Knirke Skrevet 7. mai 2021 #1 Del Skrevet 7. mai 2021 Jeg skal strikke noen barnegensere (designer selv, så jeg har ikke oppskrift), og lurer på hvilket garn passer best til barnegensere. Jeg tenker da på slitestyrke, vaskbarhet osv. Vil jo selvfølgelig ikke lage en genser som klør som barnet ikke vil bruke... Hvilket garn bruker dere til barnegensere og hvorfor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 7. mai 2021 #2 Del Skrevet 7. mai 2021 (endret) Drops merino extra fine (evt baby merino) er min favoritt til barnetøy. Det kan vaskes på vanlig vask, noe jeg ser på som et must når jeg skal strikke klær til barn (utenom typiske ullklær til vinter eller pentøy). Det klør ikke. Endret 7. mai 2021 av Kittyfox 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Del Skrevet 7. mai 2021 Sunday😍 Mykt på barnehuden, godt å strikke med, tåler maskinvask og non superwash🙌🏽 Anonymkode: 162e8...a7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Del Skrevet 8. mai 2021 Kos garn er genialt til barnegensere Anonymkode: 164e4...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 9. mai 2021 #5 Del Skrevet 9. mai 2021 Jeg pleier å strikke i drops alpakka til mini. Det blir mykt og deilig, og får så fin, bittelitt pusete overflate. God pris er det også, og passe tykt. Jeg vet merino er populært også, men jeg synes det blir for glatt og pent. Men der er vi forskjellige 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Del Skrevet 9. mai 2021 Ingebjørg skrev (5 minutter siden): Jeg pleier å strikke i drops alpakka til mini. Det blir mykt og deilig, og får så fin, bittelitt pusete overflate. God pris er det også, og passe tykt. Jeg vet merino er populært også, men jeg synes det blir for glatt og pent. Men der er vi forskjellige 😊 Hvordan bør man vaske plagg av drops alpakka? Kan de vaskes i maskin på 30 eller 40 grader finvask el.l.? Eller ullvugge? Anonymkode: 632ca...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 9. mai 2021 #7 Del Skrevet 9. mai 2021 Bruker 30 grader ullprogram på maskina mi, og milo. Blir helt rent, selv om de var marinert i banan, søle eller leverpostei før de gikk inn i maskina 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #8 Del Skrevet 9. mai 2021 Ingebjørg skrev (Akkurat nå): Bruker 30 grader ullprogram på maskina mi, og milo. Blir helt rent, selv om de var marinert i banan, søle eller leverpostei før de gikk inn i maskina 😊 Takk for hjelpen! 💐 Jeg var redd for at det ble tovet i maskinvask. Anonymkode: 632ca...483 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå