AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Når på døgnet bør man ta allergimedisin for at det skal virke best? Jeg tar aerius på kvelden men lurer på om effekten blir bedre av å ta de på kvelden da jeg klør og nyser mye for tiden. Hvorfor har Telfast mye sterkere dose (120 mg) enn f.eks Aerius (5mg) og de andre allergimedisinene som finnes? Anonymkode: 779fa...cd1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Dette skal du snakke med legen din om. Anonymkode: 5ba12...5d2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 De skal i utgangspunktet virke i 24 timer, men det kommer an på plagene dine når de bør tas. Jeg tar morgen og kveld i samråd med legen min, da allergien er såpass sterk. Virkemidlene er forskjellig, derfor finnes de i forskjellig styrke. Akkurat som Paracet kommer i 500 mg og Ibux i 200 mg. Anonymkode: 55b95...1b8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Jeg tar telfast morgen og kveld, etter ordre fra legen. Det er ikke samme virkestoff i dem, derfor forskjellig dose. Anonymkode: 9701d...10e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): De skal i utgangspunktet virke i 24 timer, men det kommer an på plagene dine når de bør tas. Jeg tar morgen og kveld i samråd med legen min, da allergien er såpass sterk. Virkemidlene er forskjellig, derfor finnes de i forskjellig styrke. Akkurat som Paracet kommer i 500 mg og Ibux i 200 mg. Anonymkode: 55b95...1b8 Takk for svar. Hvilke tabletter tar du? AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tar telfast morgen og kveld, etter ordre fra legen. Det er ikke samme virkestoff i dem, derfor forskjellig dose. Anonymkode: 9701d...10e Takk for svar. Skjønner at det er forskjellige virkestoffer, men de fleste allergitabletter er på 5 eller 10 mg og så har du plutselig Telfast på 120 mg som er ganske mye mer enn aerius på 5 mg liksom. 😅 Anonymkode: 779fa...cd1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk for svar. Hvilke tabletter tar du? Takk for svar. Skjønner at det er forskjellige virkestoffer, men de fleste allergitabletter er på 5 eller 10 mg og så har du plutselig Telfast på 120 mg som er ganske mye mer enn aerius på 5 mg liksom. 😅 Anonymkode: 779fa...cd1 Ja, det er fordi det er forskjellig virkestoff. Kanskje man trenger mer av det ene stoffet for at det skal virke like bra som det andre? Anonymkode: 9701d...10e
Gjest Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Da også tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Anki, mod
Fremhevede innlegg