Gå til innhold

Motorsykkelklær, passasjer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En god venn (*host*) har ytret ønske om å ha meg med på motorsykkeltur, men fremtiden vår er litt for usikker til at det er verdt å investere i fullt utstyr, for å si det sånn. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan løse problemet med klær/sikkerhetsutstyr når jeg kanskje bare skal være passasjer en gang eller to?

Er det mulig å leie utstyr noe sted? Jeg kan jo umulig være den første dama som er i denne situasjonen. 

Anonymkode: ee9c6...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør hos en mcforhandler. Kan være at du får leie det du trenger der, uten å måtte leie mc’n også. Ellers kan det være at du søker blant dine venner, kan jo hende noen har noe på lur om de ikke har mc. Bare husk at hjelmen må sitte godt på hodet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tdm900 skrev (2 timer siden):

Spør hos en mcforhandler. Kan være at du får leie det du trenger der, uten å måtte leie mc’n også. Ellers kan det være at du søker blant dine venner, kan jo hende noen har noe på lur om de ikke har mc. Bare husk at hjelmen må sitte godt på hodet.

Takk for tips. :) Har ikke funne noe om utleie av klær hos forhandlerne i området når jeg har lett på nettet, men da spør jeg likevel. :) 

Anonymkode: ee9c6...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bor sentralt, det er mye brukt utstyr å få kjøpt på Finn/FB. Kjøper man billig kan man selge billig om man ikke vil kjøre mer. Du bør ha jakke+bukse+hansker+støvler og helst en ryggskinne.

Men kjøp en god hjelm som passer, Thansen har billige MT hjelmer som er veldig bra ifølge tester (Sharp test). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Større sjans for leie av klær hos kjøreskolene. 

Kanskje han kjenner noen dere kan låne utstyr av? Mine kompiser har noe for passasjerene selv og noen ganger har de lånt av meg. 

Anonymkode: ebe8f...fb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Større sjans for leie av klær hos kjøreskolene. 

Anonymkode: ebe8f...fb3

Kjøreskolen jeg kjørte på, leide ut. Men de rengjorde svært sjeldent plaggene. Så de bestod av 50% stoff og 50% svette fra elevene som hadde kjørt med de. Kjørte hos to skoler og så det samme begge stedene. Vil anbefale å leie fra andre steder 😆

Anonymkode: 6dbf0...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...