Gå til innhold

De har funnet endret hvite blodceller

Fremhevede innlegg

Skrevet
  •  

Shit

Jeg tok blodprøver, å de lå veldig lenge før de fikk sjekket blodet mitt sa legen da han ringte idag. De har funnet endringer på de hvite blodcellene. Enten så er det pga at blodet ikke ble testet med en gang, eller så er jeg alvorlig syk

Skal inn på sykehus på mandag og ta nye prøver

Noen som opplevd, at prøvene har vist feil? Er helt stressa. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var deg hadde jeg ringt legevakta om det spørsmålet, jeg hadde sagt at jeg bekymrer meg og lurer på om det er en mulighet for at de har ligget for lenge, at det er grunnen. 

Klem, kan ikke forstille meg hvor ekkelt dette er for deg! 

Anonymkode: c34c3...67a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg var deg hadde jeg ringt legevakta om det spørsmålet, jeg hadde sagt at jeg bekymrer meg og lurer på om det er en mulighet for at de har ligget for lenge, at det er grunnen. 

Klem, kan ikke forstille meg hvor ekkelt dette er for deg! 

Slike ting ringer en ikke legevakten for. Ikke rart det er lange telefonkøer når folk ringer om småting. Dette skal ts spørre fastlegen sin om.

Anonymkode: 7cc18...6ed

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Slike ting ringer en ikke legevakten for. Ikke rart det er lange telefonkøer når folk ringer om småting. Dette skal ts spørre fastlegen sin om.

Klokka er over stengetid, du bestemmer ikke hva en skal ringe legevakta for eller ikke. Når man ringer legevakta får en snakke med noen først som bestemmer om man skal snakke med legen, den personen, ikke du. 

Ts er i en stressende og tøff situasjon, og jeg kan bare tenke meg tankekjøret fra i dag og til mandag morgen, derfor anbefalte jeg å snakke med lege nå, og det er legevakta. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (1 time siden):
  •  

Shit

Jeg tok blodprøver, å de lå veldig lenge før de fikk sjekket blodet mitt sa legen da han ringte idag. De har funnet endringer på de hvite blodcellene. Enten så er det pga at blodet ikke ble testet med en gang, eller så er jeg alvorlig syk

Satser på at blodprøven har blitt liggende for lenge🤞🏻 Kan jo virke sånn siden han startet med å understreke det! Uansett lykke til, er jo ikke noe du får gjort med det før mandag uansett... Skjønner det kan bli en kjip helg for deg!

Anonymkode: cd9ad...8e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Les hva trådstarter har skrevet da. Hun har jo allerede pratet med legen. 

Anonymkode: af457...e42

• Liker 2
Skrevet

Klokka er over stengetid, du bestemmer ikke hva en skal ringe legevakta for eller ikke. Når man ringer legevakta får en snakke med noen først som bestemmer om man skal snakke med legen, den personen, ikke du. 

Ts er i en stressende og tøff situasjon, og jeg kan bare tenke meg tankekjøret fra i dag og til mandag morgen, derfor anbefalte jeg å snakke med lege nå, og det er legevakta. 

Nei, man ringer ikke legevakta for dette...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vits å ringe legevakta, enten har prøvene ligget for lenge, eller ikke. Det vet ikke legevakta noe mer om enn noen andre. Men er en kjent sak at blodprøver kan forringes av å bli behandlet feil. 

Anonymkode: a1f09...5a6

• Liker 8
Skrevet

Min mann fikk samme beskjed for et par mnd tilbake, ingenting farlig 😊 tror det er tilfellet for deg og, ts❤️ viktig at du får sjekket ytterligere 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Legevakten kan gjøre null og niks med dette. Skjønner ikke at ikke alle forstår det! De har jo ikke prøven, og vil bare vise til at du må møte opp på sykehuset på mandag. Satser på at alt er ok, ts!

Anonymkode: 02591...fa8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når de i det hele tatt never at det kan være på grunn av at prøvene har ligget for lenge. Så ville jeg ha stolt på det. Hadde de mistenkt noe akutt så hadde du fått beskjed om å komme innom med en gang, eller møte opp hos sykehuset og ta prøver der siden det er helg. 

Og nei, du ringer ikke legevakten. Du har snakket med lege og du har fått beskjed om å komme på mandag. Det er ingen grunn til å ringe, det er ingenting de kan gjøre.

Anonymkode: 80620...80d

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk beskjed på tirsdag, at det var instrumentalarm. De hadde funnet endret blodceller. 

Innpå sykehuset igår igjen, å da skulle en spesialist innen blodsykdommer, sjekke blodet mitt.  Og da sa de at jeg skulle få svar innen en time. 

Timene gikk, å ikke hørte jeg noe. Så jeg ringte til legesenteret, å hun som svarte tlf mente på at prøvene var fine. Skulle legen finne noe, så hører jeg noe på fredag. 

Fikk litt mer ro i sjela😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 17.29):

En ringer fastlegen når kontoret er åpent. Legevakten er kun for øyeblikkelig hjelp.l

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde svært lavt antall hvite blodlegemer uten en spesifikk grunn☺️(måtte ta beinmargsprøve) 

Anonymkode: 82990...76b

Skrevet

jeg hadde svært lavt antall hvite blodlegemer uten en spesifikk grunn☺️(måtte ta beinmargsprøve) 

Anonymkode: 82990...76b

Jeg har forhøyet 

Skrevet

Det må ha føltes veldig skummelt for deg. Satser på at du får telefon i morgen også er saken ut av verden. :)

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det ts?

Anonymkode: 5ce9f...08d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke bety at du er alvorlig syk. Det kan være infeksjoner du har hatt i kroppen bare. 
barnet mitt hadde lave blodplater og høy feber, ble lagt inn på sykehus. Jeg googlet og var livredd. Etterkomtrollen viste blodprøvene at blodplatene hadde stabilisert seg. 
det er liten sjans at det er noe alvorlig. 

Anonymkode: 81b1f...81d

• 2 uker senere...
Skrevet
Maestro skrev (På 7.5.2021 den 16.52):
  •  

Shit

Går det bra med deg? ❤️

Skrevet
Flytendesåpe skrev (5 minutter siden):

Går det bra med deg? ❤️

Ja, heldigvis ingenting farlig ❤️

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...