Gå til innhold

Hvordan gå ned 9 kg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har klart det? 

Veier 64 og vil ned til 55, er 162 cm. 

 

Hva gjorde du spiste trente etc hvor lang tid tok det? 

 

 

Anonymkode: 93da9...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis mindre og løp mere så renner kilo av :)

Anonymkode: dcd1b...7f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er 90% kosthold og 10% trening. Altså, spis bedre, men gjør endringer du kan leve med i lengden, hvis ikke legger du bare på deg så fort du dropper "dietten".

Anonymkode: 6ed95...7b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du laster ned f.eks lifesum og bør ta sikte på å gå ned 500 gram i uka. Om du er sånn passe aktiv kan du dermed spise ca 1500 kcal/dagen.

Anonymkode: 42eb1...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ligger ikke i å gå ned 9 kg. Problemet ligger i å holde seg der, ettersom kroppen arbeider mot deg og bruker alt av hormoner og lignende til å prøve å få deg tilbake til da du var på ditt tyngste. Dermed, for at du skal gå varig ned å bli der, ville jeg satset på justeringer du faktisk kan leve med resten av livet. Legg hvertfall opp til en forholdsvis treg nedgang. Hva med å prøve et kaloriunderskudd på 800 kalorier i uka (100-200 om dagen) + litt ekstra trening?  Da kan du gå ned 0,5kg i måneden, sakte men sikkert. 

Anonymkode: ade13...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinert lavkarbo og lavkalori. Gikk ned 15 kg på 5-6 måneder, og holder vekten fortsatt (var i mål i januar). 

Anonymkode: 85e7f...947

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det blitt så populært å avvise trening mtp vektnedgang? Den evige greia med at det er 80-90% kosthold....

Enkelte reagerer på trening, på hverdagsmosjonsnivå, med å bli sultne, men veldig mange, som meg, så har det motsatt effekt. Når jeg har hatt en god økt så har jeg ikke lyst til å spise usunt. Ikke bare fordi at det vil "ødelegge" treningen, men også fordi at det har skjedd noe biologisk. Jeg har mindre lyst på usunn mat etter trening. Jeg er full av gode endorfiner, og trenger ikke det sukkerkicket etterpå. 

Begynte å trene for to år siden og har gått ned 11 kg i denne perioden. Har ikke telt en eneste kalori, er ikke på noe lavkarbo eller periodisk faste, spist det jeg ville, men jeg har bare mye mindre lyst på usunn mat. Så det er mer enn bare forbrente aktivitetskalorier.

Min trening er styrke 2 ganger i uken og løping 3-4 ganger i uken (ligger på rundt 30 km per uke)

Anonymkode: a3bf6...747

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 22.31):

Problemet ligger ikke i å gå ned 9 kg. Problemet ligger i å holde seg der, ettersom kroppen arbeider mot deg og bruker alt av hormoner og lignende til å prøve å få deg tilbake til da du var på ditt tyngste. Dermed, for at du skal gå varig ned å bli der, ville jeg satset på justeringer du faktisk kan leve med resten av livet. Legg hvertfall opp til en forholdsvis treg nedgang. Hva med å prøve et kaloriunderskudd på 800 kalorier i uka (100-200 om dagen) + litt ekstra trening?  Da kan du gå ned 0,5kg i måneden, sakte men sikkert. 

Anonymkode: ade13...17f

Nja. Er man bare 9kg over det man ønsker som ts så har ikke disse biologiske mekanismene satt inn noe særlig enda. Dette skjer nærmere langvarig fedme. 

Anonymkode: 212ce...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar folkens, har lastet ned lifesum, og jogger/går ca 7 km hver dag, 0 snop og litt under 1500 kcal hver dag. 

 

Håper dette kan gi resultater altså. 

Men motivasjonen merker jeg henger i litt tynn tråd har fått mensen og føler meg super oppblåst. 

Noen som har veid mere under mensen? Eller merket at vekten går opp? 

Anonymkode: 93da9...373

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for alle svar folkens, har lastet ned lifesum, og jogger/går ca 7 km hver dag, 0 snop og litt under 1500 kcal hver dag. 

 

Håper dette kan gi resultater altså. 

Men motivasjonen merker jeg henger i litt tynn tråd har fått mensen og føler meg super oppblåst. 

Noen som har veid mere under mensen? Eller merket at vekten går opp? 

Anonymkode: 93da9...373

Jeg veier alltid 2 kg mer under mensen. Føles som 18 kg:) Da føler du deg ekstra flink når den er over!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for alle svar folkens, har lastet ned lifesum, og jogger/går ca 7 km hver dag, 0 snop og litt under 1500 kcal hver dag. 

 

Håper dette kan gi resultater altså. 

Men motivasjonen merker jeg henger i litt tynn tråd har fått mensen og føler meg super oppblåst. 

Noen som har veid mere under mensen? Eller merket at vekten går opp? 

Anonymkode: 93da9...373

Jeg gjør det. Jeg har et "rituale" hver måned der jeg blir forferdet over hvor mye jeg har lagt på meg og nedfor på grunn av det. Magen og puppene står rett ut, jeg er oppblåst og forstoppet og blir andpusten av å gå fra soverommet til badet. Jeg spiser nok litt mere disse dagene og så, og siden kroppen er så vrang trener jeg lite. Men så får jeg mensen og da er kroppen tilbake til vanlig form og fasong ca. dag 2. Helt snålt, men har bare godtatt at jeg opplever kraftig pms. Merker det veldig godt på humøret også. Min mor var også slik. 

Det er altså helt normalt og jeg foreslår at du skal bare la de 3-5 dagene det står på passere som ei sky på himmelen. 

Anonymkode: ee010...e60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 22.31):

Kombinert lavkarbo og lavkalori. Gikk ned 15 kg på 5-6 måneder, og holder vekten fortsatt (var i mål i januar). 

Anonymkode: 85e7f...947

Fulgte du noe spesielt opplegg eller lagde du ditt eget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 22.25):

Spis mindre og løp mere så renner kilo av :)

Anonymkode: dcd1b...7f9

Bestem deg for å kutte ut alt av sukker :)

Anonymkode: fb98b...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg latet ned Lifesum, kuttet raske karbohydrater og veide maten. Eks til frokost spiste jeg alltid havregrøt, men uten å veie spiste jeg fort 3 ganger anbefalte mengde. Nå veier jeg og spiser en mer normal porsjon. Pluss det av mosjon du klarer, jeg har helseutfordringer som gjør at hard trening er uaktuelt men går mye turer i skog og mark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 22.27):

Ja, du laster ned f.eks lifesum og bør ta sikte på å gå ned 500 gram i uka. Om du er sånn passe aktiv kan du dermed spise ca 1500 kcal/dagen.

Anonymkode: 42eb1...d08

Jepp, det var det jeg gjorde, men det tok meg nesten et halvt år. Men nå var jeg tjukk i utgangspunktet, og da går man fortere ned i vekt, spesielt de første kiloene. Jo lettere kropp, jo lettere jobber kroppen og jo lavere kaloriforbruk. Så mulig TS må gå mer i underskudd eller bruke mye lengre tid på å gå ned 9 kg.

Anonymkode: 757f7...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...