Gå til innhold

Pollen og coronavaksine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får de som har pollenallergi tilbud om vaksine nå? Og hvorfor ikke alle med pollenallergi. Hvem prioriteres? 

Anonymkode: 197b8...858

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor får de som har pollenallergi tilbud om vaksine nå? Og hvorfor ikke alle med pollenallergi. Hvem prioriteres? 

Kilde?

Anonymkode: bcae2...d0b

AnonymBruker
Skrevet

– Da jeg mottok meldingen fikk jeg litt sjokk. Jeg var først usikker på om det var ekte, men det fremsto legitimt siden jeg måtte logge meg inn med BankID, sier kvinnen til Aftenposten.

18-åringen skjønte ikke hvorfor hun skulle få ta vaksinen før andre. Hun spurte derfor legen sin om hvorfor hun fikk vaksine før alle andre.

Da fikk hun til svar at det var fordi hun har symptomer på pollenallergi, opplyser hun til Aftenposten.

Skrevet

Høres rett og slett merkelig ut med mindre vedkommende har svært kraftig allergi. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som har fått pga pollenallergi? Har du spurt? Hva er evt begrunnelsen for å ha fått eller ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

– Da jeg mottok meldingen fikk jeg litt sjokk. Jeg var først usikker på om det var ekte, men det fremsto legitimt siden jeg måtte logge meg inn med BankID, sier kvinnen til Aftenposten.

18-åringen skjønte ikke hvorfor hun skulle få ta vaksinen før andre. Hun spurte derfor legen sin om hvorfor hun fikk vaksine før alle andre.

Da fikk hun til svar at det var fordi hun har symptomer på pollenallergi, opplyser hun til Aftenposten.

Så ingen ordentlig kilde!

AnonymBruker
Skrevet

I dette tilfelle så var det jo fastlegen til denne 18 åringen som tok denne avgjørelsen. Det er ingen nasjonal retningslinje som sier at pollenallergikere skal få coronavaksinen før de uten pollenallergi.

Anonymkode: 75758...bbc

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er greia med at du spør om dette når du allerede vet svaret. Det står i artikkelen du siterer fra at det har skjedd en feil. 

Anonymkode: 7c974...441

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fortsatt ingen kilde på at folk med pollenallergi generelt får vaksine. Dette er en artikler med for å trekke frem svikt i vaksineringa og denne jenta var et eksempel

Nei, men det er denne artikkelen TS sikter til. Det finnes ingen slik kilde som du spør etter, rett og slett fordi artikkelen forteller at det har vært en feil i systemet. 

AnonymBruker
Skrevet

Men er det en feil i systemet når fastlegen forteller at årsaken var symptomer på pollenallergi? 

AnonymBruker
Skrevet
Sprinkle skrev (1 time siden):

Nei, men det er denne artikkelen TS sikter til. Det finnes ingen slik kilde som du spør etter, rett og slett fordi artikkelen forteller at det har vært en feil i systemet. 

Aha. Da er vi på samme linje :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...