Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022

Amatariel

Anbefalte innlegg

Eira2020 skrev (2 timer siden):

Jeg for min del har vært på ny tidlig ultralyd i dag for å få en nærmere bekreftelse av termindato. Fikk samtidig se en liten klump som beveget seg og hadde fått tydelige lemmer siden sist jeg var der for 2 uker siden 🥺 Utrolig hvor mye mer ekte (og skummelt!) alt blir etter å ha sett den lille på skjermen ❤️

Så utrolig kjekt med ny UL og se lille klumpen din ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til alle gravide og alle som har fått sett bankende hjerte på ultralyd :)

Jeg måtte forlate dere forrige måned etter en kjemisk, men er nå tilbake 😄 PP 17 og første ivf med innsett av blastocytt. Har vært redd for enda en kjemisk denne måneden, men nå kan jeg senke skuldrene for iallefall det. Er 4+0 i dag og fikk positiv digital 2-3 nå i kveld 😍 Hcg blodprøve på fredag. Termin 26.02.22. Får du lagt meg inn på liste igjen @Amatariel? :)

Jeg har smuglest i denne tråden og håpet at jeg kunne få komme tilbake, det er så hyggelig her :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Dame1989 said:

Gratulerer til alle gravide og alle som har fått sett bankende hjerte på ultralyd :)

Jeg måtte forlate dere forrige måned etter en kjemisk, men er nå tilbake 😄 PP 17 og første ivf med innsett av blastocytt. Har vært redd for enda en kjemisk denne måneden, men nå kan jeg senke skuldrene for iallefall det. Er 4+0 i dag og fikk positiv digital 2-3 nå i kveld 😍 Hcg blodprøve på fredag. Termin 26.02.22. Får du lagt meg inn på liste igjen @Amatariel? :)

Jeg har smuglest i denne tråden og håpet at jeg kunne få komme tilbake, det er så hyggelig her :)

Åh, så hyggelig! Velkommen tilbake 🥰🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å fjerne meg fra listen.. tok en test hjemme idag som var nesten helt blank 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å høre at det ble sånn Julie97 😪 Vi vil virkelig beholde alle her. Tillat deg å være lei deg, søk støtte hos mannen og når du er klar for det håper jeg du blir gravid raskt igjen. Mange blir det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott med positiv test og gratulerer med graviditet 😄@Dame1989

Ånei, så leit @Julie97Det var trist at det skulle gå slik. Ta vare på deg selv. Håper du snart vil få babyønsket oppfylt❤️

Så bra alt var vel på den siste ultralyden Skikkelig koselig å se lille klumpen. Tenk så mye som skjer der inne hver dag, helt utrolig😍 @Eira2020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, @Dame1989. Så artig at du er tilbake her igjen! 😃

Er så spent på tidlig ultralyd om 2 uker. 🥰 Det eneste som er utrolig sårt er at partner ikke får være med.. Han får sannsynligvis ikke bli med på OUL heller på grunn av sykehusets covid-regler. 😞 

Hvordan har dere andre løst dette? 

Vurderer å bestille en privat UL, men da må jeg i så fall måtte ta fri enda en dag fra jobb og reise to timer hver vei for å få det til, med mindre vi får plassert det i ferien. Synes det er litt voldsomt med tanke på at jeg kommer til å få tett oppfølging med mange ultralyder i løpet av svangerskapet og vil måtte ta fri mange dager fra jobb for dette. 

På den andre siden er dette min partners første barn, og jeg har jo et ønske om at han skal kunne få ta del i hva som skjer.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det skjønner jeg er utrolig vanskelig @Parv :( Jeg syns egentlig at akkurat denne regelen om at partner ikke får være med på UL er dust! Det er èn person ekstra liksom. Ikke akkurat en stor samling av folk.... Kan ikke forestille meg hvordan jeg ville følt det hvis jeg var førstegangs... jeg har jo vært på veldig mange UL i mitt liv, og mange har ikke mannen vært med på. Dessuten har det bare ordnet seg greit her denne gangen. Jeg var på Medicus på TUL på mandag og der tillater de partner. Kort reisevei for oss... og på neste TUL skal vi på sykehus, også der kan partner være med (om det er nødvendig står det i papirene). Men på min fødeplass igjen er det pr. i dag ikke lov, så OUL må jeg nok ta alene. Men for meg er UL i uke 13 viktigst å ha han med (var da vi fikk dårlige nyheter tidligere). Går det bra på den går det sannsynligvis bra på OUL også.

Du skal ikke på ferie et sted det er mulig å ta en privat UL da? For å slippe å ta fridager fra jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Julie97 said:

Da er det bare å fjerne meg fra listen.. tok en test hjemme idag som var nesten helt blank 😭

Å nei 💔❤️ Pass på deg selv! Sender en stor klem!

@Parv æsj ja det er så kinkig. Har flere venninner som har tatt alle kontroller alene, så jeg var egentlig helt innstilt på at sånn blir det bare nå. Men der jeg har tenkt å ta TUL får partner faktisk være med (jeg må uansett gå privat tidlig), og det synes jeg er veldig koselig. Med OUL vet jeg ikke enda, fikk innkalling i dag (!), og foreløpig står det at personer under 18 får lov å ha med én. Men det er jo ikke før i august og jeg håper det endres litt til det 🤞🏻

Og hjelp så ekte det plutselig ble med bekreftelse på fødeplass og tid til kontroll 😳

Endret av Solina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (3 timer siden):

Huff, vet hvordan det føles :( Håper du blir raskt gravid igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (37 minutter siden):

Du skal ikke på ferie et sted det er mulig å ta en privat UL da? For å slippe å ta fridager fra jobb....

Vi har jo ferie og kan sikkert kombinere en bytur med en privat ultralydtime dersom vi finner noen som har kapasitet i sommerferien, så det er absolutt et alternativ. 🙂 Da kan det jo hende vi kan få vite kjønn - og det er jo en kjempebonus. 

Solina skrev (40 minutter siden):

Med OUL vet jeg ikke enda, fikk innkalling i dag (!), og foreløpig står det at personer under 18 får lov å ha med én. Men det er jo ikke før i august og jeg håper det endres litt til det 🤞🏻

Og hjelp så ekte det plutselig ble med bekreftelse på fødeplass og tid til kontroll 😳

Krysser fingrene for at ting forbedrer seg drastisk til august 🙏.  Tipper OUL blir i siste halvdel av august. Tiden går plutselig litt fortere nå når ferien nærmer seg. Plutselig har en tredjedel av svangerskapet gått! tenk det.. 😅 

Hadde det vært barn nummer to eller tre for oss begge, ville vi nok ikke lagt så mye i det. Graviditeten kom nokså brått på både meg og mannen, og han har nok et ekstra behov for å få tatt del i ting for å få litt "tilknytning" til alt som skjer. Dette blir også etter all sannsynlighet hans første og siste barn, og jeg synes jo det er veldig trist om han ikke skal kunne få være med og oppleve å få sett at det faktisk bor en levende baby inni magen min.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Parv said:

Krysser fingrene for at ting forbedrer seg drastisk til august 🙏.  Tipper OUL blir i siste halvdel av august. Tiden går plutselig litt fortere nå når ferien nærmer seg. Plutselig har en tredjedel av svangerskapet gått! tenk det.. 😅 

Hadde det vært barn nummer to eller tre for oss begge, ville vi nok ikke lagt så mye i det. Graviditeten kom nokså brått på både meg og mannen, og han har nok et ekstra behov for å få tatt del i ting for å få litt "tilknytning" til alt som skjer. Dette blir også etter all sannsynlighet hans første og siste barn, og jeg synes jo det er veldig trist om han ikke skal kunne få være med og oppleve å få sett at det faktisk bor en levende baby inni magen min.  

Ja, det forstår jeg godt! Min samboer er foreløpig ganske rolig, men jeg spør og graver om han føler seg utenfor og hvordan han har det 😅 synes dermed det er ekstra stas å få ta ham med så han får litt mer tilknytning. 

