AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Hei, Jeg er så bekymret! Det siste halve året har jeg hatt noen rare «anfall». Det starter med en veldig kvalmebølge (som en bryter som blir slått på), og deretter er det som «sikringen går» og det føles ut som jeg skal besvime, som om jeg bare svinner bort. Deretter begynner hjertet å slå i raskt og hardt tempo. Jeg forblir kvalm lenge etterpå, og kroppen er helt ut av det. Helt utmattet og skjelven. Er så redd jeg er alvorlig syk! Har tatt mange blodprøver hos legen, men legen finner ingen utslag. Jeg er også veldig svimmel (så og si hele tiden). Jeg klarer ikke å stole på resultatene av blodprøvene, og er redd legen overser noe. Er det noen som har innspill/forslag til hva dette kan være? Anonymkode: 8bf2a...6c2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Det har skjedd med meg også, tror det er noe psykisk for jeg er ikke syk på noen annen måte. Men jeg blir svimmel og ser tåkete, kvalm og vondt i magen, fungerer ikke og må ligge i dempet lys til jeg blir bra igjen. Mye stress og lite alenetid/ro er årsaken min tror jeg. Må lære oss å kjenne etter hva vi trenger, ta vare på oss selv. Anonymkode: 1ec37...231
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Hvordan arter svimmelheten din seg? Anonymkode: 59359...cac
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan arter svimmelheten din seg? Anonymkode: 59359...cac Den er helt merkelig. Hverken karusell eller nautisk, men som om svimmelheten kun sitter i hodet, og ikke i resten av kroppen. At hodet vipper opp og ned. Det kjennes også ut som underlaget jeg sitter på beveger seg. Balansen er helt på trynet, og når jeg feks sitter på en stol uten ryggstøtte kjennes det ut som jeg skal falle av stolen, og vipper fremover/sidelengs. Skikkelig vemmelig Anonymkode: 8bf2a...6c2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Hva gjør du når du får de anfallene?! Kan være blodtrykksfall/ortostatisk intoleranse/POTs, det får man gjerne om man blir stående/sittende for lenge feks.puls og blodtrykk snakker ikke sammen helt. Anonymkode: 17e2a...7d0
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det har skjedd med meg også, tror det er noe psykisk for jeg er ikke syk på noen annen måte. Men jeg blir svimmel og ser tåkete, kvalm og vondt i magen, fungerer ikke og må ligge i dempet lys til jeg blir bra igjen. Mye stress og lite alenetid/ro er årsaken min tror jeg. Må lære oss å kjenne etter hva vi trenger, ta vare på oss selv. Anonymkode: 1ec37...231 Hvor ofte har du det slik? Kjennes det ut som du skal besvime? Jeg har også blurry syn, og blir fort trett i øynene (spesielt om jeg leser på mobilen). Anonymkode: 8bf2a...6c2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 Det kan ihvertfall veldig godt stemme med et angstanfall. Anonymkode: 4aa03...163 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Jeg er så bekymret! Det siste halve året har jeg hatt noen rare «anfall». Det starter med en veldig kvalmebølge (som en bryter som blir slått på), og deretter er det som «sikringen går» og det føles ut som jeg skal besvime, som om jeg bare svinner bort. Deretter begynner hjertet å slå i raskt og hardt tempo. Jeg forblir kvalm lenge etterpå, og kroppen er helt ut av det. Helt utmattet og skjelven. Er så redd jeg er alvorlig syk! Har tatt mange blodprøver hos legen, men legen finner ingen utslag. Jeg er også veldig svimmel (så og si hele tiden). Jeg klarer ikke å stole på resultatene av blodprøvene, og er redd legen overser noe. Er det noen som har innspill/forslag til hva dette kan være? Anonymkode: 8bf2a...6c2 Høres ikke som angstanfall,for ved et angstanfall kjenner man frykt for å si det mildt Anonymkode: 9a4e0...ba3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #9 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ikke som angstanfall,for ved et angstanfall kjenner man frykt for å si det mildt Anonymkode: 9a4e0...ba3 Ikke alle har det sånn. Jeg har hatt mange angstanfall der jeg hovedsakelig kjenner meg fysisk dårlig og ikke klarer å plassere hva dårligheten handler om . Svimmel, hjertebank, kvalm osv. Anonymkode: 4aa03...163 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #10 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ikke som angstanfall,for ved et angstanfall kjenner man frykt for å si det mildt Anonymkode: 9a4e0...ba3 Ikke alltid man føler direkte frykt. I noen tilfeller er det bare kroppen som oppfører seg som om man er livredd, uten at man nødvendigvis føler frykt rent psykisk. Panikkangstanfall utarter seg forskjellig fra person til person, og kan også utarte seg litt forskjellig fra gang til gang. Anonymkode: c43ac...1ed
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #12 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Den er helt merkelig. Hverken karusell eller nautisk, men som om svimmelheten kun sitter i hodet, og ikke i resten av kroppen. At hodet vipper opp og ned. Det kjennes også ut som underlaget jeg sitter på beveger seg. Balansen er helt på trynet, og når jeg feks sitter på en stol uten ryggstøtte kjennes det ut som jeg skal falle av stolen, og vipper fremover/sidelengs. Skikkelig vemmelig Anonymkode: 8bf2a...6c2 Men hvordan merker du at du har dårlig balanse da? Er det bare en følelse av å må konsentrere seg, eller er det fysisk slik at du faktisk snubler, tar støttesteg osv? Har legen tatt noen enkle balansetester? Jeg spør fordi jeg kjenner igjen symptomene dine litt fra meg Selv, og hos meg har legen sjekket mye. Anonymkode: 59359...cac
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #13 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke alle har det sånn. Jeg har hatt mange angstanfall der jeg hovedsakelig kjenner meg fysisk dårlig og ikke klarer å plassere hva dårligheten handler om . Svimmel, hjertebank, kvalm osv. Anonymkode: 4aa03...163 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke alltid man føler direkte frykt. I noen tilfeller er det bare kroppen som oppfører seg som om man er livredd, uten at man nødvendigvis føler frykt rent psykisk. Panikkangstanfall utarter seg forskjellig fra person til person, og kan også utarte seg litt forskjellig fra gang til gang. Anonymkode: c43ac...1ed https://www.helsedirektoratet.no/tema/angst-og-depresjon/angst#detfinnesflereformerforbehandlingforangst «Angstlidelser er en samlebetegnelse for tilstander hvor hovedsymptomet er angst (irrasjonell frykt)» Anonymkode: 9a4e0...ba3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå