AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Jeg vil helst vite det før vi får dem i hus. Mange bruker dem som puter, og jeg vil ikke at ungene skal puste inn gift heller. Anonymkode: 21812...025
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Kan vel regne med de og er giftige. Jeg måtte google for å se hva det var, ser ut som det selges hos useriøse. Nei takk Anonymkode: c0162...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 Takk for svar! Det er sånn jeg og tenker, og nå tar de veldig av i popularitet, så greit å vite. Anonymkode: 21812...025
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Veldig enkel løsning her: Ikke ha leker eller koseting laget av plast, gummi eller skum! Du vil alltid kunne treffe på folk, også foreldre, som mener at XYZ kjempepopulære leker eller samleobjekter i disse materialene «ikke er farlige, for da ville ikke [kjent butikkjede] solgt dem, og se her, de er godkjent.» Da har jeg ett svar: Miljødirektoratet etc anbefaler aldri å gi barn brukte leker av plast/gummi/skum dersom disse er eldre enn fem til ti år. Selv ikke dersom de er i plettfri stand. Vet du hvorfor? Det er fordi vi ALLTID i retrospekt finner ut at ooops, det var noe farlig i dem som vi ikke visste at var farlig på den tiden. Gjør alle en tjeneste og bare hopp av den karusellen 😊 Vi har kjørt leker i tøy og tre, og du så mye enklere det er å forholde seg til miljøstandarder der! Anonymkode: c6576...871
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 Squishmallower er dekket med stoff og kan vaskes (anbefales med kaldt vann og med putetrekk), ikke mye forskjell fra et vanlig kosedyr. Anonymkode: ca280...cd8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Squishmallower er dekket med stoff og kan vaskes (anbefales med kaldt vann og med putetrekk), ikke mye forskjell fra et vanlig kosedyr. Anonymkode: ca280...cd8 Da vet ikke du mye om toksikologi. Selv om noe i skumplast er «dekket av stoff», så betyr IKKE det at barnet ikke puster inn skadelige stoffer, i både gass- og partikkelform, når leken klemmes på, eller bare befinner seg i samme rom for den del. Det er ikke hudkontakt som er alfa og omega for hvorvidt en miljøgift kommer borti oss. Det er rett og slett en veldig utbredt misforståelse, dette her. Anonymkode: c6576...871
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 Hentet fra hjemmesidene «Squishmallows are made from and filled with polyester fibers. No toxic chemicals are used or added to the outside layer OR to the fibers within each plush toy.» Anonymkode: ca280...cd8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå