg var nødt for å holde styr på antall dager og uker. Sitter også å tenker at «nei, det er faktisk for godt til å være sant at jeg også skal få oppleve å være gravid på «ordentlig». Det henger ikke sammen med meg og min flaks i livet..» Er ikke det teit? Også er det ikke bare å skyve de tankene unna heller. De blir liksom bare hengende uansett. Jeg er glad sommerferien min starter imorgen og jeg har masse planlagt frem mot TUL. Tror det vil gjøre alt mye lettere enn å sitte hjemme og kverne eller i bilen på jobb. (Hjemmesykepleie). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 24. juni 2021 #615 Del Skrevet 24. juni 2021 Parv skrev (13 minutter siden): Uff, det er så vondt å ha disse følelsene.. Hadde samme magefølelse selv før første UL, men magefølelsen var heldigvis helt feil. Da var det heldigvis bare den irrasjonelle pessimisten i meg som snakket til magen min, og ikke instinktet. Veldig vanskelig å skille de to når man har hatt en dårlig opplevelse tidligere 🙄 Prøv å trøst deg med at redselen og bekymringen for at noe er galt ikke hjelper noe fra eller til. Dessuten, som @Amatariel skriver: Sjansene er store for at det går bra. ❤️ Det er dessuten helt normalt at symptomene kommer og går. Det er godt å høre at det ikke bare er meg som sitter med slike tanker. Er forferdelig tungvindt og man føler seg veldig alene? Skulle samtidig ønske jeg bare var dritkvalm og omtrent kunne kjenne hcg’en fly gjennom kroppen 😂😂 Nå sitter jeg bare her, testen viser jeg er gravid and thats it. ( kvisene au da ). Men er jo faktisk ingenting å gjøre med det. 18% sjangse for at det går galt, men faktisk 82 % sjangse for at det går greit!🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 24. juni 2021 #616 Del Skrevet 24. juni 2021 Isabel94 skrev (30 minutter siden): Hei alle! Tips mot svangerskapskvalme tas imot med STOR takk… her har jeg vært så og si sengeliggende i 13 dager nå. Det aller meste kommer i retur. Var hos legen igår, og skal inn igjen om 2 uker for nærmere oppfølging. Heldigvis har jeg noen ekstra kg, men fortsatt veldig frustrerende når du vet du må spise… men ingenting frister… 🤭 Har heldigvis sommerferie, så det er godt.. Veldig slitsomt å ha det sånn her, da jeg kaster opp over 10 ganger per dag.. Fikk prostafen av legen, er fryktelig skeptisk til piller, men har begynt å innse at jeg kanskje bare må. Er 8+6 nå, og forstår at jeg nok har flere uker igjen med denne ekstreme kvalmen. Fikk vite at min mor var likedan… 🥲 Oppmuntrende ord tas imot med stor takk 💕 Allerede tenkt at dersom vi skal ha et barn til må det bli litt aldersforskjell… Oh lord! kjenner meg så utrolig igjen! Man blir jo helt handlingslammet på alle punkt. Jeg gikk til lege, ble sykemeldt, hadde gått ned 5 kg - og fikk beskjed om å ta det helt med ro. De første dagene etter jeg begynte på sykemeldingen ble jeg ENDA dårligere, hang over doskålen med to-åringen i beina på meg. Fikk resept på afipran, ventet en uke, før jeg rett og slett ikke orket mer. Løp til doen bare jeg åpnet en brødpose...🤦🏼♀️ Leste meg opp på tablettene og viser seg gjennom forskning at de er helt ufarlig for svangerskapet. Så jeg begynte, tar fast x3 hver dag! Er en ny verden for meg. Kan spise og drikke (nesten som normalt). HALLELUJA! Ellers andre tips, ikke la det gå lenge mellom måltid. Begynn gjerne dagen med noe juice + salte kjeks for å få opp blodsukker. Spis hyppige små måltider, og hvil deg masse. Spis nøyaktig hva du føler for. Har levd på loffskiver med graddost + eplejuice lenge nå. Hehehe. Nå er jeg 10+0, og merker en markant bedring, er nede i en tablett daglig nå. Så håper jeg er over «kneiken». Ta vare på deg selv🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 24. juni 2021 #617 Del Skrevet 24. juni 2021 Frksabben skrev (23 minutter siden): Det er godt å høre at det ikke bare er meg som sitter med slike tanker. Er forferdelig tungvindt og man føler seg veldig alene? Skulle samtidig ønske jeg bare var dritkvalm og omtrent kunne kjenne hcg’en fly gjennom kroppen 😂😂 Nå sitter jeg bare her, testen viser jeg er gravid and thats it. ( kvisene au da ). Men er jo faktisk ingenting å gjøre med det. 18% sjangse for at det går galt, men faktisk 82 % sjangse for at det går greit!🤞🏻 Ja, det er kanskje det verste - man føler seg så alene, og det er liksom ikke noe man får gjort fra eller til! Er veldig glad for denne gruppen. Fint å ha en kanal til å dele og lufte tankene litt! Dessuten er det jo litt "beroligende" at så mange flere har det på samme måte.. Har jo faktisk anskaffet et lite doppler-apparat jeg, men har ikke turt å teste det enda i frykt for å bekymre meg enda mer når jeg ikke finner hjertelyd 😅 Vil i alle fall få bekreftet at alt ser ok ut på UL i uke 12 før jeg begynner og teste.. Ja, det er jo veldig mye større sjanse for at det går bra enn at det går dårlig når man har kommet dit du har nå. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 24. juni 2021 #618 Del Skrevet 24. juni 2021 Amatariel skrev (45 minutter siden): Kjedelig med kvalme @Isabel94 Jeg hadde det sånn i første trimester med mine to første. Jeg forsøkte seaband, og det hjalp litt. Ellers hjalp det noe å avstresse mest mulig (stress trigget kvalme), så alt ble gjort i rolige bevegelser. Av mat var det mest salte kjeks og grønne eplebåter som gikk ned - i små biter. Ville forsøkt medisin om du har fått det hos legen ja, man føler seg så mye bedre som ikke-kvalm! Bra du får oppfølging Godt å høre man ikke er alene. Synes ikke de kvalmebåndene har fungert på meg foreløpig 😞 Beveger meg knapt ut av senga, så det er slitsomt. Grønt eple hørtes lurt ut, takk for tips 💕 Takk for gode ord.. håper jeg får det bedre snart 🤞🏻 monroe927 skrev (13 minutter siden): Oh lord! kjenner meg så utrolig igjen! Man blir jo helt handlingslammet på alle punkt. Jeg gikk til lege, ble sykemeldt, hadde gått ned 5 kg - og fikk beskjed om å ta det helt med ro. De første dagene etter jeg begynte på sykemeldingen ble jeg ENDA dårligere, hang over doskålen med to-åringen i beina på meg. Fikk resept på afipran, ventet en uke, før jeg rett og slett ikke orket mer. Løp til doen bare jeg åpnet en brødpose...🤦🏼♀️ Leste meg opp på tablettene og viser seg gjennom forskning at de er helt ufarlig for svangerskapet. Så jeg begynte, tar fast x3 hver dag! Er en ny verden for meg. Kan spise og drikke (nesten som normalt). HALLELUJA! Ellers andre tips, ikke la det gå lenge mellom måltid. Begynn gjerne dagen med noe juice + salte kjeks for å få opp blodsukker. Spis hyppige små måltider, og hvil deg masse. Spis nøyaktig hva du føler for. Har levd på loffskiver med graddost + eplejuice lenge nå. Hehehe. Nå er jeg 10+0, og merker en markant bedring, er nede i en tablett daglig nå. Så håper jeg er over «kneiken». Ta vare på deg selv🥰 Takk for gode råd, og oppmuntrende ord! Vanskelig å se enden på dette når det står på som verst.. Det har vært fysisk umulig å gjøre noe som helst annet å ligge i senga, og jeg måtte bli kjørt til legen med spybøtta på fanget. Forresten helt pyton å sitte å vente på legekontoret så kvalm som jeg er nå.. 😅🤭 Blodprøven min viste lett forhøyede hvite blodceller.. ellers så vitaminer og salter bra ut - utrolig nok. Føler ikke jeg har fått i meg særlig med vitaminer så det var overraskende. Skal inn igjen for å sjekke igjen pga de hvite blodcellene, man blir jo litt bekymret, men skjønner at kroppen jobber nå med så mye hyppig oppkast.. 💕 Takk for gode ønsker 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 24. juni 2021 #619 Del Skrevet 24. juni 2021 Parv skrev (1 time siden): Ja, det er kanskje det verste - man føler seg så alene, og det er liksom ikke noe man får gjort fra eller til! Er veldig glad for denne gruppen. Fint å ha en kanal til å dele og lufte tankene litt! Dessuten er det jo litt "beroligende" at så mange flere har det på samme måte.. Har jo faktisk anskaffet et lite doppler-apparat jeg, men har ikke turt å teste det enda i frykt for å bekymre meg enda mer når jeg ikke finner hjertelyd 😅 Vil i alle fall få bekreftet at alt ser ok ut på UL i uke 12 før jeg begynner og teste.. Ja, det er jo veldig mye større sjanse for at det går bra enn at det går dårlig når man har kommet dit du har nå. ❤️ Åh ja, jeg er så glad for både denne siden og de termingruppene på Facebook. Hva skulle jeg gjort uten 🤪 Ææææ jeg vil også ha sånn! Sååå spennende! Men man må bare belage seg på at man ikke alltid treffer riktig og det spørs om jeg klarer slå meg til ro med det hahaha 😂 Hvor langt er du på vei og kjenner du på noen symptomer?😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 24. juni 2021 #620 Del Skrevet 24. juni 2021 Frksabben skrev (57 minutter siden): Åh ja, jeg er så glad for både denne siden og de termingruppene på Facebook. Hva skulle jeg gjort uten 🤪 Ææææ jeg vil også ha sånn! Sååå spennende! Men man må bare belage seg på at man ikke alltid treffer riktig og det spørs om jeg klarer slå meg til ro med det hahaha 😂 Hvor langt er du på vei og kjenner du på noen symptomer?😍 Ja, hjelp! Alt for spennende 😂 skal prøve og holde meg unna den noen uker til, og til jeg i alle fall vet at alt er ok der inne! 🙈 Jeg er 11+4 i dag, så nå nærmer den «magiske» grensa seg. Selv om det ikke hjelper så mye på bekymringene likevel 😅 bruker stort sett all ledig tid på å tolke symptomene mine.. Har egentlig hatt alle de typiske symptomene siden uke 6 - startet med en del murringer, ømme bryster og litt ekstra trøtt. Etterhvert kom kvalmen og nå går jeg rundt som en zombie fordi jeg er ekstremt trøtt og sliten hele tiden😅 Virker som at murringene og «stikkingen» i magen har avtatt litt den siste uken, men det er kanskje sånn det er rundt denne tiden. Kan også nevne at magen er veldig oppblåst og treg, så livet er virkelig godt og leve om dagen 😂😅 skal sies at jeg hadde et opphold i symptomene i uke 8, og da satt jeg med samme tankene som deg og trodde helt sikkert at det ikke lenger var liv der. Hvor langt har du kommet? 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå