Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022

Amatariel

Anbefalte innlegg

Dame1989 skrev (2 timer siden):

Jeg har litt vondt i magen i dag (mageknip), men vet ikke om det er magen eller livmorområdet.. Er desværre ikke noe å gjøre med utenom å vente :)

Hvor lang tid tar det å få svar på en henvisning som ble sendt i går tror dere? 

Huff, er nok mye «kniper» ute å går i en graviditet som er helt ufarlige 😌❤️ Aner faktisk ikke, men kan ikke være så alt for galt med tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen skal jeg på tidlig ultralyd. Ut i fra egne beregninger er jeg 8+2. De siste dagene har jeg hatt lite symptomer og føler jeg har normalt energinivå. Ingen blødninger heldigvis, men jeg er så redd for MA. Har en tendens til å lese en del på nett og føler det er så mange som opplever det. Kjenner jeg gruer meg skikkelig!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

I morgen skal jeg på tidlig ultralyd. Ut i fra egne beregninger er jeg 8+2. De siste dagene har jeg hatt lite symptomer og føler jeg har normalt energinivå. Ingen blødninger heldigvis, men jeg er så redd for MA. Har en tendens til å lese en del på nett og føler det er så mange som opplever det. Kjenner jeg gruer meg skikkelig!! 

Masse lykke til 🤞🏻🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde UL på samme tidspunkt som deg, og hadde også veldig mye mindre symptomer akkurat disse dagene. Var helt irrasjonell og trodde helt sikkert at det ikke var liv i magen lenger. var livredd.
Det hører også til historien at jeg hadde en liten blødning rundt denne tiden.

Ultralyd viste et bankede hjerte og at alt var ok. ❤️ Prøv å slappe av og tenk rasjonelt! Sannsynligheten for at alt er bra er større enn at det ikke går bra. MA er ikke SÅ vanlig, selv om det kan virke sånn når man leser på nettet. Dessuten er det veldig vanlig at man har dager der symptomene er fraværende. 

Masse lykke til på UL! Måtte du få en fin opplevelse 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til imorgen! 🤞:hjerte: Jeg bekymrer meg også men prøver å tenke at det ikke hjelper fra eller til å bekymre seg, og det pleier å hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaring med kinin og tonic water? Har lest at det er kinin i tonic water og at det ikke er så bra vis man er gravid. 

Har bestilt alkoholfri gin og hadde tenkt å drikke "gin" and tonic i sommer. Nå ble jeg usikker. Har ikke klart å finne ut hvilke mengder kinin som kan være skadelige.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med fin ultralyd 🥰 @Mar89

Lykke til imorgen @Prøver2021Kjenner meg igjen i det å være litt engstelig i forkant, men blir nok en kjempefin opplevelse å se den lille på skjermen❤️ Er omtrent like langt som deg, rundt 8 uker, og skal også på ultralyd imorgen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i dag, @Prøver2021 og @Påske-egget 🙂 

En uke til jeg skal på UL også nå. Begynner også å kjenne på engstelsen og nervøsiteten, men samtidig slår jeg meg litt til ro med at jeg fikk se et bankende hjerte for bare 3 uker siden ❤️ 

Håper bare alt har gått som det skal i mellomtiden.. 

Teller ned dagene til søndag - og 12 fullgåtte uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo også en fin tid å bli gravid på. Nå har jeg prøvd å Ringe alle private plasser i byen som tilbyr ultralyd men jaggu er det fult eller feire. Har fått time hos gyn etter hans ferie men da er jeg 9-10 uker på vei… Skulle så gjerne ha sett et hjerte slå så jeg kunne nyte mer av graviditeten. 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frksabben skrev (4 timer siden):

Dette var jo også en fin tid å bli gravid på. Nå har jeg prøvd å Ringe alle private plasser i byen som tilbyr ultralyd men jaggu er det fult eller feire. Har fått time hos gyn etter hans ferie men da er jeg 9-10 uker på vei… Skulle så gjerne ha sett et hjerte slå så jeg kunne nyte mer av graviditeten. 😫

Åh, så typisk! Kunne tenkt meg å ta med mannen på privat UL rundt uke 14-15 for å kunne få vite kjønn sammen, men er redd det kan bli en utfordring med tanke på ferietiden ja..  

