Gå til innhold

karantenehotell

Fremhevede innlegg

Skrevet
Elhaym skrev (6 minutter siden):

Karantenehotellordningen er en ordning som bestemmer hvor karantenen tilbringes, men det innebærer ikke at man isoleres på hotellet:

De som bor på karantenehotell kan oppholde seg utenfor hotellet så fremt de unngår nærkontakt med andre enn dem de eventuelt bor sammen med.

De som er i karantene, kan imidlertid ikke være på en arbeidsplass der også andre oppholder seg, eller på skole eller i barnehage. Det er heller ikke tillatt å bruke offentlig transport annet enn fra innreisepunktet og til karantenehotellet. De som velger å forlate Norge i karantenetiden, kan benytte offentlig transport under utreisen og de som er over 12 år, skal bruke munnbind. Personer som har oppholdt seg utenfor EØS og Schengenområdet i løpet av de siste 10 døgnene før ankomst til Norge kan ikke ta offentlig transport fra ankomststedet til karantenehotellet. Dersom disse ikke har privat transport vil kommunen sørge for transport til karantenehotellet.

Ja, dette fant jeg også. Men det sier fint lite om hvordan selve oppholdet er. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dolce skrev (10 minutter siden):

Ja, dette fant jeg også. Men det sier fint lite om hvordan selve oppholdet er. 

Det er som en helt vanlig karantene rett og slett

Skrevet
Lana01 skrev (2 timer siden):

Man kan forhåpentligvis løse dette  at alle som kommer utenfor  schrengen , spes høy risiko land, må i karantene., også vaksinerte.

Full vaksinerte / gjennomgått covid slipper (  innenfor Schrengen). Andre  må i hjemme karantene ( og komme seg hjem på er sikker måte) og vil få kraftige bøter hvis bryter. 

Det kan man forhåpentligvis gjøre når flere har blitt vaksinert - kanskje kan man også lette på karantene i det hele tatt når mange nok innen EØS/Schengen har blitt vaksinert (og fortsatt krav om karantene hvis man har kommet via EU/Schengen fra 3. land), men det fordrer nok at folk er litt tålmodige mtp. karantenehotell litt til. 

Skrevet
Elhaym skrev (3 timer siden):

Det er som en helt vanlig karantene rett og slett

Nei. Det er ikke som en helt vanlig karantene. 

Da jeg sist var i karantene (for noen måneder siden) var jeg hjemme i egen bolig. Og traff ingen andre før det var gått 10 dager.

Jeg tråkket ikke rundt i 10 dager innesperret på et hotell sammen med x antall folk fra ymse land og destinasjoner. 

• Liker 2
Skrevet
Dolce skrev (48 minutter siden):

Nei. Det er ikke som en helt vanlig karantene. 

Da jeg sist var i karantene (for noen måneder siden) var jeg hjemme i egen bolig. Og traff ingen andre før det var gått 10 dager.

Jeg tråkket ikke rundt i 10 dager innesperret på et hotell sammen med x antall folk fra ymse land og destinasjoner. 

Konseptet er det samme bare at du ikke får ha denne karantenen hjemme fordi staten ikke stoler på deg eller din reise. Dritkjipt. Eneste positive må jo være at man får mat servert, men det er jo dyrt.

• Opprett ny...