Jeg synes også at tiden går litt fortere nå enn den gjorde de første ukene. Og bare noen små uker igjen til ferie 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 i morgen, og tiden går så sakte.. Bestilt ny CBD som skal komme i morgen, håper den da viser 3+! Viste 2-3 forrige fredag, så håper jeg kan slappe av litt mer dersom den viser stigning! 2,5 uke til første TUL. Ikveld har jeg kjent litt milde «kramper» i livmoren, håper det er ufarlig og bare «gode» kramper og at den vokser! 

Veldig gøy å lese om alle som har vært på TUL og sett liv, håper jeg kan si det samme etterhvert! 

Også veldig trist å lese om deg @Julie97, en veldig mager trøst, men jeg sier til meg selv at jeg heller vil miste tidlig enn senere i svangerskapet, eller få et veldig sykt/ikke levedyktig barn. Men nå er det såklart bare trist, og jeg kjenner meg igjen og føler med deg❤️ Lykke til neste PP! 

Håper det går fint med alle dere andre, og at dere får en strålende helg etter morgendagen💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pm07 jeg har hatt småkramping av og på hele tiden. Stort sett er jeg bare glad for at jeg kjenner noe, da jeg ellers ikle har så mange symptomer 😅 får en strøtanke i blant om det er «dumme» kramper, men so far so good. 

Jeg unnet meg en ordentlig innvendig UL i dag jeg, fikk se liv hos fastlegen i forrige uke, men kjente at jeg ville ha en mer nøyaktig sjekk + ha med partner. Og jeg er så glad for at jeg gjorde det, det var så gøy! Jordmor var super og forklarte alt nøye, og vi fikk se en (tilsynelatende) perfekt liten bamsemums som vinket til oss, og høre hjerteslagene 🥰 og det ble målt til akkurat så langt jeg er på vei, så foreløpig beholder jeg terminen min 🙃 er litt lett euforisk nå og har vanskelig for å konsentrere meg om jobb 😅 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært så veldig aktiv her inne selv, men leser innimellom og syns det er spennende å høre om hvordan dere har det 😊

Selv syns jeg det er vanskelig for tiden, jeg føler på så mye engstelse. Jeg var på TUL da jeg var 6+2, og alt så fint og normalt ut, hjertet banket. Men jeg blir bare mer og mer redd for at noe skal være galt (MA), selv om jeg ikke har holdepunkter for det. Jeg føler jeg har ventet en evighet nå, men på mandag skal jeg til ny UL, og da er jeg 10+6. Er veldig nervøs, men gleder meg også. Syns bare det er trist at min kjære ikke får bli med. Håper helgen går fort og at jeg ikke bare uroer meg! Det er tross alt ikke noe jeg kan gjøre uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle får en god helg med sine ❤️ Selv skal jeg prøve å senke skuldrene og prøve og tenke på alt det fine jeg gleder meg til, fremfor alt jeg er redd og engstelig for - som det kanskje ikke egentlig er så sannsynlig at skjer. 

God klem til alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (5 timer siden):

@Pm07 jeg har hatt småkramping av og på hele tiden. Stort sett er jeg bare glad for at jeg kjenner noe, da jeg ellers ikle har så mange symptomer 😅 får en strøtanke i blant om det er «dumme» kramper, men so far so good. 

Jeg unnet meg en ordentlig innvendig UL i dag jeg, fikk se liv hos fastlegen i forrige uke, men kjente at jeg ville ha en mer nøyaktig sjekk + ha med partner. Og jeg er så glad for at jeg gjorde det, det var så gøy! Jordmor var super og forklarte alt nøye, og vi fikk se en (tilsynelatende) perfekt liten bamsemums som vinket til oss, og høre hjerteslagene 🥰 og det ble målt til akkurat så langt jeg er på vei, så foreløpig beholder jeg terminen min 🙃 er litt lett euforisk nå og har vanskelig for å konsentrere meg om jobb 😅 

Var bare litt småkramper igår, har gitt seg helt nå (enn så lenge). Får vel bare trøste oss med at det er normalt og satse på at det går veien! 
Så gøy å se en liten «bamsemums»! Håper å se det samme snart 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...