Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
NewStart87 skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg er i god form og oppegående, ja. Men hvis jeg er dement og driter på meg selv, så nei. 

Men det er mer sannsynlig at man ender opp dritende i en bleie og at «Bella» helsefagarbeideren fra Brasil må mate deg og heise deg opp i passiv heis fra rullestol når du skal sove. Så kommer «Rita» fra Eritrea på nattevakt og skifter bleie på deg. 

Anonymkode: 40fc7...ac5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis jeg har grei nok helse ønsker jeg å leve så lenge som mulig. Med forbehold om at jeg fortsatt har familie som lever. 

Anonymkode: 3778b...f99

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er mer sannsynlig at man ender opp dritende i en bleie og at «Bella» helsefagarbeideren fra Brasil må mate deg og heise deg opp i passiv heis fra rullestol når du skal sove. Så kommer «Rita» fra Eritrea på nattevakt og skifter bleie på deg. 

Anonymkode: 40fc7...ac5

Spiller det noen rolle hvor de kommer fra da:klo:

Når du har kommet dit i livet har du nok glemt at du er er en liten idiotisk rasist i utgangspunktet.. 

 

  • Liker 3
Skrevet

Nei takk! Det er ikke aktuelt, uansett. Må klare å komme på noe lurt lenge før den tid!

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (Akkurat nå):

Spiller det noen rolle hvor de kommer fra da:klo:

Når du har kommet dit i livet har du nok glemt at du er er en liten idiotisk rasist i utgangspunktet.. 

 

Enig her.

-Ts

Anonymkode: 871dc...6ea

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 20.46):

Men det er mer sannsynlig at man ender opp dritende i en bleie og at «Bella» helsefagarbeideren fra Brasil må mate deg og heise deg opp i passiv heis fra rullestol når du skal sove. Så kommer «Rita» fra Eritrea på nattevakt og skifter bleie på deg. 

Anonymkode: 40fc7...ac5

Jeg har jobbet på flere eldrehjem. Du vet at i mange afrikanske land er tanken på å plassere eldre på hjem forferdelig? Dermed er disse ansatte fra slike land fantastiske mot de eldre. Jeg velger glatt en ansatt fra enkelte land, Thailand, deler av Afrika etc enn en norsk ansatt om jeg havner på eldrehjem. 

Anonymkode: 556d8...2b4

AnonymBruker
Skrevet

Nå fungerer jo ikke biologien sånn at man kan velge hvor gammel man blir. Det man har kontroll over er å spise sunt, trene og holde seg slank, da er det mindre risiko for å bli pleietrengende de siste 20 årene av livet. 

Anonymkode: 6a12f...0d7

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nei.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har planer om å dø "ung" i gammel alder. Altså holde meg frisk. Det vil jeg få til ved å spise mye næringsrik mat og ved å holde meg i fysisk aktivitet og holde meg i mental aktivitet. 

Det de fleste eldre faktisk dør av er sarkopeni. Man må spise en stor dose av aminosyren leucin 1-2 ganger om dagen for å forhindre muskelsvinn. Leucin er det lite av i planteriket, så animalske kilder er de beste. 

Rødt kjøtt er også det eneste som ser ut til å kunne øke lengden på telomerene, så det ser ut til å bremse aldring. Så jeg skal spise masse rødt kjøtt.

Anonymkode: 8e152...c99

  • Liker 5
Skrevet (endret)

Spørsmålet er ikke hvorvidt jeg ønsker å bli hundre år, spørsmålet er om jeg aksepterer å bli mindre enn hundre år. Jeg er innforstått med at jeg ikke kan velge dette selv. Jeg kan når som helst velge å forlate livet, den er grei, men jeg kan ikke velge om jeg får bli hundre år. Dermed er spørsmålet en ugyldig problemstilling i henhold til Ockhams barberkniv. Om det derimot var opp til meg selv å avgjøre dette, ville jeg naturligvis blitt hundre, og gjerne eldre. Livet er et vakkert sted om du behandler det godt.

Endret av Skapelse G. Røt
Skrevet

Dersom jeg er ved god helse og har tak over hodet, så. 

Skrevet

At forskerne snart klarer å bremse aldringsprosessen tror jeg er nærmere enn mange forstår. Men hva gjør vi da? Hvis dette skjer. Jorden tåler snart ikke flere av oss.

  • Liker 1
Skrevet

Nei, 1/3 holder i massevis.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt, i min familie blir folk 100 og bor fortsatt hjemme, går tur hver dag osv , så har genene på min side. Men er redd det blir ensomt, de har ikke mange venner igjen. 

Anonymkode: 3dcdc...b70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...