Kanskje dere skal  på ferie til et sted der det er mulig å få tatt en kontroll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parv skrev (2 minutter siden):

Åh, så typisk! Kunne tenkt meg å ta med mannen på privat UL rundt uke 14-15 for å kunne få vite kjønn sammen, men er redd det kan bli en utfordring med tanke på ferietiden ja..  

Kanskje dere skal  på ferie til et sted der det er mulig å få tatt en kontroll? 

Nei asså når man snakker om sola. Nå fikk jeg jaggu en time 5/7. Da er jeg 6+5 og kan trygt stole på at hjertet burde slå. Det var herlig! Men ikke er dumt tips @Parv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frksabben skrev (20 minutter siden):

Nei asså når man snakker om sola. Nå fikk jeg jaggu en time 5/7. Da er jeg 6+5 og kan trygt stole på at hjertet burde slå. Det var herlig! Men ikke er dumt tips @Parv!!

Åh, så bra! 😃 Det er jo ikke så alt for lenge til heller. Må jo være deilig å kunne gå inn i ferien uten å bekymre seg for mer enn nødvendig ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (2 minutter siden):

Åh, så bra! 😃 Det er jo ikke så alt for lenge til heller. Må jo være deilig å kunne gå inn i ferien uten å bekymre seg for mer enn nødvendig ❤️ 

Er akkurat det! Er så redd for å gå hele 9 uker med noe som sluttet å utvikle seg i uke 5 liksom😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snakket med jordmor i dag og fått TUL 06.07. Da er jeg 6+2, hadde vært sååå fint å se ett bankende hjerte før vi drar på ferie ♡

Veldig glad for at jeg slipper å vente så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (7 minutter siden):

Jeg har snakket med jordmor i dag og fått TUL 06.07. Da er jeg 6+2, hadde vært sååå fint å se ett bankende hjerte før vi drar på ferie ♡

Veldig glad for at jeg slipper å vente så lenge.

Jeg skal dagen før deg og er da 6+5. Samme tid jeg mistet sist! Blir veldig fint å forhåpentligvis 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 se det litt maskineriet 😌🥺

Endret av Frksabben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg (og mannen) på ul i dag, 12+2 men målte 13+0.
Alt så bra ut men babyen lå med ryggen ut og med ansiktet helt inn mot morkaka (som ligger på bakre vegg) så det var litt vanskelig å se nesebenet. Men nakkefold var bra, vi så 4 hjertekamre (167 bpm), 2 nyrer, blæren, "sommerfuglen" i hjernen, magesekken, vi så ham suge på tommelen og svelge fostervann.

Ham, ja... fordi jeg var helt sikker jeg så noe men turte ikke å si det 😅 Sen spurte hun om vi ville vite kjønn. Og jammen hade jeg rett! Så om vi så riktig så kommer det en gutt til oss i januar (evt. desember, termin enl. målingen i dag er faktisk 1.1. Vi får se hva termin blir på OUL!)

Det var dagens wall of text fra meg, håper det går bra på alle deres tul jeg vet flere skal på snart ❤

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å få vite kjønnet, og se at alt var fint med minien @malani🥰🙌🏼. Vi har samme termindato, så jeg er også 12+2 i dag! Blir spennende å evt få en ny termindato for deg - kanskje det blir en julebaby eller nyttårsbarn?👏🏼😎. Skal selv til UL for å se på organer, nakkefold og se kjønnet selv neste torsdag! Så det gleder jeg meg fælt til👶🏼.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...