AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Del Skrevet 6. mai 2021 Har en suzuki swift nå på 90 hk. Syns den er veldig grei til mitt bruk, men begynner å bli lei av å måtte «gasse på» når det er snakk om større hastigheter. Lurer på om det er bare oppi hodet mitt eller om det er bedre kjørefølelse med mer hestekrefter? Hvor mye må man opp i ca? takk for svar Anonymkode: dcb3d...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Squall Skrevet 7. mai 2021 #2 Del Skrevet 7. mai 2021 Prøv en Suzuki Swift Sport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3 Del Skrevet 7. mai 2021 90hk er svært lite i dag. Om din Suzuki har forehjulsdrift, suger det ut ekstra krefter også. Hva er budsjettet ditt og hva er kravene dine til bil? Vi har en Hyundai med ca 90hk, en Leaf med 109hk, og en større familiebil med i underkant av 300hk. Allerede fra 90hk bensin til 109hk el er spranget kolossalt. Leafen føles aldri for svak; Hyundaien stort sett alltid. Storebilen går som en kule, men ikke tre ganger så godt som Leafen. Anonymkode: 75bd9...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #4 Del Skrevet 7. mai 2021 Squall skrev (11 timer siden): Prøv en Suzuki Swift Sport. Såg den hadde framhjulsdrift. Er det bra på vinterføre? Bor på landet med svinger og smale veier med snødekke om vinteren. AnonymBruker skrev (8 timer siden): 90hk er svært lite i dag. Om din Suzuki har forehjulsdrift, suger det ut ekstra krefter også. Hva er budsjettet ditt og hva er kravene dine til bil? Vi har en Hyundai med ca 90hk, en Leaf med 109hk, og en større familiebil med i underkant av 300hk. Allerede fra 90hk bensin til 109hk el er spranget kolossalt. Leafen føles aldri for svak; Hyundaien stort sett alltid. Storebilen går som en kule, men ikke tre ganger så godt som Leafen. Anonymkode: 75bd9...cee Mener du firehjulsdrift? Ja, den har automatisk. Det var interessant at Leafen er best. Er det pga den er el og type motor? Tenkte jeg måtte oppi 115-120 hk for å få noe som drog godt. Har smalt budsjett, men har bare behov for en liten bil som swiften, men disse småbilene har ofte lite hester. Tenkte også jeg måtte ha firehjulsdrift pga vinterføre her jeg bor, men av småbiler er det bare swift som har det, så vidt jeg har skjønt. ts Anonymkode: dcb3d...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Del Skrevet 7. mai 2021 Leafen er ikke kraftigst, på langt nær, men elbiler har all kraft tilgjengelig umiddelbart, mens fossilbiler trenger turtall for å få opp kraften. Det spørs jo hvor langt du kjører i det daglige, men om du klarer deg med en brukt og rimelig elbil, er jo det både betydelig billigere enn fossilbil, og du får en bil med mer futt i. Ellers er det bare å lete litt. Noe sånt er et godt eksempel for en rimelig, svært kraftig, og antagelig passe pålitelig kraftplugg i småbilklassen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=215927115 Anonymkode: 75bd9...cee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Del Skrevet 7. mai 2021 Det er helt klart mer kjøreglede i å ha en del hester. Tidligere hadde jeg en volvo S60 turbo med i overkant av 200hk. Det var ordentlig KOS å kjøre den bilen. I dag har jeg en VW med 75 hester. For meg er det ingen tvil om hvilken bil som var mest behagelig å kjøre, samtidig er lommeboka ikke i tvil om hvilken bil den liker best Ja, du får mer å gå på om du velger en bil med litt mer hester. Du får ikke nødvendigvis noe særlig høyere forbruk heller, det spørs helt på kjørestilen din. Da jeg gikk over til min lille VW, var jeg nødt til å endre kjørestil veldig, men for meg var det helt greit. Volvoen resulterte i et par bøter som gjorde bilen enda dyrere 😄 Anonymkode: 73df5...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Del Skrevet 7. mai 2021 Du dobler selvfølgelig fra din Suzuki Swift med 90 HK og over til helt ny Mazda 3 med 180 HK og 6-trinns manuelt gir. Slik det var vanlig før, før batteri bilene tok over. 🤣 Man har kampanje på splitter nye til rett under 300.000 kr. Anonymkode: a44e7...d3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå