Gå til innhold

November-brud?


Unn_T

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne og sett på bryllupskalenderen,

og det er nesten ingen som skal gifte seg i november!!!! :o

Er det virkelig ingen flere???? :-?

Uansett, til dere som skal gifte dere da: Hvor mye har dere fått gjort så langt?

Vi er ferdige med følgende:

Kirkevalg - Nidarosdomen

Dato - 16.11.02

Festlokale - Et hotel i Trondheim

Forlovere - våre beste venner

Gaveåpnere - Søsken og søskenbarn

Meny - masse god mat :D

Valg av salmer

Bil fra kirken - Min forlovedes bror skal kjøre

DJ - Min forlovedes bror har fått jobben der også

Sang i kirken - Min forlover skal synge

Klærne - Begge skal leie klær

Bryllupsreise - Går til Tenerife

Toastmaster - Min forlovedes far

Bordkort

Gjesteliste

Bordplassering

Fotograf

Bryllupskake

Andre kaker

Det er vel det vi har fått gjort så langt.

Ellers så skal vi avtale tid for brudebuketten, presten, prøvetime hos frisøren og tilpassing av klærne.

Føler vel egentlig at vi er ganske godt i rute, men man vet jo aldri...

Gleder oss som besatt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kommet nesten like langt, og jeg skal gifte meg en måned senere.

Så at dere har funnet salmer - noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha følgende salmer:

- Kom og hør et gledens ord (Amazing Grace på norsk)

- Alltid freidig

- Kjærlighet fra Gud

Fant ut at det var greiest å velge salmer som mange kan, og som samtidig har en eller annen mening for oss.

Forloveren min skal også synge en sang i kirken for oss.

Hun skal synge Amazed med Lonestar i.o.m at det er min og min kjæres sang. :rodme:

Har dere bestemt dere for noen spesielle dere eller?

Hvilke inn og utmarsjer skal dere ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis organisten spiller disse skal vi gå inn til Trumpet Voluntary og ut til Brudemarsj fra Telemark.

Av salmer har jeg Deilig er jorden, som jeg syns er fin, alle kan den og det er ikke en julesang - og det at alle forbinder den med jul gjør ingenting, for vi gifter oss 21.desember.

Problemet er at jeg ikke har funnet noen flere salmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker på Orkdal menighet kan det hende du finner noen.

Der har de både tekst og melodi så du kan høre gjennom de, og se om det er noen du liker.

Det var der vi fant salmene våre.

Forresten syns jeg Deilig er jorden var et godt valg!!

Den er jo bare sååå fin da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kommet nesten like langt og vi gifter oss i august 2003. synes det er greit å være ferdig med det meste i god tid. liker ikke å stresse jeg. jeg skal få sydd kjole i februar, min tilkommende skal kjøpe antrekk og vi sender ut innbydelser i mars :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

No blir det panikk når du mojna sier at du skal gifte deg i august 2003 og er like langt i planleggingen som de som skal gifte seg om 1-2 måneder.

Og sende ut innbydelsene i mars og bryllupet er i august, da har du god tid. Vanligvis sendes de ut ca 3 måneder før, svarfrist 1 måned før. :wink:

Vel til deg Unn-T. Det ser ut til at dere er i rute. Vi hadde samtale med presten ang. salmer, litt om oss ol. ca 1 uke før bryllupet. Prøvetime hos frisør hadde jeg under 2 uker før bryllupet (frisøren ville ha det så nærmt opp mot bryllupet som mulig, husker detaljene bedre da). Prøvetime for klær 1-1 1/2 måned før. Brudebuketten også 1-1 1/2 måned før.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt liker jeg ikke å stresse, og vil ha alt under kontroll. :hoho:

Vi sender ut innbydelsene så tidlig fordi vi skal ha oppover en del folk både fra Tyskland, Sverige og sør Norge, så de trenger litt tid til å fine ut hvordan de skal ha det med ferie, barnepass og lignende. Og som ikke det er nok driver jeg og planlegger et annet bryllup parallellt med mitt eget sammen med ei venninne. Sammenligner og sånt. Deilig å ha god tid. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:smile: Jeg skal gifte meg i november også, 2 nov. og vi har ordnet det meste.Endel ting får man ikke gjort før noen dager i forveien så...2 november er faktisk min fødselsdag(en dag mindre for mannen i mitt liv å huske på ):hoho: Jeg har lagt merke til at det ikke er så veldig mange som gifter seg på denne tida, kanskje like greit så er det lettere å få den kirken man vil og det lokale man vil.Hvor mange gjester har dere invitert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bursdag 4 november jeg og forloveden min har bursdag 14 november, så vi får samlet det vi også. :hoho:

Vi blir mellom 60-64 stykker i bryllupet

(masse familie og slekt fra min side blant annet),

og kommer til å holde alt i Trondheim selv om vi bor på Lillehammer.

Var faktisk bare ren tilfeldighet at vi fikk plass i Nidarosdomen.

Vi var sikre på at det var kjempevanskelig å få plass der,

men ettersom vi var ute i god tid ( ca 1 år) fikk vi plass den dagen vi ønsket.

Hadde sendt en mail dit bare for å se om det gikk an liksom... :)

Hvor mange blir dere forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 52 stk. til middag og ca 30 til kaffe.Vi valgte å invitere søskenbarn(som er fylt 18 år) og noen venner til kaffe og fest.Syns det er en grei måte og gjøre det på :) Min forlover skal synge "from this moment on" i kirken og det gleder vi oss til,en nydelig sang med en nydelig tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det bare 5 uker igjen da. Det er utrolig hvor fort tiden går... :D

Har funnet ut at det faktisk er mange ting som må gjøres enda, så det føles som om det blir en smule hektisk.

Men gleder meg som bare det da!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Vi skal gifte oss 28. desember 2002, det er visst heller ikke så vanlig. Vi har det meste under kontroll, men jammen er det mye å ordne.

Ble kjempeglad når jeg nå fant dette nettstedet her er det masse gode tips og råd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...