Gå til innhold

Godt hørselvern?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe hørselvern som stenger ute mye lyd. Behøver ikke radio og slikt tilleggsutstyr. Det viktigste er at de stenger ute mye lyd, og at de er behagelige å ha på i mange timer.
Sitter på hjemmekontor mens naboen har begynt å pigge opp badegulvet. Han skal gjøre det selv og planlegger å bruke ca. to måneder på å pusse opp badet. Jeg må sitte hjemme hele dagen pga. jobb, og får så vondt i ørene av bråket så jeg er nødt til å kjøpe meg et godt hørselvern. 
Noen som har noe å anbefale? Er ikke interessert i å kjøpe hørselvern som stenger ute ca. 15db og som har liten praktisk funksjon. Ønsker et ordentlig hørselvern som stenger ute mye lyd. 
Vil helst handle på nettet, så kom gjerne med linker til nettbutikker som selger slikt til privatpersoner.

Anonymkode: 3e14a...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen her inne som driver med jakt, skyting e.l. og som kan anbefale et godt hørselvern eller en nettbutikk som selger slikt?

Anonymkode: 3e14a...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det noen her inne som driver med jakt, skyting e.l. og som kan anbefale et godt hørselvern eller en nettbutikk som selger slikt?

Anonymkode: 3e14a...56d

Kanskje du kan finne informasjon om hørselvern på dette forumet?
https://www.fjellforum.no/forum/48-jakt/

Anonymkode: dda12...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Spør hos noen som selger piggemaskiner og industrielt verneutstyr, f.eks Würth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 17.04):

Jeg ønsker å kjøpe hørselvern som stenger ute mye lyd. Behøver ikke radio og slikt tilleggsutstyr. Det viktigste er at de stenger ute mye lyd, og at de er behagelige å ha på i mange timer.
Sitter på hjemmekontor mens naboen har begynt å pigge opp badegulvet. Han skal gjøre det selv og planlegger å bruke ca. to måneder på å pusse opp badet. Jeg må sitte hjemme hele dagen pga. jobb, og får så vondt i ørene av bråket så jeg er nødt til å kjøpe meg et godt hørselvern. 
Noen som har noe å anbefale? Er ikke interessert i å kjøpe hørselvern som stenger ute ca. 15db og som har liten praktisk funksjon. Ønsker et ordentlig hørselvern som stenger ute mye lyd. 
Vil helst handle på nettet, så kom gjerne med linker til nettbutikker som selger slikt til privatpersoner.

Anonymkode: 3e14a...56d

Peltor har gode hørselvern. Behagelige å ha på og demper bra. All lyd vil ikke bli borte uansett hva du gjør, men det vil hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peltor og 3M er er vel markedsledere på dette, Men et hørselvern stenger ikke ute all lyd. Det er designet for å dempe all lyd over en satt DB for å forhindre hørselskade, men fremdeles slippe inn nok lyd til at man kan orientere seg i en jobb situasjon.

Sov i ro (eller tilsvarende)+ hørselvern er vel det som demper mest lyd i den form. Du har også en del nye headsett som har innebygd støyredusksjon. Disse fjerner vel utvendig lyd digitalt for å frem musikken bedre. En tredje løsning er vel slik "white noise" som folk med tinitus kan benytte seg av, men hvordan det vil fungere i praksis er jeg usikker på. Tror dette ofte er knyttet opp må spesifikke frekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soma andre her sier 3M Peltor. Men de bare demper skadelig lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...