Gå til innhold

Trekke tenner eller rotfylle?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet inn i en kjedelig situasjon, de tre framste tennene i underkjeven må rotfylles, er det ikke best å trekke og legge en bro eller lignende enn å rotfylle alle tre? Jeg vil ikke ha problemer med rotfyllinger senere og vil ha en løsning som sparer meg for tusenlapper her og der.. Tennene kan enten reddes, rotfylles og settes krone på, men da kan det jo henne rotfyllingen går til helvete og jeg må fjerne kronene, rotfylle på nytt og kjøpe ENDA flere kroner. Jeg har råd men er ikke rik og hvis det blir tilfelle må jeg ta lån. 

Anonymkode: 64b42...c80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt problemer med rotfyllt tenner i ettertid. Har rotfyllt to stykk, den ene er forand og var 15 år side. Eneste er at rotfyllte tenner ofte er litt mørkere enn vanlig tenner og må da eventuelt blekes. Men om det er de nede ser man jo ikke det

Anonymkode: 3524e...51d

AnonymBruker
Skrevet

Rotfyll, og ta på kroner, så varer de nok evig. 

Anonymkode: be397...4a3

AnonymBruker
Skrevet

Rotfylling tenner kan være skjørere og om.en er uheldig og tygger på noe hardt kan tanna knekke og rotfylling kanskje også må gjøres igjen. Om en setter på krone etter en rotfylling først som sist, så er det solid 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har aldri hatt problemer med rotfyllt tenner i ettertid. Har rotfyllt to stykk, den ene er forand og var 15 år side. Eneste er at rotfyllte tenner ofte er litt mørkere enn vanlig tenner og må da eventuelt blekes. Men om det er de nede ser man jo ikke det

Anonymkode: 3524e...51d

Jeg tenker ikke på utseende, så de kan bli blå om de vil bare de fungerer. Men jeg har dårlige tenner og jeg vet at hvis rotfyllingene går til helvete så kommer jeg ikke til å makte å fikse på dem igjen og betale så store summer. Jeg har hørt så mye skrekkeksempler om rotfyllinger som har gått gærnt. En annen ting jeg er redd for er kroner. Hørt at bakterier kan samle seg under kronene og da må de knuses.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rotfylling tenner kan være skjørere og om.en er uheldig og tygger på noe hardt kan tanna knekke og rotfylling kanskje også må gjøres igjen. Om en setter på krone etter en rotfylling først som sist, så er det solid 

Så hvis jeg setter på krone er det stor sjans for at det vil gå bra? Tenkte å rotfylle hos spesialist. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvis jeg setter på krone er det stor sjans for at det vil gå bra? Tenkte å rotfylle hos spesialist. 

Ja rotfylling og samtidig krone er bankers, i flg min tannlege. Dyrt, men bra 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja rotfylling og samtidig krone er bankers, i flg min tannlege. Dyrt, men bra 

Håper det varer i noen år i hvert fall, men siden det er tenner under så håper jeg det er mindre kanaler og lite sjanse for tilbakefall 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...