AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #1 Skrevet 7. mai 2021 Fant noen gamle, slitte teak-bord på loppis og elsker å male møbler i sære farger, lage morsomme mønste med akryltusj, og så videre. Så forteller svigermor meg at jeg må grunne dem. Må jeg? Jeg mener, hvis jeg pusser ned lakken på bordplata, slik at det bare er ubehandlet tre igjen - må jeg grunne? Tenkte bare å male/tegne med akryl, så lakke over. Det har funka greit før, men kanskje det ikke er holdbart? Har noen en grunning å anbefale, i så fall? Anonymkode: 46f7e...6a5
kikkana Skrevet 7. mai 2021 #2 Skrevet 7. mai 2021 (endret) Hvis du pusser overflaten med for fint sandpapir vil malingen slippe mye kjappere og da bør du i såfall ha grunning. Men jo grovere sandpapir jo mer vil malingen trenge litt ned i treverket og da sitter den bedre. Lakken vil beskytte overflaten greit, så lenge du ikke bruker noe svada lakk. Så hvis du pusser med veldig fint papir burde du nok bruke grunning for heft ja. Stor stor forskjell på type maling også. Endret 7. mai 2021 av kikkana
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Skrevet 7. mai 2021 Men man maler jo ikke teak møbler. Kan du ikke være kunstnerisk med noen andre møbler? Anonymkode: dfe0f...45e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå