Gå til innhold

Hvor laster dere legemidler

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som har gått ut på dato, eller små rester av øyedråper (engangsampuller) eller nesespray. 

Leverer dere på apoteket, eller går det i boss? 

Anonymkode: 51c53...eb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som har gått ut på dato, eller små rester av øyedråper (engangsampuller) eller nesespray. 

*kaster🙈

AnonymBruker
Skrevet

Det skal leveres til apotek for å destrueres korrekt :) 

Anonymkode: 4961d...cb8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Samler opp i en pose og leverer på apoteket.

Anonymkode: 1d802...63b

AnonymBruker
Skrevet

Kaster det i søppelet. 

Anonymkode: 023d0...303

Skrevet (endret)

Legemidler leverer jeg på apoteket. 

Endret av Huset
Skrevet

Nesedråper, øyedråper, salver og lignende kaster jeg i restavfallet - medisiner i tablettform leverer jeg på apoteket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kaster det i søppelet. 

Anonymkode: 023d0...303

Har du tenkt på at de som jobber med å brenne avfall kan få skader av at du kaster det i søpla? 

Jeg samler selvsagt i en pose og leverer på apoteket.

Anonymkode: 39ca2...c2f

Skrevet

Samler medikamenter som er gått ut på dato eller jeg har sluttet å bruke i en pose til jeg husker å ta det med til apoteket for destruering. Saltvannsampuller går i plastsøpla og tom nesespray går i søpla.

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker å svare apoteket, men for å være ærlig så går det i søpla.

Anonymkode: eedfd...01a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Har du tenkt på at de som jobber med å brenne avfall kan få skader av at du kaster det i søpla? 

Jeg samler selvsagt i en pose og leverer på apoteket.

Anonymkode: 39ca2...c2f

De som brenner avfall står på ingen måte i røyken. Dessuten er det ingen "de som brenner avfall", det er maskiner alt sammen. Vi lever i 2021, ikke 1890.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

De som brenner avfall står på ingen måte i røyken. Dessuten er det ingen "de som brenner avfall", det er maskiner alt sammen. Vi lever i 2021, ikke 1890.

Og hadde de stått i røyken, hadde de tatt kvelden pga kreft og hva som verre er grunnet all plasten som brennes, lenge før den promillen eller mindre med medisiner hadde påvirket dem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rett i søppelet. Samme med batterier, lyspærer osv. Redde kloden får noen andre ta seg av, jeg gjør det enklest mulig. 

Anonymkode: 9af2d...b07

Skrevet

Det står vel strengt tatt i skapet og venter på at jeg skal gjøre noe :sjenert: . 

Trodde det var veldig greit å levere på apoteket, men første og eneste gang jeg prøvde det (for mange år siden) så fikk jeg beskjed om at "du må ikke tro du får pengene tilbake". Jeg ble så forbløffet at jeg bare gikk. Det kunne selvsagt ikke falle meg inn å få penger tilbake, jeg ville bare bli kvitt medisinene på den anbefalte måten. Siden har jeg kviet meg for å prøve igjen, men har heldigvis ikke ofte behov for medisiner så det er ikke slik at jeg fyller opp skuffer og skap. 

Logikken sier meg at apotekansatte er blitt bedre på både service og sunn fornuft siden den gang, men det frister liksom ikke å bli tatt for å være idiot en gang til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Rett i søppelet. Samme med batterier, lyspærer osv. Redde kloden får noen andre ta seg av, jeg gjør det enklest mulig. 

Anonymkode: 9af2d...b07

https://www.nrk.no/nordland/her-eksploderer-feilsorterte-litiumbatterier-pa-soppelanlegget-1.14845257

Gratulerer med å bidra til brann. Får håpe ikke noen blir skadet eller dør fordi du er egoist.

Anonymkode: 274dc...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...